Accéder directement au contenu

Nicolas Sommet

12
Documents

Présentation

Publications

Sociocognitive Conflict Regulation: How to Make Sense of Diverging Ideas

Fabrizio Butera , Nicolas Sommet , Gabriel Mugny , Céline Darnon
Current Directions in Psychological Science, 2019, 28 (2), pp.145-151. ⟨10.1177/0963721418813986⟩
Article dans une revue hal-02439558v1
Image document

The Socialization of Performance Goals

Nicolas Sommet , Vincent Pillaud , Bart Meuleman , Fabrizio Butera
Contemporary Educational Psychology, 2017, ⟨10.1016/j.cedpsych.2017.03.008⟩
Article dans une revue hal-01523730v1
Image document

Achievement Goals, Reasons for Goal Pursuit, and Achievement Goal Complexes as Predictors of Beneficial Outcomes: Is the Influence of Goals Reducible to Reasons?

Nicolas Sommet , Andrew J Elliot
Journal of Educational Psychology, 2017, ⟨10.1037/edu0000199⟩
Article dans une revue hal-01523727v1
Image document

The student-institution fit at university: interactive effects of academic competition and social class on achievement goals

Nicolas Sommet , Alain Quiamzade , Mickaël Jury , Gabriel Mugny
Frontiers in Psychology, 2015, 6, pp.769. ⟨10.3389/fpsyg.2015.00769⟩
Article dans une revue hal-01348974v1
Image document

Structured Cooperative Learning as a Means for Improving Average Achievers' Mathematical Learning in Fractions

Céline Buchs , Virginie Wiederkehr , Dimitra Filippou , Nicolas Sommet , Céline Darnon
Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu, 2015, 28 (3), ⟨10.5937/inovacije1503015B⟩
Article dans une revue hal-01348964v1
Image document

To Confirm or to Conform? Performance Goals as a Regulator of Conflict with More Competent Others

Nicolas Sommet , Céline Darnon , Fabrizio Butera
Journal of Educational Psychology, 2015, 107 (2), pp.580-598. ⟨10.1037/a0037240⟩
Article dans une revue hal-01349103v1
Image document

Performance goals in conflictual social interactions: Towards the distinction between two modes of relational conflict regulation

Nicolas Sommet , Céline Darnon , Gabriel Mugny , Alain Quiamzade , Caroline Pulfrey
British Journal of Social Psychology, 2014, 53, ⟨10.1111/bjso.12015⟩
Article dans une revue hal-01349390v1
Image document

Did My M.D. Really Go to University to Learn? Detrimental Effects of Numerus Clausus on Self-Efficacy, Mastery Goals and Learning

Nicolas Sommet , Caroline Pulfrey , Fabrizio Butera
PLoS ONE, 2013, 8 (12), pp.e84178. ⟨10.1371/journal.pone.0084178⟩
Article dans une revue hal-01348971v1

Mieux capturer la dimension économique de la classe sociale : développement et validation d’une échelle de précarité économique perçue

Victor Auger , Alice Normand , Nicolas Sommet
14e Congrès International de Psychologie Sociale (CIPS 2022), ADRIPS; Université de Bordeaux; Laboratoire de Psychologie - EA4139, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès hal-03863571v1
Image document

Le conflit : une motivation à double tranchant pour l’apprenant

Nicolas Sommet , Darnon Céline , Fabrizio Butera
Etienne Bourgeois; Gaëtane Chapelle. Apprendre et faire apprendre, PUF, pp.285-296, 2011, Apprendre, 978-2-13-058391-2. ⟨10.3917/puf.brgeo.2011.01.0285⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01348988v1