|
Oral narratives, dialogical intervention and reading comprehension: A study of 5-to-8 years old French children.
Edy Veneziano
,
Laetitia Albert
,
Andrée Boisclair
,
Marie Pierre Baron
,
Chantal Caracci-Simon
IASCL 2011, International Conference on the Study of Child Language, 2011, Montreal, Canada
Communication dans un congrès
hal-00917315v2
|
|
Récits oraux, interventions dialogiques et leur lien avec les compétences en lecture et écriture chez l'enfant français de 5 à 8 ans.
Helène Makdissi
,
Edy Veneziano
,
Laetitia Albert
,
Marie Pierre Baron
,
Andrée Boisclair
17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity., Jul 2011, Mons, Belgique
Communication dans un congrès
halshs-00634774v1
|
|
Le rôle d'une procédure d'intervention dialogique sur l'apprentissage et l'évaluation des compétences narratives chez l'enfant francophone de 5 à 8 ans.
Christian Hudelot
,
Edy Veneziano
,
Laetitia Albert
,
Chantal Caracci-Simon
,
Juliette Elie-Deschamps
17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity, Jul 2011, Mons, Belgique
Communication dans un congrès
hal-00917301v1
|
|
The role of a dialogical intervention procedure on the learning and the evaluation of narrative in 5-to-8 years old French children
Edy Veneziano
,
Laetitia Albert
,
Chantal Caracci-Simon
,
Juliette Elie-Deschamps
,
Emilie Hebert
17th European Conference on Reading: Literacy and Diversity. Mons, Belgique. 31 juillet -3 août., Jul 2011, Mons, Belgium
Communication dans un congrès
halshs-00634772v1
|