- 23
- 1
- 1
Lahcen Oubahssi
25
Documents
Identifiants chercheurs
- lahcen-oubahssi
- IdRef : 096180188
- 0000-0002-2933-8780
- Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=UNrXmbQAAAAJ&hl=fr
Présentation
Publications
- 5
- 5
- 5
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 25
- 12
- 8
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 25
- 7
- 1
- 1
- 1
- 6
- 4
- 3
- 5
- 2
- 1
- 3
- 1
From Design to Management of Digital Epistemic GamesInternational Journal of Serious Games, 2020, 7 (1), pp.23-46. ⟨10.17083/ijsg.v7i1.336⟩
Article dans une revue
hal-02513485v1
|
|
Modèle et outil pour assister la scénarisation des activités pédagogiques orientées RV9ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Jun 2019, PARIS, France
Communication dans un congrès
hal-02122230v1
|
|
A model and its tool to assist the scenarization of VR-oriented pedagogical activitiesCSEDU 2019, May 2019, Crète, Greece. pp.511-518
Communication dans un congrès
hal-02122244v1
|
|
Assistance to Scenarisation of VR-Oriented Pedagogical Activities: Models and Tools2019 IEEE 19th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), Jul 2019, Maceió, France. pp.344-346, ⟨10.1109/ICALT.2019.00107⟩
Communication dans un congrès
hal-04468605v1
|
|
Assistance to Scenarisation of VR-oriented Pedagogical Activities: Models and ToolsICALT 2019, Jul 2019, Maceio, Brazil. pp.344-346
Communication dans un congrès
hal-02122277v1
|
|
Towards an editor for VR-oriented educational scenariosThe 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.756-760
Communication dans un congrès
hal-02170565v1
|
|
Towards design and operationalization of pedagogical situations in the VRLEs.The 18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2018, Bombay, India. pp. 400-402
Communication dans un congrès
hal-01775218v1
|
|
Virtual Learning Environment Design in the Context of Orientation Skills Acquisition for LUSI Class10th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU18), Mar 2018, Funchal,Madeira, Portugal. pp.47-58
Communication dans un congrès
hal-01707205v1
|
|
ADDEGames: An Assistance Design tool for Digital Epistemic GamesThe 18th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2018, Bombay, India. pp. 103-107
Communication dans un congrès
hal-01775217v1
|
|
A process of design and production of Virtual Reality Learning EnvironmentsInternational Conference on Collaborative Learning (ICL 2018), Sep 2018, Kos Island, Greece. pp.353-364
Communication dans un congrès
hal-01882158v1
|
|
REARTH un exemple de Jeu Épistémique Numérique De la conception à l’expérimentationColloque Enseignement des Technologies et des Sciences de l'Information et des Systèmes (CETSIS), May 2017, Le Mans, France
Communication dans un congrès
hal-01850462v1
|
|
Conception et développement d'un environnement virtuel pour l'apprentissage : Application dans le cadre du projet ARVADORPHEE Rendez-vous, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès
hal-01850709v1
|
|
ARVAD : Un environnement virtuel pour l'apprentissage de l'autonomie des déplacements pour les classes ULIS8ème Conférence Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH17), Jun 2017, Strasbourg, France. pp.209-220
Communication dans un congrès
hal-01664491v1
|
Structuring and Indexing Pattern-Based Learning Scenarios: Toward a Platform-Oriented DesignInternational Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 16), 2016, Belfast (UK), United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01433166v1
|
|
|
Rethinking learning design for learning technologies: formalized vision to operationalize pattern-based scenariosThe 16th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 16),, 2016, Austin, Texas, United States. pp.57-61
Communication dans un congrès
hal-01433174v1
|
|
Toward a Play Management System for Play-Based LearningEuropean Conference on Technology Enhanced Learning,, Sep 2016, Lyon, France. pp.484 - 489, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_47⟩
Communication dans un congrès
hal-01383214v1
|
|
Platform oriented semantic description of pattern-based learning scenarios11th European Conference on technology Enhanced Learning - Adaptive and Adaptable Learning (EC-TEL 16), Sep 2016, Lyon, France. pp.652-655, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_84⟩
Communication dans un congrès
hal-01433187v1
|
|
Processus d'aide à l'opérationnalisation de scénarios pédagogiques à base de patrons et d'ontologies7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.438-440
Communication dans un congrès
hal-01405984v1
|
|
Learning Scenarios' Operationalization: A Process based on Ontology and PatternsCSEDU 2015, May 2015, Lisbonne, Portugal. pp.139--147
Communication dans un congrès
hal-01455469v1
|
Design and operationalization of learning situations based on patterns for a public in professional development9th European Conf. on Technology Enhanced Learning (ECTEL'14), 2014, Gratz, Austria. pp.560--561
Communication dans un congrès
hal-01433256v1
|
|
|
Design and operationalization of patterns: Case of a training situation of personal assistance for public in professional integration8th Int. Conf. on Software Technologies (ICSOFT'13), Jul 2013, Reykjavik, Iceland. pp.488--495
Communication dans un congrès
hal-01433264v1
|
|
Conception et opérationnalisation de patrons : Cas d'une situation de formation d'aide à la personne pour un public en insertion professionnelleEIAH 2013, May 2013, Toulouse, France. pp.191--202
Communication dans un congrès
hal-01433268v1
|
|
Scénarisation pédagogique à base de patrons : Cas d'une association pour l'insertion professionnelleCOLLOQUE INTERNATIONAL « Les questions vives en éducation et formation : regards croisés France-Canada », Jun 2013, Nantes, France. pp.293-299
Communication dans un congrès
hal-01458145v1
|
|
A Virtual Learning Environment to Acquire Orientation Skills in the LUSI Class ContextMcLaren B., Reilly R., Zvacek S., Uhomoibhi J. (eds). Computer Supported Education, Springer, pp.56-76, 2019, Communications in Computer and Information Science, 978-3-030-21150-9. ⟨10.1007/978-3-030-21151-6_4⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02170553v1
|
|
A process using ontology to automate the operationalization of pattern-based learning scenariosSusan Zvacek, Maria Teresa Restivo, James Uhomoibhi, Markus Helfert. Computer Supported Education, 583, Springer, pp.444-461, 2016, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-29584-8. ⟨10.1007/978-3-319-29585-5_26⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01433153v1
|