Accéder directement au contenu

Johannes Ziegler

Directeur de Recherches au CNRS, Université d'Aix-Marseille
8
Documents
Affiliations actuelles
  • 532846
  • 1184065
Identifiants chercheurs
Contact

Domaines de recherche

Education Psychologie Sciences cognitives

Publications

"f-xavier-alario"
Image document

Typing is writing: Linguistic properties modulate typing execution

Svetlana C Pinet , Johannes Ziegler , Alario F.-X.
Psychonomic Bulletin and Review, 2016, 23 (6), pp.1898-1906. ⟨10.3758/s13423-016-1044-3⟩
Article dans une revue hal-01477291v1

Probing the link between cognitive control and lexical selection in monolingual speakers

F. -Xavier Alario , Johannes C. Ziegler , Stéphanie Massol , Bruno De Cara
L'Année psychologique, 2012, 112 (4), pp.545-559
Article dans une revue hal-01439720v1
Image document

Smart phone, smart science: how the use of smartphones can revolutionize research in cognitive science

Stéphane Dufau , Jon Andoni Dunabeitia , Carmen Moret-Tatay , Aileen Mcgonigal , David Peeters
PLoS ONE, 2011, 6 (9), pp.e24974. ⟨10.1371/journal.pone.0024974⟩
Article dans une revue hal-01152191v1
Image document

Smart Phone, Smart Science: How the Use of Smartphones Can Revolutionize Research in Cognitive Science

Stéphane Dufau , Jon Andoni Duñabeitia , Carmen Moret-Tatay , Aileen Mcgonigal , David Peeters
PLoS ONE, 2011, 6 (9), pp.e24974. ⟨10.1371/journal.pone.0024974⟩
Article dans une revue hal-02446781v1

Developmental dyslexia and the dual route model of reading: Simulating individual differences and subtypes

Johannes C. Ziegler , Caroline Castel , Catherine Pech-Georgel , Florence George , F-Xavier Alario
Cognition, 2008, 107 (1), pp.151-178. ⟨10.1016/j.cognition.2007.09.004⟩
Article dans une revue hal-01440571v1

The role of orthography in speech production revisited

F.-Xavier Alario , Laetitia Perre , Caroline Castel , Johannes C Ziegler
Cognition, 2007, 102 (3), pp.464-475. ⟨10.1016/j.cognition.2006.02.002⟩
Article dans une revue hal-03578630v1

Automatic activation of phonology in silent reading is parallel: Evidence from beginning and skilled readers

F.-Xavier Alario , Bruno de Cara , Johannes C Ziegler
Journal of Experimental Child Psychology, 2007, 97 (3), pp.205-219. ⟨10.1016/j.jecp.2007.02.001⟩
Article dans une revue hal-03578626v1

Deficits in speech perception predict language learning impairment

Johannes C Ziegler , Catherine Pech-Georgel , Florence George , F.-Xavier Alario , Christian Lorenzi
Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 2005, 102 (39), pp.14110-14115. ⟨10.1073/pnas.0504446102⟩
Article dans une revue hal-03578607v1