Accéder directement au contenu

Johannes Ziegler

Directeur de Recherches au CNRS, Université d'Aix-Marseille
7
Documents
Affiliations actuelles
  • 532846
  • 1184065
Identifiants chercheurs
Contact

Domaines de recherche

Education Psychologie Sciences cognitives

Publications

"daisy-bertrand"

A developmental investigation of the first-letter advantage

Jonathan C Grainger , Daisy C Bertrand , Bernard C Lété , Elisabeth C Beyersmann , Johannes Ziegler
Journal of Experimental Child Psychology, 2016, 152, pp.161 - 172. ⟨10.1016/j.jecp.2016.07.016⟩
Article dans une revue hal-01477337v1

Orthographic and phonological contributions to reading development:Tracking developmental trajectories using masked priming

Daisy Bertrand , Johannes C Ziegler , Bernard C Lété , Jonathan Grainger
Developmental Psychology, 2014, 50 (4), pp.1026-1036
Article dans une revue hal-01841737v1

Support Systems for Poor Readers: Empirical Data From Six EU Member States

Elena Ise , Leo Blomert , Daisy Bertrand , Luis Faisca , Anne Puolakanaho
Journal of Learning Disabilities, 2011, 44 (3), pp.228-245. ⟨10.1177/0022219410374235⟩
Article dans une revue hal-01440410v1
Image document

Literacy Affects Spoken Language in a Non-Linguistic Task: An ERP Study

Laetitia Perre , Daisy Bertrand , Johannes Ziegler
Frontiers in Psychology, 2011, 2, ⟨10.3389/fpsyg.2011.00274⟩
Article dans une revue hal-01841813v1
Image document

Literacy affects spoken language in a non-linguistic task: an ERR study

Laetitia Perre , Daisy Bertrand , Johannes C. Ziegler
Frontiers in Psychology, 2011, 2, ⟨10.3389/fpsyg.2011.00274⟩
Article dans une revue hal-01440401v1

Efficacité, sensibilité, spécificité : comparaison de différents tests de lecture

Daisy Bertrand , Joel Fluss , Catherine Billard , Johannes Ziegler
L'Année psychologique, 2010, 110 (02), ⟨10.4074/S000350331000206X⟩
Article dans une revue hal-01841820v1

Troubles d'apprentissage de la lecture : rôle des facteurs cognitifs, comportementaux et socio-économiques

Joel Fluss , Daisy Bertrand , Johannes Ziegler , Catherine Billard
Développements, 2009, 1 (1), ⟨10.3917/devel.001.0021⟩
Article dans une revue hal-01841827v1