Self-transformation expectations and magic relationships to products: conceptualizing and measuring product fetishism
Ziyed Guelmami
,
Denis Darpy
AFM 2016 : 32e Congrès International de l'Association Française du Marketing , May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-03549329v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Nous sommes en guerre" : conception dynamique de l’intérêt général et légitimation de la prise de décision publique dans un contexte de crise sanitaire
François Nicolle
,
Ziyed Guelmami
Article dans une revue
hal-04152395v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Reflections on digital identity in the ontological cyberspace
Ziyed Guelmami
,
François Nicolle
e-Society 2018 : 16th International Conference on e-Society , International Association for Development of the Information Society (IADIS), Apr 2018, Lisbon, Portugal. pp.361-364
Communication dans un congrès
hal-03549495v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le fétichisme du produit : exploration du rôle de l'exécution publicitaire dans le développement d'un rapport magique au produit
Ziyed Guelmami
Thèse
tel-01885339v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'acculturation à distance dans une société de consommation globalisée : le cas de la sous-culture nippophile française
Ziyed Guelmami
AFM 2013 : 29e Congrès International de l'Association Française du Marketing , Jan 2013, La Rochelle, France
Communication dans un congrès
hal-03549442v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Combining phenomenology and sociology : the use of « consumer careers » as an objectivation tool for interpretive consumer research
Ziyed Guelmami
,
Lionel Sitz
EMAC 2015 : European Marketing Association Conference. "Collaboration in Research" , May 2015, Leuven, Belgium. pp.278
Communication dans un congrès
hal-03574801v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Pourquoi les applications de rencontre nous déshumanisent-elles ?
François Nicolle
,
Ziyed Guelmami
The Conversation France , 2022
Article dans une revue
hal-04069095v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Applications de rencontre : décryptage du néo-consumérisme amoureux
Ziyed Guelmami
,
François Nicolle
L'Harmattan , pp.240, 2022, Questions contemporaines. Série Questions de communication, 978-2-343-25619-1
Ouvrages
hal-03658247v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les 50 outils du responsable marketing
Ziyed Guelmami
,
François Nicolle
,
Laurence Brunel
StudyramaPro , pp.287, 2023, Les 50 outils, 978-2-7590-5169-4
Ouvrages
hal-04017463v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Reflections on consumer information processing and digital identity in the ontological cyberspace
Ziyed Guelmami
2022
Pré-publication, Document de travail
hal-03549500v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A true Hero needs a Fetish' : contextualizing fetishism in the contemporary society
Ziyed Guelmami
8th Workshop on Interpretive Consumer Research , European Institute for Advanced Studies in Management (EIASM), Apr 2015, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03549518v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
“I got the power!”: An exploration of contemporary fetishism
Ziyed Guelmami
Article dans une revue
hal-03549301v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More