Filtrer vos résultats
- 19
- 4
- 17
- 4
- 1
- 1
- 17
- 7
- 1
- 3
- 2
- 2
- 2
- 3
- 1
- 3
- 1
- 1
- 1
- 3
- 15
- 8
- 22
- 6
- 5
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 23
- 14
- 6
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
23 résultats
|
|
triés par
|
|
LSF-ANIMAL: A Motion Capture Corpus in French Sign Language Designed for the Animation of Signing AvatarsLREC 2020, May 2020, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03005767v1
|
||
|
Ajout de détails à une animation de personnage existante : cas des plis dynamiques17ème journées Francophones d'Informatique Graphique (AFIG'04), AFIG / EG-France, Nov 2004, Poitiers, France
Communication dans un congrès
inria-00537454v1
|
||
Les techniques d'habillage : peau, vêtements et cheveluresPhilippe Fuchs and Guillaume Moreau and Stéphane Donikian. Le traité de la Réalité Virtuelle, Volume 5, Presse de l'Ecole des Mines de Paris, Chapitre 8, p. 161-182, 2009, Collection sciences mathematiques et informatiques, 9782911256042
Chapitre d'ouvrage
inria-00402542v1
|
|||
|
Corpus Creation and Perceptual Evaluation of Expressive Theatrical GesturesIntelligent Virtual Agents, Aug 2014, Boston, United States. ⟨10.1007/978-3-319-09767-1_14⟩
Communication dans un congrès
hal-01165575v1
|
||
|
Influence of Dynamic Wrinkles on the Perceived Realism of Real-Time Character AnimationInternational Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision (WSCG), Jun 2013, Plzen, Czech Republic. pp.95--103
Communication dans un congrès
hal-00911526v1
|
||
|
Elemental: a Gesturally Controlled System to Perform Meteorological SoundsNIME 2020, Jul 2020, Birmingham, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03005770v1
|
||
|
Ajout de détails dynamiques à une animation temps-réel de personnageRevue des Sciences et Technologies de l'Information - Série TSI : Technique et Science Informatiques, 2006, 25 (6), pp.759-789
Article dans une revue
inria-00402593v1
|
||
A Review of Computable Expressive Descriptors of Human MotionMOCO 2015 : 2nd International Workshop on Movement and Computing, Aug 2015, Vancouver, Canada. pp.21-28, ⟨10.1145/2790994.2790998⟩
Communication dans un congrès
hal-01196267v1
|
|||
|
Un système de synthèse et d'annotation automatique à partir de données capturées pour l'animation faciale expressive en LSFJournées Françaises d'Informatique Graphique (AFIG 2016), Nov 2016, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01490780v1
|
||
I Am a Tree: Embodiment Using Physically Based Animation Driven by Expressive Descriptors of Motion3rd International Symposium on Movement and Computing, Jul 2016, Thessaloniki, Greece. ⟨10.1145/2948910.294893⟩
Communication dans un congrès
hal-01344746v1
|
|||
|
Coarticulation Analysis for Sign Language SynthesisInternational Conference on Universal Access in Human-Computer Interaction, Jul 2017, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès
hal-01649815v1
|
||
Burning Paper: Simulation at the Fiber's LevelACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games, Nov 2013, Ireland. pp.25--30
Communication dans un congrès
hal-00911751v1
|
|||
|
A Muscle Model for Enhanced Character SkinningJournal of WSCG, 2013, 21 (2), pp.107--116
Article dans une revue
hal-00911527v1
|
||
|
Avatar signeurs : que peuvent-ils nous apprendre ?J.Enaction 2018 : Journée sur l'énaction en animation, simulation et réalité virtuelle, Nov 2018, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01990023v1
|
||
|
Optimal Marker Set for Motion Capture of Dynamical Facial ExpressionsMIG2015 8th ACM SIGGRAPH Conference on Motion in Games , Nov 2015, Paris, France. pp.31-36, ⟨10.1145/2822013.2822042⟩
Communication dans un congrès
hal-01279483v1
|
||
|
Animation faciale basée données : un état de l'art28èmes journées de l’Association Française en Informatique Graphique, Nov 2015, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01366447v1
|
||
|
Real-Time Dynamic WrinklesComputer Graphics International (CGI'04), Jun 2004, Crete, Greece. pp.522-525, ⟨10.1109/CGI.2004.1309258⟩
Communication dans un congrès
inria-00537455v1
|
||
|
Motion synthesis and editing for the generation of new sign language contentMachine Translation, 2021, 35 (3), pp.405-430. ⟨10.1007/s10590-021-09268-y⟩
Article dans une revue
hal-03324348v1
|
||
|
Per Channel Automatic Annotation of Sign Language Motion Capture DataWorkshop on the Representation and Processing of Sign Languages: Involving the Language Community, LREC 2018, May 2018, Miyazaki Japan
Communication dans un congrès
hal-01851404v1
|
||
|
Dynamic Skinning: Adding Real-time Dynamic Effects to an Existing Character Animation21st Spring Conference on Computer Graphics (SCCG '05), May 2005, Budmerice Castle, Slovakia. pp.87-93, ⟨10.1145/1090122.1090138⟩
Communication dans un congrès
inria-00402599v1
|
||
|
Traitement temps-réel des déformations de la peau et des tissus sous-cutanés pour l'animation de personnagesModélisation et simulation. INSA de Rennes, 2004. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00528651v1
|
||
|
Annotation automatique des configurations manuelles de la Langue des Signes Française à partir de données capturéesJournées Françaises d’Informatique Graphique, Oct 2017, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01649769v1
|
||
|
A survey on the animation of signing avatars: From sign representation to utterance synthesisComputers and Graphics, 2020, 92, pp.76-98. ⟨10.1016/j.cag.2020.09.003⟩
Article dans une revue
hal-03005762v1
|