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19 résultats

Subjectivity Inquiry: How to Enrich Existing Methods? The case of Q-sorting and Trace Analysis

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Yves Roy , Eric Languenou , Rostand Affogbolo
Twelfth International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, Jul 2017, Hiroshima, Japan
Poster de conférence hal-02531831v1
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Do product category and consumers' motivations profiles matter regarding counterfeiting?

André Le Roux , Marinette Thébault , Yves Roy
Journal of Product and Brand Management, 2019, ⟨10.1108/JPBM-06-2018-1923⟩
Article dans une revue hal-02396896v1

Controverse et Résistance au développement de l’Éolien. Cartographie de la circulation des discours liés à l'implantation de parcs éoliens en Nouvelle Aquitaine

Camille Alloing , Bruno Vétel , Thomas Stenger , Yves Roy
[Rapport de recherche] CEREGE. 2021
Rapport halshs-03690275v1

Le stéréotype du comptable dans les comic books américains : Fragments d’une étude en cours

Sébastien Rocher , Yves Roy
36ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité, Association Francophone de Comptabilité, May 2015, Toulouse, France
Communication dans un congrès hal-02530510v1

An Exploratory Research of Consumer's Profiles and Choice Criteria face to Brand Counterfeits in Different Product Categories

André Le Roux , Marinette Thebault , Yves Roy
6th Annual International Colloquium on Branding, Jul 2018, Athènes, Greece
Communication dans un congrès halshs-02530525v1

Le Tourisme Social et Solidaire vu par ses clients village vacances

Gilles Caire , Sophie Nivoix , Yves Roy
Revue Partances, 2016, pp.29-36
Article dans une revue halshs-01574152v1

Le comptable dans les comics américains : de la victime au surhomme – Fragments d’une étude en cours

Sébastien Rocher , Yves Roy
38ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité, Association Francophone de Comptabilité, May 2017, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-02530516v1
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Exploring consumer behavior regarding counterfeiting: how product category, product attributes, purchase situation and consumers' motivations profiles impact behavior regarding counterfeits and genuine

André Le Roux , Marinette Thébault , Yves Roy
International Marketing Trends Conference, Jan 2019, Venise, Italy
Communication dans un congrès hal-02396977v1

Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework

Aurélia Michaud-Trévinal , Iryna Pentina , Thomas Stenger , Yves Roy
36ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2020, Biarritz, France
Communication dans un congrès hal-02533364v1

Brand typicality impact on brand imitations evaluation and categorization

André Le Roux , Marinette Thébault , Yves Roy , François Bobrie
Journal of Product and Brand Management, 2016, 25 (6), pp.600-612. ⟨10.1108/JPBM-07-2015-0923⟩
Article dans une revue hal-02117694v1

The contribution of computer science and interdisciplinarity research to Q-method

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Yves Roy , Aurélien Milliat
SAMI International Workshop - Subjectivity As Matter & Instrument, Sep 2018, Nantes, France
Communication dans un congrès hal-02531832v1

Analysis of the dynamics of the Q-sort construction

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Aurélien Milliat , Yves Roy
35th Annual Q Conference for the Scientific Study of Subjectivity (Q2019), Sep 2019, Napoli, Italy
Communication dans un congrès hal-02531862v1

This Looks Like a Job for an Accountant! (with good funeral insurance): The Changing Roles of Accountants in Superhero Comics from 1938 to 2018.

Sébastien Rocher , Mark Christensen , Yves Roy
Accounting History, 2020, 26 (1), pp.9-34. ⟨10.1177/1032373220949942⟩
Article dans une revue hal-03032779v1

Q sorting dynamics - A note on a computer-mediated tool and its added value to Q-methodology

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Aurélien Milliat , Yves Roy
Operant Subjectivity - The international Journal of Q Methodology, 2020
Article dans une revue hal-03150122v1

Sur l'intérêt de l'analyse de la dynamique des processus de classement : un retour d'expériences avec la Q méthode

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Yves Roy , Aurélien Milliat
EGC2019 - 19ème Conférence Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, Jan 2019, Metz, France
Communication dans un congrès hal-02531860v1

Vers une analyse des traces de classement : le cas de la Q méthode

Claire Gauzente , Pascale Kuntz , Yves Roy , Aurélien Milliat
XXVèmes rencontres de la Société Francophone de Classification, Sep 2018, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02531857v1

« This is a Job for an Accountant »: The Changing Roles of Accountants in Superheroes Comics from 1938 to 2018

Sébastien Rocher , Yves Roy , Mark Christensen
APIRA 2019, The 9th Asia-Pacific Interdisciplinary Research in Accounting Conference, Jul 2019, Auckland, New Zealand
Communication dans un congrès hal-02530521v1

Interpersonal networks for business intelligence: The Case of the People’s Republic of China

Eric Milliot , Yves Roy
4ème Conférence Annuelle d'Atlas/AFMI, Association Francophone de Management International, May 2014, Aix-en-Provence, France
Communication dans un congrès hal-02528537v1

Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework

Aurélia Michaud-Trévinal , Iryna Pentina , Thomas Stenger , Yves Roy
49th Annual Conference of the Academy of Marketing Science, May 2020, Coral Gables, United States
Communication dans un congrès hal-02533360v1