|
|
Do product category and consumers' motivations profiles matter regarding counterfeiting?
André Le Roux
,
Marinette Thébault
,
Yves Roy
Article dans une revue
hal-02396896v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Subjectivity Inquiry: How to Enrich Existing Methods? The case of Q-sorting and Trace Analysis
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Yves Roy
,
Eric Languenou
,
Rostand Affogbolo
Twelfth International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, Jul 2017, Hiroshima, Japan
Poster de conférence
hal-02531831v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Controverse et Résistance au développement de l’Éolien. Cartographie de la circulation des discours liés à l'implantation de parcs éoliens en Nouvelle Aquitaine
Camille Alloing
,
Bruno Vétel
,
Thomas Stenger
,
Yves Roy
[Rapport de recherche] CEREGE. 2021
Rapport
halshs-03690275v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Exploring consumer behavior regarding counterfeiting: how product category, product attributes, purchase situation and consumers' motivations profiles impact behavior regarding counterfeits and genuine
André Le Roux
,
Marinette Thébault
,
Yves Roy
International Marketing Trends Conference, Jan 2019, Venise, Italy
Communication dans un congrès
hal-02396977v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework
Aurélia Michaud-Trévinal
,
Iryna Pentina
,
Thomas Stenger
,
Yves Roy
36ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2020, Biarritz, France
Communication dans un congrès
hal-02533364v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Analysis of the dynamics of the Q-sort construction
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Aurélien Milliat
,
Yves Roy
35th Annual Q Conference for the Scientific Study of Subjectivity (Q2019), Sep 2019, Napoli, Italy
Communication dans un congrès
hal-02531862v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The contribution of computer science and interdisciplinarity research to Q-method
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Yves Roy
,
Aurélien Milliat
SAMI International Workshop - Subjectivity As Matter & Instrument, Sep 2018, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-02531832v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Brand typicality impact on brand imitations evaluation and categorization
André Le Roux
,
Marinette Thébault
,
Yves Roy
,
François Bobrie
Article dans une revue
hal-02117694v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le Tourisme Social et Solidaire vu par ses clients village vacances
Gilles Caire
,
Sophie Nivoix
,
Yves Roy
Revue Partances, 2016, pp.29-36
Article dans une revue
halshs-01574152v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le comptable dans les comics américains : de la victime au surhomme – Fragments d’une étude en cours
Sébastien Rocher
,
Yves Roy
38ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité, Association Francophone de Comptabilité, May 2017, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-02530516v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le stéréotype du comptable dans les comic books américains : Fragments d’une étude en cours
Sébastien Rocher
,
Yves Roy
36ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité, Association Francophone de Comptabilité, May 2015, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02530510v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
An Exploratory Research of Consumer's Profiles and Choice Criteria face to Brand Counterfeits in Different Product Categories
André Le Roux
,
Marinette Thebault
,
Yves Roy
6th Annual International Colloquium on Branding, Jul 2018, Athènes, Greece
Communication dans un congrès
halshs-02530525v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
This Looks Like a Job for an Accountant! (with good funeral insurance): The Changing Roles of Accountants in Superhero Comics from 1938 to 2018.
Sébastien Rocher
,
Mark Christensen
,
Yves Roy
Article dans une revue
hal-03032779v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Q sorting dynamics - A note on a computer-mediated tool and its added value to Q-methodology
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Aurélien Milliat
,
Yves Roy
Operant Subjectivity - The international Journal of Q Methodology, 2020
Article dans une revue
hal-03150122v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Sur l'intérêt de l'analyse de la dynamique des processus de classement : un retour d'expériences avec la Q méthode
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Yves Roy
,
Aurélien Milliat
EGC2019 - 19ème Conférence Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, Jan 2019, Metz, France
Communication dans un congrès
hal-02531860v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Interpersonal networks for business intelligence: The Case of the People’s Republic of China
Eric Milliot
,
Yves Roy
4ème Conférence Annuelle d'Atlas/AFMI, Association Francophone de Management International, May 2014, Aix-en-Provence, France
Communication dans un congrès
hal-02528537v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Vers une analyse des traces de classement : le cas de la Q méthode
Claire Gauzente
,
Pascale Kuntz
,
Yves Roy
,
Aurélien Milliat
XXVèmes rencontres de la Société Francophone de Classification, Sep 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02531857v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
« This is a Job for an Accountant »: The Changing Roles of Accountants in Superheroes Comics from 1938 to 2018
Sébastien Rocher
,
Yves Roy
,
Mark Christensen
APIRA 2019, The 9th Asia-Pacific Interdisciplinary Research in Accounting Conference, Jul 2019, Auckland, New Zealand
Communication dans un congrès
hal-02530521v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework
Aurélia Michaud-Trévinal
,
Iryna Pentina
,
Thomas Stenger
,
Yves Roy
49th Annual Conference of the Academy of Marketing Science, May 2020, Coral Gables, United States
Communication dans un congrès
hal-02533360v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|