Filtrer vos résultats
- 10
- 2
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 12
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 2
- 2
- 6
- 4
- 2
- 7
- 4
- 2
- 2
- 1
- 12
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
12 résultats
|
|
triés par
|
An empirical study on acquisition of near-synonyms in Mandarin Chinese as L232nd International Conference on Foreign/Second Language Acquisition, Institute of Linguistics, University of Silesia in Katowice, May 2021, Szczyrk, Poland
Communication dans un congrès
hal-03882886v1
|
|||
Replication: Measuring the influence of typologically diverse target language properties on input processing at the initial stages of acquisitionInterpreting language-learning data., 2020
Chapitre d'ouvrage
hal-02964330v1
|
|||
Etude comparative de l’impact des caractéristiques des langues cibles sur le traitement de l’input en début d’acquisition Réplique du projet VILLA.Colloque International “Research methodology in the field of second language acquisition and learning”, May 2018, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-01893706v1
|
|||
Moodle quizzes: a crossroad in teaching and learning assessment of Chinese as an L27th edition of the Study Days on Chinese Linguistics, Italian Association of Chinese Linguistics, Sep 2022, Bergamo, Italy
Communication dans un congrès
hal-03882907v1
|
|||
Gei, Gei, Gei and Gei, interaction between lexical semantics and syntactic position of Gei in mandarin Chinese27ème Journée à CRLAO, 2014, CRLAO, Paris, Unknown Region
Communication dans un congrès
halshs-01428453v1
|
|||
|
Structure argumentale et acquisition en langue étrangèreLinguistique. Université Paris Diderot (Paris 7) Sorbonne Paris Cité, 2015. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-01582954v1
|
||
Constitution d’un corpus écrit d’apprenants du chinois langue étrangère - Premières réflexions et démarches entreprisesConstitution de corpus écrits d’apprenants en contexte universitaire - Pratiques, enjeux, perspectives acquisitionnelles, Mar 2022, Grenoble, France
Poster de conférence
hal-03882859v1
|
|||
The syntax of Gei in Mandarin Chinese6th International Conférence Internatioale on Formal Linguistics, 2014, Tsinghua University, Beijing, Unknown Region
Communication dans un congrès
halshs-01428536v1
|
|||
|
The Acquisition at the Interface of Ditransitive Constructions in Mandarin Chinese by French Adult LearnersTheory and Practice of Second Language Acquisition, 2015
Article dans une revue
hal-01940556v1
|
||
历史(克洛德·西蒙)2023
Traduction
hal-04006587v1
|
|||
文摘:Paris, M. (2022). 漢語中某些詞類的空缺及其原因澳門語言學刊 Macao Journal of Linguistics, 2023
Autre publication scientifique
hal-04006646v1
|
|||
Enseigner la grammaire et le vocabulaire sur Moodle : Une réflexion au croisement de l’enseignement et de l’apprentissageJournées d’études du GIS RéAL2 : De l'acquisition à la didactique (et vice-versa), Nov 2021, Paris, France
Poster de conférence
hal-03882626v1
|