Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

16 résultats
Image document

A Psychophysical Imaging Method Evidencing Auditory Cue Extraction during Speech Perception: A Group Analysis of Auditory Classification Images

Léo Varnet , Kenneth Knoblauch , Willy Serniclaes , Fanny Meunier , Michel Hoen
PLoS ONE, 2015, 10 (3), pp.e0118009. ⟨10.1371/journal.pone.0118009.s001⟩
Article dans une revue hal-01132995v1
Image document

Discrimination of speech sounds by children with dyslexia: Comparisons with chronological age and reading level controls

Caroline Bogliotti , Willy Serniclaes , Souhila Messaoud-Galusi , Liliane Sprenger-Charolles
Journal of Experimental Child Psychology, 2008, 101, pp.137-155. ⟨10.1016/j.jecp.2008.03.006⟩
Article dans une revue halshs-00468930v1
Image document

Effet de la lexicalité chez des faibles et très faibles lecteurs comparativement à des normolecteurs de même âge et de même niveau de lecture

Marc Delahaie , Liliane Sprenger-Charolles , Willy Serniclaes
L'Année psychologique, 2007, 107, pp.361-376
Article dans une revue hal-00733576v1
Image document

Relationships between Categorical Perception of Phonemes, Phoneme Awareness, and Visual Attention Span in Developmental Dyslexia

Rachel Zoubrinetzky , Gregory Collet , Willy Serniclaes , Marie-Ange Nguyen-Morel , Sylviane Valdois
PLoS ONE, 2016, 11, pp.e0151015. ⟨10.1371/journal.pone.0151015.t004⟩
Article dans une revue hal-01486772v1
Image document

Allophonic Theory of Dyslexia: A Short Overview

Willy Serniclaes
JSM Communication Disorders, 2018
Article dans une revue hal-02065653v1

Élaboration d’un test de dépistage des difficultés en langage écrit pour enfants braillistes

Domitille Ferey , Eva Sidki-Mangin , Willy Serniclaes
Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence, 2016, 64, pp.436-444. ⟨10.1016/j.neurenf.2016.05.001⟩
Article dans une revue hal-01486793v1

Neural rehabilitation of dyslexia: How can an allophonic system be changed into a phonemic one ?

Willy Serniclaes , G Collet , Liliane Sprenger-Charolles
Frontiers in Psychology, 2015
Article dans une revue halshs-01823633v1

Reading impairment: from behavior to brain

Willy Serniclaes , Liliane Sprenger-Charolles
R. Bahr and E. Silliman. Handbook of Communication Disorders , Routledge, pp.34-45, 2015
Chapitre d'ouvrage halshs-01823706v1
Image document

Enhanced Sensitivity to Subphonemic Segments in Dyslexia: A New Instance of Allophonic Perception

Willy Serniclaes , M’ballo Seck
Brain Sciences, 2018, Dyslexia, Dysgraphia and Related Developmental Disorders, 8 (4), pp.54. ⟨10.3390/brainsci8040054⟩
Article dans une revue hal-02065625v1
Image document

Gunnar Fant's contribution to speech perception: forcing the speech code

Willy- Serniclaes
10ème Congrès Français d'Acoustique, Apr 2010, Lyon, France
Communication dans un congrès hal-00554463v1
Image document

Review of neural rehabilitation programs for dyslexia: how can an allophonic system be changed into a phonemic one?

Willy Serniclaes , Gregory Collet , Liliane Sprenger-Charolles
Frontiers in Psychology, 2015, 6 (190), ⟨10.3389/fpsyg.2015.00190⟩
Article dans une revue hal-01219663v1

Remédiation audio-phonologique de la dyslexie (RapDys) : un logiciel visant à modifier la perception allophonique des sons de la parole en perception phonémique

Willy Serniclaes , Collet Gregory , Colin Cécile
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2017, Dyslexies-Dysorthographies-Interventions, 148
Article dans une revue hal-01716486v1

Categorical perception in dyslexia: A meta-analysis

Noordenbos Mark , Willy Serniclaes
Scientific Studies of Reading, 2015, 9, pp.340-359
Article dans une revue halshs-01823148v1
Image document

Allophonic mode of speech perception in dyslexia.

Willy Serniclaes , Sandra van Heghe , Philippe Mousty , René Carré , Liliane Sprenger-Charolles
Journal of Experimental Child Psychology, 2004, 87 (4), pp.336-61. ⟨10.1016/j.jecp.2004.02.001⟩
Article dans une revue hal-00733550v1

Reading acquisition and developmental dyslexia

Liliane Sprenger-Charolles , Pascale Colé , Willy Serniclaes
Routledge, 13 (2), pp.256, 2006, Essays in Developmental Psychology, 9780415651325
Ouvrages hal-00737571v1

Remediation of Allophonic Perception and Visual Attention Span in Developmental Dyslexia: A Joint Assay

Rachel Zoubrinetzky , Gregory Collet , Marie-Ange Nguyen-Morel , Sylviane Valdois , Willy Serniclaes
Frontiers in Psychology, 2019, 10, ⟨10.3389/fpsyg.2019.01502⟩
Article dans une revue hal-02489743v1