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William Wheeler

Docteur enseignant-chercheur en génie électrique à l'EIGSI La Rochelle - Laboratoire L3E
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Documents
Affiliations actuelles
  • 31070
  • 152556
  • 366396
Identifiants chercheurs
  • IdHAL william-wheeler
  • ORCID 0000-0002-0734-7168
  • Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=yV_PB9AAAAAJ
Contact
Site web
  • https://william.wheeler.xyz

Présentation

Born in 1995 in France, William Wheeler gets his engineering degree in mechatronics from Université de Technologie de Compiègne in 2018. Its experimental project on the topic of electric vehicles is a stepping stone to begin a Ph.D. thesis in the field of electric vehicles batteries. he obtained his doctorate at the [University Claude Bernard Lyon 1](https://www.univ-lyon1.fr/) in [Ampère](http://www.ampere-lab.fr/) and [LEPMI](https://lepmi.grenoble-inp.fr/) laboratories. He focuses his research onlithium-ion batteries, aging study and reuse in second life applications at [L3E laboratory - EIGSI La Rochelle](https://www.eigsi.fr/recherche/thematiques-de-recherche/laboratoire-l3e/). --- ### Experience - Today-2023, Associate Professor at EIGSI La Rochelle - 2023-2022, Associate lecturer / Instructor at Lyon 1 University - 2022-2019, Teaching assistant at Lyon 1 University - 2018, Engineering school graduation project, "Power converters for the integration of renewable energy in future grids" at SUPERGRID institute SAS ### Education - 2023-2019, PhD thesis in Electrical Engineering, Claude Bernard University Lyon 1, Ampère Laboratory, LEPMI, EVE System, "Eligibility of lithium-ion battery cells from electric vehicles for second life reuse" - 2018, Engineering degree from the University of Technology of Compiègne in Mechanical Engineering: Mechatronics, Actuators, Robotisation and Systems - 2015, University Diploma of Technology from the University of Lyon 1: Mechanical and Production Engineering - 2013, *Baccalauréat Général* in engineering sciences
Né en 1995 en France, William Wheeler obtient son diplôme d'ingénieur en mécatronique à l'Université de Technologie de Compiègne en 2018. Le projet expérimental sur le thème des véhicules électriques est un tremplin avant d'entamer une thèse de doctorat dans le domaine des batteries des véhicules électriques. Il obtient son grade de docteur à l'[Université Claude Bernard Lyon 1](https://www.univ-lyon1.fr/) au laboratoire [Ampère](http://www.ampere-lab.fr/) et le [LEPMI](https://lepmi.grenoble-inp.fr/). en 2023. Il concentre aujourd'hui ses recherches sur les batteries lithium-ion, l'étude de leurs vieillissements et leur réutilisation dans des applications de seconde vie au laboratoire [L3E - l'EIGSI La Rochelle](https://www.eigsi.fr/recherche/thematiques-de-recherche/laboratoire-l3e/). --- ### Expériences professionnelles - Aujourd'hui-2023, Enseignant-Chercheur, EIGSI La Rochelle - 2023-2022, Attaché temporaire d'enseignement et de recherche, IUT Lyon 1, GEII - 2022-2019, Enseignant Vacataire, IUT Lyon1, GEII et GMP - 2018, Stage Ingénieur de fin d'étude, "Power converters for the integration of renewable energy in future grids", SUPERGRID institute SAS - 2016, Stage d'assistant ingénieur R&D, Conception de nouveaux produits et automatismes, SAFIR ### Diplômes - 2023-2019, Thèse de doctorat en génie électrique, Université Claude Bernard Lyon 1, Laboratoire Ampère, LEPMI, EVE System, "Eligibilité des éléments de batterie lithium-ion de véhicules électriques pour une réutilisation en seconde vie." - 2018, Diplôme d'ingénieur de l'Université de Technologie de Compiègne en Génie Mécanique : Mécatronique, actionneurs, robotisation et systèmes - 2015, Diplôme Universitaire de Technologie de l'Université Lyon 1 : Génie Mécanique et Productique - 2013, Baccalauréat en Sciences de l'Ingénieur (S-SI), mention bien

Publications

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