Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

13 résultats

Physiological Player Sensing: New Interaction Devices for Video Games

Viviane Gal , Alexandre Topol , Jérôme Dupire
ICEC'08, IFIP 7th Int. Conf. on Entertainment Computing, Pittsburgh, Jan 2008, X, France. pp.203-208
Communication dans un congrès hal-01125558v1

Experimentation of a Game Design Methology for Mobile Phones Games

Viviane Gal , Alexandre Topol
CGAMES'05, Int. Conf. on Computer Games, Angoulème, France, Jan 2005, X, France. pp.177-183
Communication dans un congrès hal-01125135v1

PLUG: A ZigBee Network for Playing Ubiquitous Games

Alexandre Topol , Jérome Dupire , Viviane Gal
8th International Conference on Game and Entertainment Technologies - GET 2015, Jul 2015, Las Palmas de Gran Canaria, Spain
Communication dans un congrès hal-01164618v1

Processes and tools for sound design in computer games

Viviane Gal , Cécile Le Prado , J.B. Merland , Stéphane Natkin , Liliana Vega
ICMC'02 International Computer Music Conference, Goetborg, Suede, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès hal-01124764v1

Writing for video games

Viviane Gal , Cécile Le Prado , Stéphane Natkin , Liliana Vega
VRIC 2002, Laval FRance, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès hal-01124719v1

Dialogs Taking into Account Experience, Emotions and Personality

Anne-Gwenn Bosser , Guillaume Levieux , Karim Sehaba , Axel Buendia , Vincent Corruble , et al.
International Conference on Entertainment Computing, Sep 2007, Shanghai, China. pp.356-362, ⟨10.1007/978-3-540-74873-1_42⟩
Communication dans un congrès hal-01335112v1

Identifying emotion pattern from physiological sensors through Unsupervised Hybrid EMDeep Model

Viviane Gal , Soumya Banerjee , Dana V. Rad
The Sixth Euro-China Conference on Intelligent Data Analysis and Applications (ECC2019), Oct 2019, Arad, Romania. , 2019
Poster de conférence hal-03099875v1
Image document

Recherche d'une classification d'états émotionnels à des fins de nouvelles interactions Humain Environnement

Viviane Gal , Eric Gressier-Soudan
Actes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, Oct 2016, Fribourg, Suisse. pp.307-313, ⟨10.1145/3004107.3004143⟩
Communication dans un congrès hal-01384351v1

D.E.E.P. - Dialogue fondé sur les Emotions, l'Expérience et la Personnalité

Guillaume Levieux , Viviane Gal , Stéphane Natkin
GDC'07, Game Developers Conf., Lyon, Jan 2007, X, France
Communication dans un congrès hal-01125485v1

Quelques aspects de l'économie du jeu vidéo

Viviane Gal , Cécile Le Prado , Stéphane Natkin , Liliana Vega
Journées d'études "jeu et socialisation", Eclos des télécommuniactions, paris, décembre 2002, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès hal-01124765v1

Entre jeux pervasifs et applications critiques (chapitre 12)

Viviane Gal , Françoise Sailhan , Eric Gressier-Soudan , Alexandre Topol , Jérome Dupire
Informatique et Intelligence ambiante : Des capteurs aux applications ; Traité IC2, série Informatique et Systèmes d'Information, Hermès Science, pp.366, 2012, 9782746229815
Chapitre d'ouvrage hal-00806949v1

Investigation of Emotion Instances and Class Analysis from Physiological Sensors by Unsupervised Hybrid EMDeep Model

Viviane Gal , Soumya Banerjee , Dana V. Rad
Journal of Intelligent and Fuzzy Systems, 2020, 38 (5), pp.5999-6017
Article dans une revue hal-02474778v1

Processes and tools used for the sound design of computer games

Viviane Gal , Cécile Le Prado , J.B. Merland , Stéphane Natkin , Liliana Vega
[Research Report] CEDRIC-02-326, CEDRIC Lab/CNAM. 2002
Rapport hal-01124693v1