Fast-TIPL Occurs for Salient Images without a Memorization Requirement in Men but Not in Women
Virginie Leclercq
,
Aaron Seitz
Article dans une revue
hal-03517170v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The impact of orienting attention in fast task-irrelevant perceptual learning
Virginie Leclercq
,
Aaron Seitz
Article dans une revue
hal-03517364v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Encoding of episodic information through fast task-irrelevant perceptual learning
Virginie Leclercq
,
R. Cohen Hoffing
,
Aaron Seitz
,
Christophe Le Dantec
Article dans une revue
hal-03517162v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Attentional preparation to distractors
Killian Bonnin
,
Manuel Mercier
,
Virginie Leclercq
Psychonomic Society , 2021, Louisiana, United States
Poster de conférence
hal-03517407v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les difficultés en lecture à l’école primaire : une prise en charge précoce et sur le long terme
Virginie Leclercq
,
Caroline Viriot-Goeldel
,
Corinne Gallet
Développements , 2015
Article dans une revue
hal-01862863v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Fast task-irrelevant perceptual learning is disrupted by sudden onset of central task elements
Virginie Leclercq
,
Aaron Seitz
Article dans une revue
hal-03517365v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les difficultés d'apprentissage de la lecture du CE1 au CM2
Virginie Leclercq
,
Corinne Gallet
,
Miléna Riva
INSHEA. INSHEA (Institut national supérieur de formation et de recherche pour l'éducation des jeunes handicapés et les enseignements adaptés); Champ Social éditions, pp.115, 2018
Ouvrages
hal-02133138v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
READING DIFFICULTIES IN PRIMARY SCHOOL: PRECOCIOUS REMEDIATION
Virginie Leclercq
,
Caroline Viriot-Goeldel
,
Corinne Gallet
International Conference of Education, Research and Innovation , Nov 2015, Seville, Spain
Communication dans un congrès
hal-01862890v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’impact des capacités visuo-spatiales / magnocellulaires sur les capacités de lecture : une étude de l’effet du niveau d’apprentissage chez des enfants français du primaire
Virginie Leclercq
,
Stéphanie Bellocchi
12ème Colloque international RIPSYDEVE, Bordeaux, 23-24 mai 2019 , 2019, Bordeaux, France. 2019
Poster de conférence
hal-03076562v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Enhancement from targets and suppression from cues in fast task-irrelevant perceptual learning
Virginie Leclercq
,
Aaron Seitz
Article dans une revue
hal-03517178v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Reading difficulties in primary school: a French study
Virginie Leclercq
,
Caroline Viriot-Goeldel
,
Corinne Gallet
SILE , 2017, Ajaccio, France
Communication dans un congrès
hal-03517381v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The impact of visual magnocellular functioning on reading skills in french primary school children
Virginie Leclercq
,
Stéphanie Bellocchi
ESCOP , 2019, Tenerife, Spain
Communication dans un congrès
hal-03517374v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Exploring the Moderation Effect of Educational Stage on Visual Magnocellular Functioning Linked to Reading: A Study in French Primary School Children
Stéphanie Bellocchi
,
Virginie Leclercq
Article dans une revue
hal-03517142v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Uncertainty in fast task-irrelevant perceptual learning boosts learning of images in women but not men
Virginie Leclercq
,
Russell Cohen Hoffing
,
Aaron R. Seitz
Article dans une revue
hal-01892145v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Rôle des capacités visuelles dans l’apprentissage de la lecture et de l’orthographe : Impact du niveau scolaire sur le fonctionnement de la voie magnocellulaire dorsale chez des enfants français
Laëtitia Levrère
,
Virginie Leclercq
,
Stéphanie Bellocchi
11ème Colloque international RIPSYDEVE « Psychologie du Développement : Environnements, Innovations », Université Lille, Lille, 31 mai - 1er juin 2018 , 2018, Lille, France. 2018
Poster de conférence
hal-03076532v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Attentional Processing of Letter Strings by Children
Virginie Leclercq
,
Eric Siéroff
Article dans une revue
hal-03517155v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Development of endogenous orienting of attention in school-age children
Virginie Leclercq
,
Eric Siéroff
Article dans une revue
hal-03517166v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How do teachers appropriate and implement a newly introduced reading and spelling instructional method? A qualitative investigation of barriers, levers, and recommendations
Virginie Leclercq
,
Stéphanie Bellocchi
,
Nathalie Blanc
,
Guillaume Broc
Article dans une revue
hal-04437895v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More