Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

18 résultats

Fast-TIPL Occurs for Salient Images without a Memorization Requirement in Men but Not in Women

Virginie Leclercq , Aaron Seitz
PLoS ONE, 2012, 7 (4), pp.e36228. ⟨10.1371/journal.pone.0036228⟩
Article dans une revue hal-03517170v1

The impact of orienting attention in fast task-irrelevant perceptual learning

Virginie Leclercq , Aaron Seitz
Attention, Perception, and Psychophysics, 2012, 74 (4), pp.648-660. ⟨10.3758/s13414-012-0270-7⟩
Article dans une revue hal-03517364v1

Encoding of episodic information through fast task-irrelevant perceptual learning

Virginie Leclercq , R. Cohen Hoffing , Aaron Seitz , Christophe Le Dantec
Vision Research, 2014, 99 (12), pp.5-11. ⟨10.1016/j.visres.2013.09.006⟩
Article dans une revue hal-03517162v1

Attentional preparation to distractors

Killian Bonnin , Manuel Mercier , Virginie Leclercq
Psychonomic Society, 2021, Louisiana, United States
Poster de conférence hal-03517407v1
Image document

Les difficultés en lecture à l’école primaire : une prise en charge précoce et sur le long terme

Virginie Leclercq , Caroline Viriot-Goeldel , Corinne Gallet
Développements, 2015
Article dans une revue hal-01862863v1

Fast task-irrelevant perceptual learning is disrupted by sudden onset of central task elements

Virginie Leclercq , Aaron Seitz
Vision Research, 2012, 61, pp.70-76. ⟨10.1016/j.visres.2011.07.017⟩
Article dans une revue hal-03517365v1

Les difficultés d'apprentissage de la lecture du CE1 au CM2

Virginie Leclercq , Corinne Gallet , Miléna Riva
INSHEA. INSHEA (Institut national supérieur de formation et de recherche pour l'éducation des jeunes handicapés et les enseignements adaptés); Champ Social éditions, pp.115, 2018
Ouvrages hal-02133138v1
Image document

READING DIFFICULTIES IN PRIMARY SCHOOL: PRECOCIOUS REMEDIATION

Virginie Leclercq , Caroline Viriot-Goeldel , Corinne Gallet
International Conference of Education, Research and Innovation, Nov 2015, Seville, Spain
Communication dans un congrès hal-01862890v1

L’impact des capacités visuo-spatiales / magnocellulaires sur les capacités de lecture : une étude de l’effet du niveau d’apprentissage chez des enfants français du primaire

Virginie Leclercq , Stéphanie Bellocchi
12ème Colloque international RIPSYDEVE, Bordeaux, 23-24 mai 2019, 2019, Bordeaux, France. 2019
Poster de conférence hal-03076562v1

Enhancement from targets and suppression from cues in fast task-irrelevant perceptual learning

Virginie Leclercq , Aaron Seitz
Acta Psychologica, 2012, 141 (1), pp.31-38. ⟨10.1016/j.actpsy.2012.05.005⟩
Article dans une revue hal-03517178v1

Reading difficulties in primary school: a French study

Virginie Leclercq , Caroline Viriot-Goeldel , Corinne Gallet
SILE, 2017, Ajaccio, France
Communication dans un congrès hal-03517381v1

The impact of visual magnocellular functioning on reading skills in french primary school children

Virginie Leclercq , Stéphanie Bellocchi
ESCOP, 2019, Tenerife, Spain
Communication dans un congrès hal-03517374v1
Image document

Exploring the Moderation Effect of Educational Stage on Visual Magnocellular Functioning Linked to Reading: A Study in French Primary School Children

Stéphanie Bellocchi , Virginie Leclercq
Children, 2021, 8 (2), pp.68. ⟨10.3390/children8020068⟩
Article dans une revue hal-03517142v1
Image document

Uncertainty in fast task-irrelevant perceptual learning boosts learning of images in women but not men

Virginie Leclercq , Russell Cohen Hoffing , Aaron R. Seitz
Journal of Vision, 2014, 14 (12), ⟨10.1167/14.12.26⟩
Article dans une revue hal-01892145v1

Rôle des capacités visuelles dans l’apprentissage de la lecture et de l’orthographe : Impact du niveau scolaire sur le fonctionnement de la voie magnocellulaire dorsale chez des enfants français

Laëtitia Levrère , Virginie Leclercq , Stéphanie Bellocchi
11ème Colloque international RIPSYDEVE « Psychologie du Développement : Environnements, Innovations », Université Lille, Lille, 31 mai - 1er juin 2018, 2018, Lille, France. 2018
Poster de conférence hal-03076532v1

Attentional Processing of Letter Strings by Children

Virginie Leclercq , Eric Siéroff
Child Neuropsychology, 2014, 22 (1), pp.110-132. ⟨10.1080/09297049.2014.977242⟩
Article dans une revue hal-03517155v1

Development of endogenous orienting of attention in school-age children

Virginie Leclercq , Eric Siéroff
Child Neuropsychology, 2013, 19 (4), pp.400-419. ⟨10.1080/09297049.2012.682568⟩
Article dans une revue hal-03517166v1

How do teachers appropriate and implement a newly introduced reading and spelling instructional method? A qualitative investigation of barriers, levers, and recommendations

Virginie Leclercq , Stéphanie Bellocchi , Nathalie Blanc , Guillaume Broc
European Journal of Psychology of Education, 2023, ⟨10.1007/s10212-023-00780-8⟩
Article dans une revue hal-04437895v1