Accéder directement au contenu
Nombre de documents

23

Virginie Iché


Ouvrage (y compris édition critique et traduction)1 document

  • Virginie Iché. L'esthétique du jeu dans les Alice de Lewis Carroll. Virginie Iché. L'Harmattan, pp.1-260, 2015. ⟨hal-03050411⟩

Article dans une revue6 documents

  • Virginie Iché. (Dis)Empowering Child Readers in the Golden Age of Children’s Literature. Cahiers Victoriens et Edouardiens, Montpellier : Centre d'études et de recherches victoriennes et édouardiennes, 2021, ⟨10.4000/cve.7992⟩. ⟨hal-03174894⟩
  • Virginie Iché. Submission and Agency, or the Role of the Reader in the First Editions of Lewis Carroll's Alice's Adventures in Wonderland (1865) and Through the Looking-Glass (1871). Cahiers Victoriens et Edouardiens, Montpellier : Centre d'études et de recherches victoriennes et édouardiennes, 2016, 84, pp.Texte intégral en ligne. ⟨10.4000/cve.2962⟩. ⟨hal-03062880⟩
  • Virginie Iché. (Dis)Entangling the Narrator’s and the Adult Reader’s Voices: Rosie’s Walk and Shhh! vs. The Nursery Alice. Etudes de stylistique anglaise, Société de stylistique anglaise, Lyon, 2016, pp.49-64. ⟨10.4000/esa.718⟩. ⟨hal-03209969⟩
  • Virginie Iché. Struggling to resist prior interpellation : the nursery rhymes in Lewis Carroll's Through the Looking-Glass. Recherches Anglaises et Nord Americaines, Presses Universitaires de Strasbourg, 2014, 47, pp.207-217. ⟨hal-03062615⟩
  • Virginie Iché. Le Nonsense et ses jeux de mots (in)traduisibles. Le cas d'Alice's Adventures in Wonderland. Humoresques, CORHUM-Humoresques, 2012, 36, pp.99-110. ⟨hal-03067287⟩
  • Virginie Iché. La relation texte/illustrations dans les Alice : " La question [...] est de savoir qui sera le maître " (1990 : 317). Textes & Contextes, Université de Bourgogne, Centre Interlangues TIL, 2012, D’un début de siècle à l’autre – Les littératures du début des XXe et XXIe siècles dans leur rapport au siècle précédent, https://preo.u-bourgogne.fr/textesetcontextes/index.php?id=366. ⟨halshs-00804962⟩

Chapitre d'ouvrage5 documents

  • Virginie Iché. Cognitive Distortions and Hilarious Implementations of the Principles of Relevance Theory: The Case of Coach in Cheers (NBC, 1982-1985). Blandine Pennec, Nathalie Vincent-Arnaud. Distorsions cognitives : formes, récits, imaginaires (domaine anglophone), pp.71-86, 2021, 978-2-8107-0719-5. ⟨hal-03213598⟩
  • Virginie Iché. The Child Reader’s Playful Adventures in Wonderland. Deszcz-Tryhubczak, Justyna; Kalla, Irena Barbara. Children’s Literature and Intergenerational Relationships, Springer International Publishing, pp.19-33, 2021, 978-3-030-67699-5. ⟨10.1007/978-3-030-67700-8_2⟩. ⟨hal-03209928⟩
  • Virginie Iché. The Importance of Being Playful. Emily Eells. Wilde in Earnest, Presses universitaires de Paris-Ouest, pp.137-148, 2015. ⟨hal-03056752⟩
  • Virginie Iché. 'Can you play croquet?' 'Can you play chess?' A quel jeu joue-t-on dans 'Alice in Wonderland' et 'Through the Looking-Glass' de Lewis Carroll ?. Françoise Buisson; Jane Hentgès; Christelle Lacassain-Lagoin; Michael Parsons. Je(u), Joie, Jouissance, 4, L'Harmattan, pp.47-62, 2011. ⟨hal-03056751⟩
  • Virginie Iché. Entre birth-day et death-day : quelle construction d'identité pour Stanley dans The Birthday Party d'Harold Pinter ?. Alain Montandon. L'Anniversaire, Presses Universitaires Blaise-Pascal, pp.217-232, 2008. ⟨hal-03056750⟩

Autre publication7 documents

  • Virginie Iché. Compte-rendu : The Pragmatics of Irony and Banter Edited by Manuel JOBERT and Sandrine SORLIN John Benjamins Publishing Company, 2018. 2018, s.p. ⟨hal-01979230v1⟩
  • Virginie Iché. Review: Alice in Transmedia Wonderland: Curiouser and Curiouser New Forms of a Children’s Classic. By Anna Kérchy. Jefferson: McFarland, 2016. 257 pp.. 2018, pp.182-184. ⟨10.13110/marvelstales.32.1.0182⟩. ⟨hal-03213539⟩
  • Virginie Iché. Anna Kérchy, Alice in Transmedia Wonderland: Curiouser and Curiouser New Forms of a Children's Classic. 2018, pp.182-184. ⟨hal-03185366⟩
  • Virginie Iché. Compte-rendu : Justyna Deszcz-Tryhubczak, Yes to Solidarity, No to Oppression: Radical Fantasy Fiction and Its Young Readers. 2018, pp.93-95. ⟨10.3366/ircl.2018.0257⟩. ⟨hal-03185962⟩
  • Virginie Iché. Zoe Jaques and Eugene Giddens, Lewis Carroll's Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass: A Publishing History. 2016, pp.1-5. ⟨hal-03077653⟩
  • Virginie Iché. Book review : Sandrine Sorlin, La stylistique anglaise - Théories et pratiques. 2015, pp.1-4. ⟨hal-03077652⟩
  • Virginie Iché. Les Aventures d'Alice au pays des merveilles. Les Aventures d'Alice au pays des merveilles, 2010, pp.1-126. ⟨hal-03077340⟩

Communication dans un congrès4 documents

  • Virginie Iché. The Reader's Cooperation with the Book-as-Object : the case of Carroll's Alice's Adventures in Wonderland (1865) and Sabuda's Alice's Adventures in Wonderland (2003). "Children's Literature and Play," The Child and the Book International Conference, Faculty of Letters, University of Wroclaw, Poland, 19-21 mai 2016, 2016, Wrocław, Poland. ⟨hal-03072968⟩
  • Virginie Iché. The Narrator's and the Adult Storyteller's Voices: Rosie's Walk and Shhh! vs. The Nursery Alice. Atelier SSA (Société de Stylistique Anglaise), "Confluences," 56e congrès de la SAES, Université Jean Moulin Lyon 3, Lyon, 2-4 juin., 2016, Lyon, France. ⟨hal-03075072⟩
  • Virginie Iché. To Play or Not To Play: The Reader's Adventures in Wonderland. "Alice through the Ages : the 150th anniversary of Alice's Adventures in Wonderland", Cambridge, Homerton College, 15-17 septembre 2015, 2015, Cambridge, United Kingdom. ⟨hal-03072753⟩
  • Virginie Iché. "What tremendously easy riddles you ask!": crystal-clear riddles in Lewis Carroll's Alice books. 52e congrès de la SAES "La Transparence, Atelier victorien et édouardien", Université de Limoges, Limoges, 11-13 mai 2012, 2012, Limoges, France. ⟨hal-03072752⟩