|
|
How teachers prepare for the unexpected: bright spots and breakdowns in enacting pedagogical plans in class
Ghita Jalal
,
Valentin Lachand
,
Aurélien Tabard
,
Christine Michel
13th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2018), Sep 2018, Leeds, United Kingdom. pp.59 - 73, ⟨10.1007/978-3-319-98572-5_5⟩
Communication dans un congrès
hal-01833057v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Toccata: an Activity Centric Orchestration System for Education
Valentin Lachand
,
Ghita Jalal
,
Christine Michel
,
Aurélien Tabard
Autre publication scientifique
hal-01716466v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
De l’efficacité de visualisations indicielles ou symboliques pour la régulation d’activités collaboratives
Valentin Lachand
,
Audrey Serna
,
Aurélien Tabard
,
Jean-Charles Marty
Actes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, Oct 2016, Fribourg, Suisse. pp.144-154, ⟨10.1145/3004107.3004115⟩
Communication dans un congrès
hal-01383911v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Toccata: Supporting Classroom Orchestration with Activity Based Computing
Valentin Lachand
,
Christine Michel
,
Aurélien Tabard
Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies , 2019, ⟨10.1145/3328924⟩
Article dans une revue
hal-02136481v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Design, Adjust and Reuse – How Teachers Script Pedagogical Activities
Ghita Jalal
,
Valentin Lachand
,
Aurélien Tabard
,
Christine Michel
Autre publication scientifique
hal-01716373v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Approche centrée activité pour la conception et l'orchestration d'activités numériques en classe.
Valentin Lachand
Interface homme-machine [cs.HC]. INSA LYON, 2020. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-03082345v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Challenges and Opportunities for Multi-Device Management in Classrooms
Valentin Lachand
,
Christine Michel
,
Audrey Serna
,
Aurélien Tabard
ACM Transactions on Computer-Human Interaction, 2023, 29 (6), pp.1073-0516. ⟨10.1145/3519025⟩
Article dans une revue
hal-03740825v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|