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58 résultats

Analytics for Language Learning: Interfacing MOODLE with A4LL via LTI

Thomas Gaillat , Cyrielle Mallart , Nicolas Ballier , Andrew Simpkin , Rémi Venant , et al.
Deep learning for language assessment closing event (DLLA Closing event 2023), UR 3967 - CLILLAC-ARP : Centre de Linguistique Inter-langues, de Lexicologie, de Linguistique Anglaise et de Corpus-Atelier de Recherche sur la Parole; UFR EILA de l’Université Paris Cité, Nov 2023, Paris, France
Communication dans un congrès hal-04469367v1

Grammatical profiling with UD annotation (WiP)

Nicolas Ballier , Cyrielle Mallart , Thomas Gaillat
Workshop on Profiling second language vocabulary and grammar, University of Gothenburg, Humanisten., Apr 2023, Gothenburg, Sweden
Communication dans un congrès hal-04150070v1
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Un prototype en ligne pour la prédiction du niveau de compétence en anglais des productions écrites

Thomas Gaillat , Nicolas Ballier , Annanda Sousa , Manon Bouyé , Andrew Simpkin , et al.
6e conférence conjointe Journées d'Études sur la Parole (JEP, 33e édition), Traitement Automatique des Langues Naturelles (TALN, 27e édition), Rencontre des Étudiants Chercheurs en Informatique pour le Traitement Automatique des Langues (RÉCITAL, 22e édition). Volume 4 : Démonstrations et résumés d'articles internationaux, Jun 2020, Nancy, France. pp.30-33
Communication dans un congrès hal-02768504v3
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REFERENCE IN INTERLANGUAGE: THE CASE OF THIS AND THAT. From linguistic annotation to corpus interoperability

Thomas Gaillat
Linguistics. Université Paris Diderot (Paris 7) Sorbonne Paris Cité, 2016. English. ⟨NNT : ⟩
Thèse tel-01705743v1

A Franco-Irish project for the automatic identification of criterial features in learners of English

Nicolas Ballier , Thomas Gaillat , Manel Zarrouk , Andrew Simpkin , Manon Bouyé , et al.
EUROCALL 2019, Université de Louvain la Neuve, Aug 2019, Louvain la Neuve, Belgium
Communication dans un congrès hal-02496627v1
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Annotation automatique d'un corpus d'apprenants d'anglais avec un jeu d'étiquettes modifié du Penn Treebank

Thomas Gaillat
TALN-RECITAL 2013, Jun 2013, France. pp.271-284
Communication dans un congrès hal-00997255v1
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From Linguistic Research Projects to Language Technology Platforms: A Case Study in Learner Data

Annanda Sousa , Nicolas Ballier , Thomas Gaillat , Bernardo Stearns , Manel Zarrouk , et al.
LREC2020, European Language Resources Association (ELRA), May 2020, Marseille, France. pp.112-120
Communication dans un congrès hal-02634745v1

This and that in native and learner {English}: {From} typology of use to tagset characterisation

Thomas Gaillat
First Learner corpus research conference, Université catholique de Louvain, Sep 2011, Louvain-la-Neuve, Belgium. pp.167-177
Communication dans un congrès hal-02280367v1

Table ronde "Le rôle des pratiques numériques dans la transformation pédagogique : apports et limites

Thomas Gaillat
Colloque de clôture du projet DUNE-DESIR, Université Rennes 2, Jul 2021, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-03343056v1
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Language learning analytics : designing and testing new functional complexity measures in L2 writings

Thomas Gaillat
11th Workshop on Natural Language Processing for Computer-Assisted Language Learning (NLP4CALL 2022), Dec 2022, Louvain la Neuve, Belgium. pp.55-60, ⟨10.3384/ecp190006⟩
Communication dans un congrès hal-03888007v1

Some metalinguistic assumptions behind tagsets for English: Evidence from THAT in different versions of the Brown corpus

Nicolas Ballier , Antonio Balvet , Taylor Arnold , Thomas Gaillat
Viviane Arigne; Christiane Rocq-Migette. Modèles et modélisation en linguistique / Models and Modelisation in Linguistics, Peter Lang Verlag, pp.27-81, 2022, ⟨10.3726/b19804⟩
Chapitre d'ouvrage hal-03812454v1

Investigating collocations in English essays written by different L1 learners across the proficiency spectrum

Jen-Yu Li , Thomas Gaillat , Élisabeth Richard
GR4L2 - Building CEFR-graded resources for second and foreign language learning, Dec 2021, Louvain-la-Neuve, Belgium
Communication dans un congrès hal-03576245v1
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Prototype de feedback visuel des productions écrites d'apprenants francophones de l'anglais sous Moodle

Nicolas Ballier , Thomas Gaillat , Erin Pacquetet
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH'19), University of Paris Sorbonne, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02496651v1

La professionnalisation des enseignements de langues commence avec la professionnalisation des (futurs) enseignants : le cas des étudiants en master FLE/ALE

Élisabeth Richard , Benameur Cheick , Elsa Chusseau , Thomas Gaillat
La Professionnalisation des enseignements des langues en LANSAD à l'université, Université Rennes 2, Dec 2016, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-02042308v1

Exploitation de mesures de complexité linguistique pour la visualisation de textes d’apprenants d’anglais

Thomas Gaillat , Antoine Lafontaine , Anas Knefati
Colloque Perspectives de Recherches sur les Usages du Numérique dans l’Éducation (PRUNE II) 2021, Université de Poitiers et MSHS, Apr 2021, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-03335940v1

Exploring a New Grammatico-functional Type of Measure as Part of a Language Learning Expert System

Cyriel Mallart , Andrew Simpkin , Rémi Venant , Nicolas Ballier , Bernardo Stearns , et al.
Proceedings of the 18th Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications (BEA 2023), Jul 2023, Toronto, Canada. pp.466-476, ⟨10.18653/v1/2023.bea-1.39⟩
Communication dans un congrès hal-04195781v1

Les corpus numériques pour la didactique des langues : de la formation des enseignants à l’élaboration de dispositifs d’apprentissage

Simona Ruggia , Thomas Gaillat
Les corpus numériques pour la didactique des langues : de la formation des enseignants à l'élaboration de dispositifs d'apprentissage, 24, 2023, ⟨10.4000/corpus.8211⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04014807v1
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Implicit and Explicit Aspect Extraction in Financial Microblogs

Thomas Gaillat , Bernardo Stearns , Gopal Sridhar , Ross Mcdermott , Manel Zarrouk , et al.
1st Workshop on Economics and Natural Language Processing (ECONLP 2018), Jul 2018, Melbourne, Australia. pp.55-61, ⟨10.5281/zenodo.1326536⟩
Communication dans un congrès hal-02280371v1

Extraction of Standard collocations from British National Corpus

Jen-Yu Li , Thomas Gaillat
Europhras 2021, Sep 2021, Louvain-la-Neuve, Belgium
Communication dans un congrès hal-03506561v1

Analytics for Language Learning : Transmettre aux enseignants les profils linguistiques de leurs apprenants

Thomas Gaillat , Cyrielle Mallart , Anatole Faugère , Andrew Simpkin , Bernardo Stearns , et al.
Atelier GERAS @ 62e Congrès annuel de la SAES 2023, Université Rennes 2; SAES La Sorbonne Nouvelle; GERAS (Groupe d'Etude et de Recherche en Anglais de Spécialité), Jun 2023, Rennes, France
Communication dans un congrès hal-04150115v1

Linguistic complexity metrics for learner English analytics

Thomas Gaillat
DSI weekly seminar, Data Science Institute NUI Galway, Apr 2022, Galway, Ireland. ⟨10.1017/s095834402100029x⟩
Communication dans un congrès hal-03670212v1
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This et that dans les domaines spécialisés du corpus ICE-GB : quelles caractéristiques distributionnelles ?

Thomas Gaillat
ASp (Anglais de Spécialité), 2013, 64, pp.161-183
Article dans une revue hal-01171858v1
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Automated classification of unexpected uses of this and that in a learner corpus of English

Thomas Gaillat , Pascale Sébillot , Nicolas Ballier
Lieven Vandelanotte; Kristin Davidse; Caroline Gentens. Recent Advances in Corpus Linguistics: Developing and Exploiting Corpora, 78, Brill, pp.309-324, 2014, Rodopi Language and Linguistics Special E-Book, ⟨10.1163/9789401211130_015⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01058760v2

Investigating the scope of textual metrics for learner level discrimination and learner analytics

Nicolas Ballier , Thomas Gaillat
Learner Corpus Research Conference, University of Warsaw, Poland, Sep 2019, Varsaw, Poland
Communication dans un congrès hal-02496571v1

Investigating Criterial Features of Learner English and Predicting CEFR Levels in French Learners of English

Thomas Gaillat , Nicolas Ballier , Manel Zarrouk , Andrew Simpkin , Bernardo Stearns , et al.
EUROCALL 2019, University of Louvain La Neuve, Aug 2019, Louvain la Neuve, Belgium
Communication dans un congrès hal-02496615v1

L'interopérabilité des corpus pour la modélisation des dynamiques d'acquisition de langue seconde

Thomas Gaillat , Cyrielle Mallart , Nicolas Ballier , Andrew Simpkin , Rémi Venant , et al.
Journée d'étude : « Corpus d’apprenants / corpus d’experts : Quels enseignements pour la caractérisation du discours scientifique ? », UR 3967 - CLILLAC-ARP : Centre de Linguistique Inter-langues, de Lexicologie, de Linguistique Anglaise et de Corpus - Atelier de Recherche sur la Parole; UFR EILA - Etudes Interculturelles de Langues Appliquées, Faculté Sociétés et Humanités d’Université Paris Cité, Dec 2023, Paris, France
Communication dans un congrès hal-04469395v1
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Visualizing Linguistic Complexity and Proficiency in Learner English Writings

Thomas Gaillat , Antoine Lafontaine , Anas Knefati
Calico Journal, 2023, 40 (2), pp.178-197. ⟨10.1558/cj.19487⟩
Article dans une revue hal-04127926v1
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A Supervised Learning Model for the Automatic Assessment of Language Levels Based on Learner Errors

Nicolas Ballier , Thomas Gaillat , Andrew Simpkin , Bernardo Stearns , Manon Bouyé , et al.
EC-TEL 2019 - 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EATEL, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.308-320, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_23⟩
Communication dans un congrès hal-02496688v1

Comparing corpora to identify learner-specific features of English: The case of this, that and it

Thomas Gaillat , Pascale Sébillot , Nicolas Ballier
Learner Corpus Research Conference (LCR 2015), Radboud University, Sep 2015, Radboud, Netherlands. pp.68-69
Communication dans un congrès hal-01239837v1

A dynamic architecture to structure and analyse comparable learner corpora: the case of the French and English Corpus InterLangue (CIL)

Thomas Gaillat
CLARIN Café on Bilingual and Multilingual Corpora, CLARIN, Apr 2022, Online, France
Communication dans un congrès hal-03670094v1