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58 résultats
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Analytics for Language Learning: Interfacing MOODLE with A4LL via LTIDeep learning for language assessment closing event (DLLA Closing event 2023), UR 3967 - CLILLAC-ARP : Centre de Linguistique Inter-langues, de Lexicologie, de Linguistique Anglaise et de Corpus-Atelier de Recherche sur la Parole; UFR EILA de l’Université Paris Cité, Nov 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04469367v1
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Grammatical profiling with UD annotation (WiP)Workshop on Profiling second language vocabulary and grammar, University of Gothenburg, Humanisten., Apr 2023, Gothenburg, Sweden
Communication dans un congrès
hal-04150070v1
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Un prototype en ligne pour la prédiction du niveau de compétence en anglais des productions écrites6e conférence conjointe Journées d'Études sur la Parole (JEP, 33e édition), Traitement Automatique des Langues Naturelles (TALN, 27e édition), Rencontre des Étudiants Chercheurs en Informatique pour le Traitement Automatique des Langues (RÉCITAL, 22e édition). Volume 4 : Démonstrations et résumés d'articles internationaux, Jun 2020, Nancy, France. pp.30-33
Communication dans un congrès
hal-02768504v3
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REFERENCE IN INTERLANGUAGE: THE CASE OF THIS AND THAT. From linguistic annotation to corpus interoperabilityLinguistics. Université Paris Diderot (Paris 7) Sorbonne Paris Cité, 2016. English. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-01705743v1
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A Franco-Irish project for the automatic identification of criterial features in learners of EnglishEUROCALL 2019, Université de Louvain la Neuve, Aug 2019, Louvain la Neuve, Belgium
Communication dans un congrès
hal-02496627v1
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Annotation automatique d'un corpus d'apprenants d'anglais avec un jeu d'étiquettes modifié du Penn TreebankTALN-RECITAL 2013, Jun 2013, France. pp.271-284
Communication dans un congrès
hal-00997255v1
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From Linguistic Research Projects to Language Technology Platforms: A Case Study in Learner DataLREC2020, European Language Resources Association (ELRA), May 2020, Marseille, France. pp.112-120
Communication dans un congrès
hal-02634745v1
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This and that in native and learner {English}: {From} typology of use to tagset characterisationFirst Learner corpus research conference, Université catholique de Louvain, Sep 2011, Louvain-la-Neuve, Belgium. pp.167-177
Communication dans un congrès
hal-02280367v1
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Table ronde "Le rôle des pratiques numériques dans la transformation pédagogique : apports et limitesColloque de clôture du projet DUNE-DESIR, Université Rennes 2, Jul 2021, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-03343056v1
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Language learning analytics : designing and testing new functional complexity measures in L2 writings11th Workshop on Natural Language Processing for Computer-Assisted Language Learning (NLP4CALL 2022), Dec 2022, Louvain la Neuve, Belgium. pp.55-60, ⟨10.3384/ecp190006⟩
Communication dans un congrès
hal-03888007v1
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Some metalinguistic assumptions behind tagsets for English: Evidence from THAT in different versions of the Brown corpusViviane Arigne; Christiane Rocq-Migette. Modèles et modélisation en linguistique / Models and Modelisation in Linguistics, Peter Lang Verlag, pp.27-81, 2022, ⟨10.3726/b19804⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03812454v1
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Investigating collocations in English essays written by different L1 learners across the proficiency spectrumGR4L2 - Building CEFR-graded resources for second and foreign language learning, Dec 2021, Louvain-la-Neuve, Belgium
Communication dans un congrès
hal-03576245v1
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Prototype de feedback visuel des productions écrites d'apprenants francophones de l'anglais sous MoodleEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH'19), University of Paris Sorbonne, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02496651v1
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La professionnalisation des enseignements de langues commence avec la professionnalisation des (futurs) enseignants : le cas des étudiants en master FLE/ALELa Professionnalisation des enseignements des langues en LANSAD à l'université, Université Rennes 2, Dec 2016, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-02042308v1
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Exploitation de mesures de complexité linguistique pour la visualisation de textes d’apprenants d’anglaisColloque Perspectives de Recherches sur les Usages du Numérique dans l’Éducation (PRUNE II) 2021, Université de Poitiers et MSHS, Apr 2021, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-03335940v1
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Exploring a New Grammatico-functional Type of Measure as Part of a Language Learning Expert SystemProceedings of the 18th Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications (BEA 2023), Jul 2023, Toronto, Canada. pp.466-476, ⟨10.18653/v1/2023.bea-1.39⟩
Communication dans un congrès
hal-04195781v1
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Les corpus numériques pour la didactique des langues : de la formation des enseignants à l’élaboration de dispositifs d’apprentissageLes corpus numériques pour la didactique des langues : de la formation des enseignants à l'élaboration de dispositifs d'apprentissage, 24, 2023, ⟨10.4000/corpus.8211⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-04014807v1
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Implicit and Explicit Aspect Extraction in Financial Microblogs1st Workshop on Economics and Natural Language Processing (ECONLP 2018), Jul 2018, Melbourne, Australia. pp.55-61, ⟨10.5281/zenodo.1326536⟩
Communication dans un congrès
hal-02280371v1
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Extraction of Standard collocations from British National CorpusEurophras 2021, Sep 2021, Louvain-la-Neuve, Belgium
Communication dans un congrès
hal-03506561v1
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Analytics for Language Learning : Transmettre aux enseignants les profils linguistiques de leurs apprenantsAtelier GERAS @ 62e Congrès annuel de la SAES 2023, Université Rennes 2; SAES La Sorbonne Nouvelle; GERAS (Groupe d'Etude et de Recherche en Anglais de Spécialité), Jun 2023, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-04150115v1
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Linguistic complexity metrics for learner English analyticsDSI weekly seminar, Data Science Institute NUI Galway, Apr 2022, Galway, Ireland. ⟨10.1017/s095834402100029x⟩
Communication dans un congrès
hal-03670212v1
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This et that dans les domaines spécialisés du corpus ICE-GB : quelles caractéristiques distributionnelles ?ASp (Anglais de Spécialité), 2013, 64, pp.161-183
Article dans une revue
hal-01171858v1
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Automated classification of unexpected uses of this and that in a learner corpus of EnglishLieven Vandelanotte; Kristin Davidse; Caroline Gentens. Recent Advances in Corpus Linguistics: Developing and Exploiting Corpora, 78, Brill, pp.309-324, 2014, Rodopi Language and Linguistics Special E-Book, ⟨10.1163/9789401211130_015⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01058760v2
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Investigating the scope of textual metrics for learner level discrimination and learner analyticsLearner Corpus Research Conference, University of Warsaw, Poland, Sep 2019, Varsaw, Poland
Communication dans un congrès
hal-02496571v1
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Investigating Criterial Features of Learner English and Predicting CEFR Levels in French Learners of EnglishEUROCALL 2019, University of Louvain La Neuve, Aug 2019, Louvain la Neuve, Belgium
Communication dans un congrès
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L'interopérabilité des corpus pour la modélisation des dynamiques d'acquisition de langue secondeJournée d'étude : « Corpus d’apprenants / corpus d’experts : Quels enseignements pour la caractérisation du discours scientifique ? », UR 3967 - CLILLAC-ARP : Centre de Linguistique Inter-langues, de Lexicologie, de Linguistique Anglaise et de Corpus - Atelier de Recherche sur la Parole; UFR EILA - Etudes Interculturelles de Langues Appliquées, Faculté Sociétés et Humanités d’Université Paris Cité, Dec 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
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Visualizing Linguistic Complexity and Proficiency in Learner English WritingsCalico Journal, 2023, 40 (2), pp.178-197. ⟨10.1558/cj.19487⟩
Article dans une revue
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A Supervised Learning Model for the Automatic Assessment of Language Levels Based on Learner ErrorsEC-TEL 2019 - 14th European Conference on Technology Enhanced Learning, EATEL, Sep 2019, Delft, Netherlands. pp.308-320, ⟨10.1007/978-3-030-29736-7_23⟩
Communication dans un congrès
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Comparing corpora to identify learner-specific features of English: The case of this, that and itLearner Corpus Research Conference (LCR 2015), Radboud University, Sep 2015, Radboud, Netherlands. pp.68-69
Communication dans un congrès
hal-01239837v1
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A dynamic architecture to structure and analyse comparable learner corpora: the case of the French and English Corpus InterLangue (CIL)CLARIN Café on Bilingual and Multilingual Corpora, CLARIN, Apr 2022, Online, France
Communication dans un congrès
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