|
Le rôle des effets de réseau locaux et des effets spatiaux dans le développement des plateformes numériques : le cas du site de covoiturage iDVROOM
Vincent Malardé
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
hal-03712336v1
|
|
Are Employees Happier when Staying Connected with their Companies Outside Working Hours?
Ludivine Martin
,
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
Article dans une revue
hal-03689575v1
|
|
RSE et transformation numérique des entreprises artisanales : une étude sur données d’enquête
Jimmy Merlet
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
hal-03780787v1
|
|
RSE et transformation numérique des entreprises artisanales : une étude sur données d'enquête 1
Jimmy Merlet
,
Thierry Pénard
Revue Internationale PME, inPress
Article dans une revue
hal-03712332v1
|
|
Introduction to the Special Issue: “From The digital economy to the digitalization of the economy”
Grazia Cecere
,
Thierry Pénard
Revue d'économie industrielle , 2020, De l’économie numérique à la transformation numérique de l’économie = From the digital economy to the digitalization of the economy, 172, pp.11 - 17. ⟨10.4000/rei.9389⟩
Article dans une revue
hal-03221230v1
|
|
Airbnb, Blablacar, Le Bon Coin… À qui bénéficient les plateformes de consommation collaborative ?
Vincent Malardé
,
Thierry Pénard
Economie et Prévision, 2019, 215 (1), pp.1-28
Article dans une revue
halshs-02301951v1
|
|
Digital Piracy Under a Graduated Response Policy
Michael A. Arnold
,
Eric Darmon
,
Sylvain Dejean
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01866946v1
|
|
What drives pricing behavior in Peer-to-Peer markets? Evidence from the carsharing platform blablacar
Mehdi Farajallah
,
Robert G Hammond
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-02012097v1
|
|
The impact of organic links in position auctions with popular versus niche keywords
Michael Arnold
,
Eric Darmon
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01806499v1
|
|
Online search – Online purchase in franchising: An empirical analysis of franchisor website functionality
Thierry Pénard
,
Rozenn Perrigot
Article dans une revue
halshs-01615117v1
|
|
Facebook use and individual well-being: Like me to make me happier!
Alexandre Mayol
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01806504v1
|
|
How Increasing Supplier Search Cost Can Increase Welfare
Zhiwen Li
,
Michael Arnold
,
Thierry Pénard
B.E. Journal in Theoretical Economics, Topics in Theoretical Economics, 2017, 18 (1), pp.online review. ⟨10.1515/bejte-2016-0048⟩
Article dans une revue
halshs-01806502v1
|
|
L’économie numérique en question
Marc Bourreau
,
Thierry Pénard
Revue d'économie industrielle , 2016, 4 (156), pp.11-15
Article dans une revue
halshs-01806507v1
|
|
Quelle régulation pour les plateformes numériques en Europe ?
Winston Maxwell
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01355753v1
|
|
La réponse graduée de l’Hadopi a-t-elle eu des effets sur le piratage de musique et de films ? Une étude empirique des pratiques de consommation en ligne
Éric Darmon
,
Sylvain Dejean
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01184017v1
|
|
Quoi de neuf docteur ? Une étude économétrique sur la recherche en ligne d'informations médicales par les patients
Mehdi Farajallah
,
Myriam Le Goff-Pronost
,
Thierry Pénard
,
Raphaël Suire
Article dans une revue
hal-01342346v1
|
|
Recension : Web Social Science: Concepts, Data, and Tools for Social Scientists in the Digital Age, by Robert Ackland (Sage, London, 2013), pp. 202.
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01244565v1
|
|
Reputation and social (dis)approval in feedback mechanisms: An experimental study
Marianne Lumeau
,
David Masclet
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-01116889v1
|
|
Internet adoption and usage patterns in Africa: Evidence from Cameroon
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
,
Blaise Mukoko
,
Georges Bertrand Tamokwe Piaptie
Article dans une revue
halshs-01141314v1
|
|
open source software subsidies and network compatibility in a mixed duopoly
Mourad Zeroukhi
,
Thierry Pénard
Economics Bulletin, 2014, 34 (2), pp.1174-1184
Article dans une revue
halshs-01057080v1
|
|
De l’économie des réseaux aux services en réseaux : nouveau paradigme, nouvelles orientations
Thierry Pénard
,
Alain Rallet
Article dans une revue
halshs-01075904v1
|
|
Determinants of e-commerce strategy in franchising: a resource-based view
Rozenn Perrigot
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00816125v1
|
|
The Role of Quantitative and Qualitative Network Effects in B2B Platform Competition
Zhiwen Li
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00869881v1
|
|
La gratuité sur Internet : de la logique marchande à la logique communautaire
Sylvain Dejean
,
Thierry Pénard
,
Godefroy Dang Nguyen
Réalités industrielles. Annales des mines, 2013, pp.42-47
Article dans une revue
hal-00965949v1
|
|
Does the Internet make people happier?
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
,
Raphaël Suire
Article dans une revue
halshs-00864314v1
|
|
Comparing the determinants of Internet and cell phone use in Africa: Evidence from Gabon
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
,
Gabriel Zomo Yebe
,
Philémon Nsi Ella
Communications & stratégies, 2012, 86 (2), pp.65-83
Article dans une revue
halshs-00712296v1
|
|
Plural form franchise networks: A test of Bradach's model
Gérard Cliquet
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00656104v1
|
|
Monitoring policy and organizational form in franchised chains
Thierry Pénard
,
Emmanuel Raynaud
,
Stéphane S. Saussier
Article dans une revue
hal-01000593v1
|
|
How to provide Quality of Service guarantees in the Internet? Lessons learnt from the airline and card-based payment sectors
Zouhaïer M'Chirgui
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00629487v1
|
|
An empirical analysis of Internet providers’ interconnection strategies
Nathalie Colombier
,
Zouhaïer M'Chirgui
,
Thierry Pénard
European Review of Industrial Economics and Policy , 2011, 2
Article dans une revue
hal-03468951v1
|
|
Do reputation feedback systems really improve trust among anonymous traders? An experimental study
David Masclet
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00629500v1
|
|
Monitoring policy and organizational forms in franchised chains
Thierry Pénard
,
Emmanuel Raynaud
,
Stéphane Saussier
International Journal of the Economics of Business, 2011, 18 (3), pp.399-417
Article dans une revue
halshs-00656123v1
|
|
Les conséquences de la manipulation de la réputation dans les systèmes d'évaluation en ligne. Une étude expérimentale
Marianne Lumeau
,
David Masclet
,
Thierry Pénard
Article dans une revue
halshs-00601698v1
|
|
La gratuité est-elle une fatalité sur les marchés numériques ? Une étude sur le consentement à payer pour des offres de contenus audiovisuels sur internet
Sylvain Dejean
,
Thierry Pénard
,
Raphaël Suire
Economie et Prévision, 2010, 3 (194), pp.15-32
Article dans une revue
hal-00965945v1
|
|
Internet use and social capital: The strength of virtual ties
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
Article dans une revue
halshs-00489752v1
|
|
Une analyse empirique des stratégies d'interconnexion des opérateurs internet
Nathalie Colombier
,
Zouhaïer M'Chirgui
,
Thierry Pénard
Revue d'économie industrielle , 2010, 131, pp.25-50
Article dans une revue
halshs-00629507v1
|
|
Économie de l'internet : une économie d'interactions sociales
Thierry Pénard
,
Raphaël Suire
Revue Française d'Economie, 2008, XXII (3), pp.151-187
Article dans une revue
halshs-00294907v1
|
|
Bargaining and fixed price offers : how online intermediaries are changing new car transactions
Thierry Pénard
,
Michael A. Arnold
Review of Network Economics, 2007, 6 (2), pp.134-160
Article dans une revue
halshs-00169306v1
|
|
Usages des TIC, conditions de travail et satisfaction des salariés
Nathalie Colombier
,
Ludivine Martin
,
Thierry Pénard
Réseaux : communication, technologie, société, 2007, 25 (143), pp.115-146
Article dans une revue
halshs-00256256v1
|
|
The economics of digital business models : a framework for analyzing the economics of platforms
Thierry Pénard
,
Eric Brousseau
Review of Network Economics, 2007, 6 (2), pp.81-114
Article dans une revue
halshs-00169305v1
|
|
Pourquoi évaluer son partenaire lors d'une transaction à la eBay ? une approche expérimentale
David Masclet
,
Thierry Pénard
Revue d'économie politique, 2007, 117 (3), pp.365-386
Article dans une revue
halshs-00144846v1
|
|
Faut-il repenser la politique de la concurrence sur les marchés Internet ?
Thierry Pénard
Revue internationale de droit économique, 2006, 1, pp.55-86
Article dans une revue
halshs-00008316v1
|
|
Usage de l'Internet et investissement en capital social
Thierry Pénard
,
Nicolas Poussing
Recherches Economiques de Louvain - Louvain economic review, 2006, 4, pp.413-446
Article dans une revue
halshs-00008317v1
|
|
Adoption et usage marchand de l'Internet : une étude économétrique sur données bretonnes
Fabice Le Guel
,
Thierry Pénard
,
Raphaël Suire
Economie et Prévision, 2005, 167
Article dans une revue
halshs-00068310v1
|
|
Investing in a website: a top dog or a resource-based strategy for firms?
Ludivine Martin
,
Thierry Pénard
Communication & Strategies, 2005, 59, pp.77-98
Article dans une revue
halshs-00010276v1
|
|
Théories des contrats et réseaux de franchise
Thierry Pénard
,
E. Raynaud
,
S. Saussier
Revue Française d'Economie, 2004, 13 (4), pp.151-183
Article dans une revue
halshs-00068982v1
|
|
Théorie des contrats et réseaux de franchise: analyse et enseignements
Thierry Penard
,
Emmanuel Raynaud
,
Stéphane Saussier
Article dans une revue
hal-02680532v1
|
|
La gratuité à la croisée des nouveaux modèles d'affaires sur Internet
Thierry Pénard
,
G. Dang Nguyen
Réseaux : communication, technologie, société, 2004, 22, pp.81-109
Article dans une revue
halshs-00068967v1
|
|
Structures de marché et pratiques facilitant la collusion : une approche par la théorie des jeux répétés
Thierry Pénard
Economie Rurale, 2003, 277-278, pp.80-98
Article dans une revue
halshs-00069580v1
|
|
Dual distribution and royalty rates in franchised chains : an empirical exploration using French data
Thierry Pénard
,
E. Raynaud
,
S. Saussier
Journal of Marketing Channels, 2003, 10 (3/4), pp.5-31
Article dans une revue
halshs-00069582v1
|
|
Libéralisation et règlementation dans les industries de réseau
Thierry Pénard
Economie publique : Etudes et recherches = Public economics, 2003, 12, pp.39-44
Article dans une revue
halshs-00069658v1
|
|
Que peut-on dire des stratégies tarifaires sur Internet ? Une étude économétrique sur la vente en ligne de CD en France
Sophie Larribeau
,
Thierry Pénard
Systèmes d'Information et Management, 2003, 8 (3), pp.29-54
Article dans une revue
halshs-00069654v1
|
|
Que peut bien apporter l'analyse économique à l'application du droit de la concurrence ?
Thierry Pénard
,
S. Souam
Revue d'économie politique, 2002, 112 (6), pp.863-887
Article dans une revue
halshs-00069679v1
|
|
Le commerce électronique en France : un essai de mesure sur le marché des CD
Sophie Larribeau
,
Thierry Pénard
Economie et Statistique / Economics and Statistics, 2002, 355-356, pp.27-46
Article dans une revue
halshs-00069683v1
|
|
Competition and Strategy on the Mobile Telephony Market : a Look at the GSM Business Model in France
Thierry Pénard
Communication & Strategies, 2002, pp.49-79
Article dans une revue
halshs-00069686v1
|
|
Collusion et politique de la concurrence en information asymétrique
Thierry Pénard
,
S. Souam
Annales d'Economie et de Statistique, 2002, 66, pp.209-233
Article dans une revue
halshs-00069687v1
|
|
Mondialisation et accès aux marchés. L'accès au marché dans les industries de réseau : enjeux concurrentiels et réglementaires
Thierry Pénard
Revue internationale de droit économique, 2002, pp.294-312
Article dans une revue
halshs-00069684v1
|