Filtrer vos résultats
- 32
- 21
- 33
- 10
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 38
- 12
- 1
- 4
- 2
- 1
- 3
- 1
- 2
- 1
- 6
- 2
- 5
- 9
- 5
- 5
- 3
- 3
- 34
- 16
- 2
- 1
- 51
- 6
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 53
- 23
- 17
- 14
- 14
- 11
- 9
- 8
- 7
- 6
- 6
- 6
- 5
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
53 résultats
|
|
triés par
|
User-Centered Design of Geographic Interactive Applications: From High-Level Specification to Code Generation, from Prototypes to Better SpecificationsTransactions on Large-Scale Data- and Knowledge-Centered Systems, 2016, LNCS 10140, pp.1-29. ⟨10.1007/978-3-662-54173-9_1⟩
Article dans une revue
hal-01552393v1
|
|||
Vers une approche centrée humain pour la définition de langages de modélisation graphiques32ème congrès Inforsid'2014, May 2014, Lyon, France. pp.79-94
Communication dans un congrès
hal-01002994v1
|
|||
Facilitating the Design/Evaluation Process of Web-based Geographic Applications: a Case Study with WINDMashThe 2nd International Conference on Future Data and Security Engineering 2015 (FDSE), Nov 2015, Ho Chi Minh City, Vietnam. pp.259-271, ⟨10.1007/978-3-319-26135-5_19⟩
Communication dans un congrès
hal-01246136v1
|
|||
Towards pedagogically neutral EML making use of de-contextualized Learning Objects: Myth or Reality?6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies., Jul 2006, Kerkrade, Netherlands. pp.1028-1030
Communication dans un congrès
hal-00405758v1
|
|||
Creating rich collaborative learning scenarios: a model driven approach for contextualizing software components and documents.Eighth IFIP World Conference on Computers in Education, 2005, Cape Town, South Africa. pp.1, 9
Communication dans un congrès
hal-00408586v1
|
|||
|
Models, Process and Tool to Assist Cooperative Scenarization of Distant Learning Modulese-Learning 2019. Multiconference on computer science and information systems (MCCSIS) 2019, Jul 2019, Porto, Portugal. pp.87-94
Communication dans un congrès
hal-02354585v1
|
||
|
Conception d’applications web géographiques guidée par les contenus et les usages : cadre méthodologique et opérationnalisation avec l’environnement WINDMash2015
Pré-publication, Document de travail
hal-01158663v1
|
||
|
Facilitando el trabajo del pedagogo en el mundo de la virtualización. Una experiencia en la educación superior en el IUT de Bayonne (Francia)11no. Congreso Internacional de Educacion Superior, Feb 2018, La Habana, Cuba
Poster de conférence
hal-02430740v1
|
||
|
A Visual Programming Language for Designing Interactions Embedded in Web-based Geographic ApplicationsThe 2012 ACM international conference on Intelligent User Interfaces, Feb 2012, Lisbon, Portugal. pp.207 - 216, ⟨10.1145/2166966.2167003⟩
Communication dans un congrès
hal-00686530v1
|
||
|
WIND: an Interaction Lightweight Programming Model for Geographical Web ApplicationsInternational Opensource Geospatial Research Symposium, Jul 2009, Nantes, France. pp.211-225, ⟨10.1007/978-3-642-10595-1⟩
Communication dans un congrès
hal-00634743v2
|
||
Scénarisation Collaborative de Modules d'enseignement Mixte Ou à Distance.Colloque International : ÉDUCATION 4.1 ! Distances, Médiations Des Savoirs et Des Formations, 2019, Poitiers, France
Communication dans un congrès
hal-01908061v1
|
|||
|
Visual design of coherent technology enhanced learning systems: a Few Lessons learned from CPM languageLuca Botturi ; Todd Stubbs. Handbook of Visual Languages for Instructional Design: Theories and Practices, IGI Global, pp.254-280, 2007, Information Science Reference
Chapitre d'ouvrage
hal-00343605v1
|
||
Conception d'applications pédagogiques en géographie - Eléments de mise en oeuvre avec MIND.Actes de la conférence TICE 2008, Oct 2008, Paris, France. pp.;
Communication dans un congrès
hal-00384685v1
|
|||
Model-Driven Engineering (MDE) and Model-Driven Architecture (MDA) applied to the Modeling and Deployment of Technology Enhanced Learning (TEL) Systems: promises, challenges and issuesClaus Pahl. Architecture Solutions for E-learning Systems, IGI Global, pp.116-136, 2007, Information Science Reference
Chapitre d'ouvrage
hal-00372442v1
|
|||
|
A framework to author educational interactions for geographical web applicationsThe 4th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2009, Nice, France. pp.769-775, ⟨10.1007/978-3-642-04636-0_82⟩
Communication dans un congrès
hal-00634778v1
|
||
|
End-User Visual Design of Web-Based Interactive Applications Making Use of Geographical Information: the WINDMash ApproachThe 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2010, Barcelona, Spain. pp.536-541, ⟨10.1007/978-3-642-16020-2_50⟩
Communication dans un congrès
hal-00634779v1
|
||
Interprétation automatique d'itinéraires à partir d'un corpus de récits de voyages pilotée par un usage pédagogique.Revue des Nouvelles Technologies de l'Information, 2008, E (13), pp.177, 206
Article dans une revue
hal-00384397v1
|
|||
Learning from a Planets Game: Elements of a Didactical Transposition Described with the CPM Language6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Jul 2006, Kerkrade, Netherlands. pp.1164-1165
Communication dans un congrès
hal-00405763v1
|
|||
WINDMash : A Visual Mashup Environment Dedicated to the Design of Web Interactive ApplicationsThird Workshop on Mash-Up Personal Learning Environments, 2010, Unknown, Unknown Region. pp.8
Communication dans un congrès
hal-01912832v1
|
|||
Un enfoque de la profesionalización para estudiantes en la Educación superior: la experiencia de los IUT en FranciaPedagogia 2019, Feb 2019, LA HAVANA, Cuba
Communication dans un congrès
hal-02467051v1
|
|||
|
Une plateforme et des modèles pour la scénarisation coopérative de modules pédagogiquesMédiations et médiatisations - Revue internationale sur le numérique en éducation et communication, 2019, Impacts du numérique sur la transformation de l’enseignement et de l’apprentissage, 2, pp.156-175
Article dans une revue
hal-02430669v1
|
||
|
Spécifications et architecture d'un environnement Web supportant des activités coopératives d'apprentissageTechnologies de l'Information et de la Communication dans les Enseignements d'ingénieurs et dans l'industrie, Nov 2002, Villeurbanne, France. pp.253-262
Communication dans un congrès
edutice-00000663v1
|
||
|
WINDMash: A Visual Mashup Environment Dedicated to the Design of Web Interactive Applications3rd Workshop on Mash-Up Personal Learning Environments, Sep 2010, Barcelona, Spain
Communication dans un congrès
hal-00634740v1
|
||
Un langage de modélisation pédagogique basé sur UML.STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, pp.89-116
Article dans une revue
hal-00400196v1
|
|||
Spatial decision support in the pedagogical area: Processing travel stories to discover itineraries hidden beneath the surface.11th AGILE International Conference on Geographic Information Science., May 2008, Girona, Spain. pp.340, 359
Communication dans un congrès
hal-00384658v1
|
|||
Design principles and first educational experiments of PIIR, a platform to infer geo-referenced itineraries from travel storiesInternational Journal of Interactive Technology and Smart Education, 2009, 6 (1), pp.23 - 39. ⟨10.1108/17415650910965182⟩
Article dans une revue
istex
hal-00452668v1
|
|||
Model-Driven Engineering (MDE) and Model-Driven Architecture (MDA) applied to the Modelling and Deployment of Technology Enhanced Learning (TEL) Systems: promises, challenges and issuesArchitecture Solutions for E-Learning Systems, 14, Claus Pahl, pp.116--136, 2007, 978-159904633-4
Chapitre d'ouvrage
hal-01434077v1
|
|||
|
Software for studying and enhancing educational uses of geospatial semantics and dataInternational Research in Geographical and Environmental Education, 2010, 19 (1), pp.57-61. ⟨10.1080/10382041003602936⟩
Article dans une revue
hal-01092367v1
|
||
|
Applying Model Driven Engineering Techniques and Tools to the Planets Game Learning ScenarioJournal of Interactive Media in Education, 2008, http://jime.open.ac.uk/2008/23/
Article dans une revue
hal-00372414v1
|
||
Visual design of coherent technology enhanced learning systems: Lessons learned from the CPM languageundef. undef, Handbook of Visual Languages for Instructional Design: Theories and Practices Chapitre no 2.8. Luca Botturi and Todd Stubbs editors, Hershey, PA: IDEA Group Inc., 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-00731373v1
|
- 1
- 2