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88 résultats
The Elgar Companion to Innovation and Knowledge CreationJournal of Innovation Economics & Management, 2019, 3 (30), pp.245-251. ⟨10.3917/jie.030.0245⟩
Article dans une revue
hal-02444468v1
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The Pitch : Some Face-to-Face Minutes to Build TrustAdministrative Sciences, 2022, 12 (2), pp.1-14. ⟨10.3390/admsci12020047⟩
Article dans une revue
hal-03634725v1
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Le rôle des connaissances communes pour coordonner l’apprentissage collectif et l’innovation : contributions, tensions et paradoxes.Finance Contrôle Stratégie, 2022, NS-12, pp.1-20. ⟨10.4000/fcs.8888⟩
Article dans une revue
hal-03761210v1
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Sidney G. Winter : Evolutionnisme et management de l'innovationEditions EMS. "Les grands auteurs en Management de l'innovation et de la créativité ", eds EMS Management et Société, Collection les grand auteurs,, EMS, pp.123-139., 2023, Les grands auteurs en Management de l'innovation et de la créativité, 978-2-37687-729-5
Chapitre d'ouvrage
halshs-04380175v1
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Le maquis du financement de l’innovationÉconomie et management, 2017, 165, pp.31-38
Article dans une revue
hal-02927733v1
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Crowdsourcing : définition, enjeux, typologieRevue management & avenir, 2011, 41 (1), pp.254-269. ⟨10.3917/mav.041.0254⟩
Article dans une revue
hal-02302843v1
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La créativité décentraliséeInnovations, 2015, 3, pp.107-127. ⟨10.3917/inno.048.0107⟩
Article dans une revue
hal-02302905v1
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Opening the reverse innovation black box to pinpoint its drivers and barriers in Western MNCsEuropean Journal of International Management, 2019, 1 (1), pp.1
Article dans une revue
hal-01971435v1
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Meta-analysis in marketing researchInnovative Marketing , 2017, 13 (1), pp.6-10. ⟨10.21511/im.13(1).2017.01⟩
Article dans une revue
hal-02189756v1
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Rethinking Managerial Control in the Contemporary Context : What Can We Learn from Recent Chinese Indigenous Management Research?Meltem Ince-Yenilmez; Burak Darici. Engines of Economic Prosperity : Creating Innovation and Economic Opportunities through Entrepreneurship, Palgrave Macmillan, pp.303-321, 2021, 978-3-030-76087-8. ⟨10.1007/978-3-030-76088-5_16⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03583609v1
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Innovation : où en sommes-nous ? Où allons-nous ?Gestion 2000, 2016, 33 (4), pp.5-16. ⟨10.3917/g2000.333.0005⟩
Article dans une revue
hal-02189764v1
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Inversée, vous avez dit inversée ? Une typologie stratégique de l'innovation inverséeRevue Française de Gestion, 2016, 42 (255), pp.105-119. ⟨10.3166/rfg.2016.00024⟩
Article dans une revue
halshs-01405700v1
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Du contrôle de l’innovation à la créativité : vers un cadre intégrateurRevue d'économie industrielle , 2021, Industrie et comportements créatifs : leçons du passé et recherches actuelles, 174, pp.223-247. ⟨10.4000/rei.10365⟩
Article dans une revue
hal-03583615v1
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Innovation Policies and Practices within Innovation EcosystemsRoutledge, 128 p., 2022, 9781032246109
Ouvrages
hal-03676408v1
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General presentation. Rethinking boundaries for innovation: exploring the shapes and stakes of the open innovation phenomenonJournal of Innovation Economics & Management, 2011, 7 (1), pp.3-10. ⟨10.3917/jie.007.0003⟩
Article dans une revue
hal-02189354v1
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Écosystèmes et modèles d'affaires : introductionManagement Science, 2014
Article dans une revue
halshs-01062002v1
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Pro en managementVuibert, 239 p., 2018, Pro en, 978-2311622454
Ouvrages
hal-02189755v1
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Investor’s behaviour and the relevance of asymmetric risk measuresBanks and Bank Systems, 2012, 7 (2), pp.87-94
Article dans une revue
hal-02153058v1
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Being mobile : a call for collaborative innovation practices?Information and Learning Science, 2021, 122 (5/6), pp.360-382. ⟨10.1108/ILS-02-2020-0035⟩
Article dans une revue
hal-03243942v1
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Bank lending networks, experience, reputation, and borrowing costs : empirical evidence from the french syndicated lending marketJournal of Business Finance and Accounting, 2012, 39 (1-2), pp.113-140. ⟨10.1111/j.1468-5957.2011.02269.x⟩
Article dans une revue
hal-02302897v1
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Creativity and value creation : From a division of labour to a division of knowledge perspectiveConference EMAEE, 6th European Meeting on Applied Evolutionary Economics, European Meeting on Applied Evolutionary Economics, 2009, Jena, Germany
Communication dans un congrès
hal-02189753v1
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Crowdsourcing of inventive activitiesInternational Journal of Innovation and Sustainable Development, 2011, 5 (2-3), pp.246-263. ⟨10.1504/IJISD.2011.043068⟩
Article dans une revue
hal-02302862v1
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Opening the reverse innovation black box to pinpoint its drivers and challenges in Western MNCsEuropean Journal of International Management, 2020, 14 (5), pp.941-954. ⟨10.1504/EJIM.2020.109820⟩
Article dans une revue
hal-02189757v1
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Chapter 11 : Creation and Co-evolution of Strategic Options by Firms: An Entrepreneurial and Managerial Approach of Flexibility and Resource AllocationBlandine Laperche; Dimitri Uzunidis. Powerful finance and innovation trends in a high-risk economy, Palgrave Macmillan, pp.183-206, 2008, 978-0-230-55359-0
Chapitre d'ouvrage
hal-02189039v1
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Directed networks’ different link formation mechanisms causing degree distribution distinctionPhysica A: Statistical Mechanics and its Applications, 2016, 462, pp.479-491. ⟨10.1016/j.physa.2016.06.035⟩
Article dans une revue
hal-02189758v1
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La créativité entrepreneuriale : le sens pratique pour concrétiser les idées originalesInnovations, 2015, 3 (48), pp.5-11. ⟨10.3917/inno.048.0005⟩
Article dans une revue
hal-02189750v1
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Division of labor and division of knowledge : A case study of innovation in the video game industryUwe Cantner; Jean-Luc Gaffard; Lionel Nesta. Schumpeterian Perspectives on Innovation, Competition and Growth, Springer Verlag, pp.313-333, 2009, 978-3-540-93777-7. ⟨10.1007/978-3-540-93777-7_18⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02189009v1
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La valeur des communautés – bénéfices, risques et coûts des communautés pour une organisation ?Le guide pratique des communautés : un nouveau souffle pour les organisations, Éditions d'Innovation, 255 p., 2022, 9782954619613
Chapitre d'ouvrage
halshs-03540347v1
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L’organisation digitale : des Ø et des 1 pour des opportunités et des risquesRevue internationale de psychosociologie et de gestion des comportements organisationnels, 2019, XXV (61), pp.5-24. ⟨10.3917/rips1.061.0005⟩
Article dans une revue
hal-02512869v1
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Industrie et comportements créatifs : leçons du passé et recherches actuellesRevue d'économie industrielle , 174, pp.15-32, 2021, Revue d'économie industrielle
N°spécial de revue/special issue
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