|
Impact of orthographic transparency on typical and atypical reading development: Evidence in French-Spanish bilingual children
Marie Lallier
,
Sylviane Valdois
,
Delphine Lassus-Sangosse
,
Chloé Prado
,
Sonia Kandel
Article dans une revue
hal-01983477v1
|
|
Dyslexia in a French-Spanish bilingual girl: Behavioural and neural modulations following a visual attention span intervention.
Sylviane Valdois
,
Carole Peyrin
,
Delphine Lassus-Sangosse
,
Marie Lallier
,
Jean-François Démonet
Article dans une revue
hal-00965217v1
|
|
Does visual attention span relate to eye movements during reading and copying?
Marie-Line Bosse
,
Sonia Kandel
,
Chloé Prado
,
Sylviane Valdois
Article dans une revue
hal-00945205v1
|
|
Syllables as functional units in a copying task
Sonia Kandel
,
Sylviane Valdois
Article dans une revue
hal-00835603v1
|
|
Graphemes as motor units in the acquisition of writing skills
Sonia Kandel
,
Olga Soler
,
Sylviane Valdois
,
Céline Gros
Article dans une revue
hal-00835616v1
|
|
French and Spanish-speaking children use different visual and motor units during spelling acquisition
Sonia Kandel
,
Sylviane Valdois
Article dans une revue
hal-00835601v1
|
|
The effect of orthographic regularity on children's handwriting production
Sonia Kandel
,
Sylviane Valdois
Current Psychology Letters/Behaviour, Brain and Cognition, 2005, 17 (3), pp.1-10. ⟨10.4000/cpl.463⟩
Article dans une revue
hal-00835617v1
|
|
Etude de la production écrite en copie: Une approche visuo-orthographique et graphomotrice
Sonia Kandel
,
Sylviane Valdois
,
Jean-Pierre Orliaguet
Le Langage et l'Homme, 2003, 38 (2), pp.5-24
Article dans une revue
hal-00835646v1
|