LE FUTUR EN CONSTRUCTION PREMIERS USAGES DE WILL ET BE GOING TO CHEZ L'ENFANT ANGLOPHONE
Caroline Rossi
,
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
Cercles : Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone , 2013, 29, pp.265-285
Article dans une revue
halshs-01131427v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comment évaluer la structure des récits d'enfants signeurs ? Questions de méthode et premiers résultats pour la langue des signes française
Stéphanie Caët
,
Marion Blondel
IIIè Rencontres Interdisciplinaires franco-brésiliennes intitulées Surdité, Singularité et Universalité : Langue, Culture, Education et Accessibilité , Oct 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01964243v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comment évaluer le contenu d'une narration enfantine dans une langue peu décrite et peu dotée ? Méthodologie et premiers résultats pour la Langue des Signes Française
Stéphanie Caët
,
Marion Blondel
,
Claire Danet
,
Clémence Beirnaert
,
Aliyah Morgenstern
Glossa , 2023, 136, https://www.glossa.fr/index.php/glossa/article/view/1404
Article dans une revue
halshs-04199710v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
« Je comprends ce que l’élève signe, mais je le signerais autrement » : Évaluer et enseigner la grammaire en LSF
Marion Blondel
,
Stéphanie Caët
,
Claire Danet
,
Sarra El Ayari
Journées d’études « Grammaire(s) et acquisition des L2 : approches, trajectoires, interfaces » , Oct 2023, Saint Martin d'Hères, France
Poster de conférence
hal-04366693v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Analyse des interactions orthophoniste-enfant : fondements théoriques, enjeux cliniques et applications pédagogiques
Christine Da silva-Genest
,
Stéphanie Caët
,
Ingrid Gibaru
,
Lucie Macchi
,
Cédric Patin
1er congrès du Collèges des Centres de Formation Universitaire en Orthophonie , Apr 2019, Nice, France
Communication dans un congrès
halshs-03035542v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The self under construction: a functional approach to children’s subject self-reference
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
IASCL 2014 , Jul 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
halshs-01424055v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Definite and Indefinite Determiners in French-Speaking Toddlers: Distributional Features and Pragmatic-Discursive Factors
Anne Salazar Orvig
,
Haydée Marcos
,
Stéphanie Caët
,
Cristina Corlateanu
,
Christine da Silva
,
et al.
Article dans une revue
halshs-01467858v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Children's internalization of social and grammatical rules : self-repairs and reformulations
Stéphanie Caët
,
Marie Leroy
,
Aliyah Morgenstern
The Swedish Association for Language and Cognition (SALC) 2009 Conference , Jun 2009, Stockholm, Sweden
Communication dans un congrès
hal-00394977v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'auto-rectification chez l'enfant : internalisation et appropriation du langage
Marie Leroy
,
Aliyah Morgenstern
,
Stéphanie Caët
Candea M., Mir-Samii R. La rectification à l'oral et à l'écrit , Ophrys, pp.221-234, 2010
Chapitre d'ouvrage
halshs-00628335v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Coordinating eating and languaging: the choreography of speech, sign, gesture and action in family dinners
Léa Chevrefils
,
Aliyah Morgenstern
,
Pauline Beaupoil-Hourdel
,
Diane Bedoin
,
Stéphanie Caët
,
et al.
Proceedings/Recueil des communications
hal-04281337v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Tansmission of multiparty conversation practices in multimodal French family dinners
Marine Le Mené
,
Camille Debras
,
Pauline Beaupoil-Hourdel
,
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
Child Language Seminar , Jun 2013, Manchester, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-00838719v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Variation in Self-Reference in Mother-Child Interactions
Aliyah Morgenstern
,
Stéphanie Caët
AFLICO 2013 , Maarten Lemmens, 2013, Lille, France
Communication dans un congrès
halshs-01424061v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Pointing and grasping in deaf and hearing infants: insights into the relationship between hand-preference and language lateralisation
Stéphanie Caët
,
Jacqueline Fagard
International Society for Gesture Studies , Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-03035597v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’espace dans le développement du langage de l’enfant : dialogue entre un philosophe et une linguiste autour de l’Émile de Rousseau (livres I et II)
Stéphanie Caët
,
Nassim El Kabli
VocUM , Nov 2021, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-03626707v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Building a child-centered participation framework as a stepping stone to build trust in a medical encounter
Stéphanie Caët
,
Sara Debulpaep
IPrA 2023, 18th International Pragmatics Conference , Jul 2023, Bruxelles, Belgium
Communication dans un congrès
halshs-04276253v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A corpus-based approach to the creation of a narrative structure assessment tool
Stéphanie Caët
,
Axelle Carré
,
Lucile Imbert
,
Cécile Thery
,
Marion Blondel
Sign Language Acquisition and Assessment Conference , Nov 2018, Haïfa, Israel
Poster de conférence
halshs-01964239v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Children's appropriation of grammar and constructions through self-repairs and reformulations
Marie Leroy
,
Stéphanie Caët
Grammars in construction(s), 3rd International AFLICO Conference , May 2009, Université Paris Ouest Nanterre, France
Communication dans un congrès
hal-00392249v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Other-repairs in adult-child interactions: insights about adult's representations of children's linguistic development
Marie Leroy
,
Stéphanie Caët
,
Naomi Yamaguchi
,
Aliyah Morgenstern
IASCL , Jul 2011, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
halshs-00642955v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
(Ex)changing perspectives on speech and language pathologists’ scaffolding practices: when getting the right meaning becomes more central than getting the right words
Lucie Macchi
,
Stéphanie Caët
,
Cédric Patin
,
Laure Descamps
,
Christine da Silva-Genest
,
et al.
18th International Pragmatics Conference , Jul 2023, Bruxelles, Belgium
Communication dans un congrès
halshs-04276238v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Referring to You and Me in French, English and French Sign language
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
,
Marion Blondel
,
Fanny Limousin
Language Culture and Mind , Jun 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
halshs-01424067v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Hearing children's use of pointing gestures: from pre-linguistic buds to the blossoming of communication skills
Aliyah Morgenstern
,
Marion Blondel
,
Stéphanie Caët
,
Dominique Boutet
SALC III , Jun 2011, Copenhague, Denmark
Communication dans un congrès
hal-00612553v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A multimodal approach to children's first negative constructions
Pauline Beaupoil-Hourdel
,
Dominique Boutet
,
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
workshop on Negation and polarity: Interfaces and cognition - 19th International Congress of Linguists , Pierre Larrivée & Chungmin Lee, Jul 2013, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-00847751v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How to assess the content and grammaticality of narratives? Methodological issues and first results on French Sign Language
Marion Blondel
,
Stéphanie Caët
Sign Language Acquisition and Assessment Conference , Nov 2018, Haifa, Israel
Communication dans un congrès
halshs-01964225v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Multidimensional Coding of Multimodal Languaging in Multi-Party Settings
Christophe Parisse
,
Marion Blondel
,
Stéphanie Caët
,
Claire Danet
,
Coralie Vincent
,
et al.
13th Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2022) , pp.2781-2787, 2022
Proceedings/Recueil des communications
halshs-03740058v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Who talks to whom about whom? Personal reference in polyadic family dinner interactions
Pauline Beaupoil-Hourdel
,
Camille Debras
,
Stéphanie Caët
,
Marine Le Mené
,
Aliyah Morgenstern
L’Acquisition des Expressions Référentielles: perspectives croisées, International Conference , Oct 2013, Paris, France. 2013
Poster de conférence
hal-01221958v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Self- and other-repairs in child–adult interaction at the intersection of pragmatic abilities and language acquisition
Aliyah Morgenstern
,
Marie Leroy
,
Stéphanie Caët
Article dans une revue
istex
halshs-01186977v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Interactions familiales d'un enfant jumeau avec retard de langage oral: identification de situations facilitatrices pour l'enfant
Audrey Prévost
,
Stéphanie Caët
TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique , 2017, 66, pp.107-124
Article dans une revue
halshs-03035422v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Attirer, maintenir et orienter l'attention : analyse de stratégies verbales et non-verbales déployées par des mères d'enfants sourds et d'enfants entendants de moins de trois ans
Laure Parmentier
,
Marie Bérangère
,
Stéphanie Caët
13ème colloque de logopédie, "De l'interagir à l'intervenir : quelles clés ?" , Nov 2016, Neuchâtel, Suisse
Communication dans un congrès
halshs-01420738v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Self-reference and pronominal reversals: becoming a speaker through the other’s voice
Stéphanie Caët
,
Aliyah Morgenstern
AEREF , Oct 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01424059v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Referential forms, prosody and discourse in young French-speaking children interactions
Christine da Silva-Genest
,
Stéphane Jullien
,
Anne Salazar Orvig
,
Stéphanie Caët
,
Julien Heurdier
,
et al.
14th International Pragmatics Conference , 2015, Antwerp, Belgium
Communication dans un congrès
hal-03442283v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More