Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

75 résultats
Image document

LE FUTUR EN CONSTRUCTION PREMIERS USAGES DE WILL ET BE GOING TO CHEZ L'ENFANT ANGLOPHONE

Caroline Rossi , Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern
Cercles : Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone, 2013, 29, pp.265-285
Article dans une revue halshs-01131427v1

Comment évaluer la structure des récits d'enfants signeurs ? Questions de méthode et premiers résultats pour la langue des signes française

Stéphanie Caët , Marion Blondel
IIIè Rencontres Interdisciplinaires franco-brésiliennes intitulées Surdité, Singularité et Universalité : Langue, Culture, Education et Accessibilité, Oct 2018, Paris, France
Communication dans un congrès halshs-01964243v1
Image document

Comment évaluer le contenu d'une narration enfantine dans une langue peu décrite et peu dotée ? Méthodologie et premiers résultats pour la Langue des Signes Française

Stéphanie Caët , Marion Blondel , Claire Danet , Clémence Beirnaert , Aliyah Morgenstern
Glossa, 2023, 136, https://www.glossa.fr/index.php/glossa/article/view/1404
Article dans une revue halshs-04199710v1
Image document

« Je comprends ce que l’élève signe, mais je le signerais autrement » : Évaluer et enseigner la grammaire en LSF

Marion Blondel , Stéphanie Caët , Claire Danet , Sarra El Ayari
Journées d’études « Grammaire(s) et acquisition des L2 : approches, trajectoires, interfaces », Oct 2023, Saint Martin d'Hères, France
Poster de conférence hal-04366693v1

Analyse des interactions orthophoniste-enfant : fondements théoriques, enjeux cliniques et applications pédagogiques

Christine Da silva-Genest , Stéphanie Caët , Ingrid Gibaru , Lucie Macchi , Cédric Patin
1er congrès du Collèges des Centres de Formation Universitaire en Orthophonie, Apr 2019, Nice, France
Communication dans un congrès halshs-03035542v1

The self under construction: a functional approach to children’s subject self-reference

Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern
IASCL 2014, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès halshs-01424055v1

Definite and Indefinite Determiners in French-Speaking Toddlers: Distributional Features and Pragmatic-Discursive Factors

Anne Salazar Orvig , Haydée Marcos , Stéphanie Caët , Cristina Corlateanu , Christine da Silva , et al.
Journal of Pragmatics, 2013, The Pragmatic-Discursive Dimension of Grammar Acquisition, 56, pp.88-112. ⟨10.1016/j.pragma.2013.03.015⟩
Article dans une revue halshs-01467858v1

Children's internalization of social and grammatical rules : self-repairs and reformulations

Stéphanie Caët , Marie Leroy , Aliyah Morgenstern
The Swedish Association for Language and Cognition (SALC) 2009 Conference, Jun 2009, Stockholm, Sweden
Communication dans un congrès hal-00394977v1
Image document

L'auto-rectification chez l'enfant : internalisation et appropriation du langage

Marie Leroy , Aliyah Morgenstern , Stéphanie Caët
Candea M., Mir-Samii R. La rectification à l'oral et à l'écrit, Ophrys, pp.221-234, 2010
Chapitre d'ouvrage halshs-00628335v1
Image document

Coordinating eating and languaging: the choreography of speech, sign, gesture and action in family dinners

Léa Chevrefils , Aliyah Morgenstern , Pauline Beaupoil-Hourdel , Diane Bedoin , Stéphanie Caët , et al.
GeSpIn 2023: 8th Gesture and Speech in Interaction conference, 2023, ⟨10.17617/2.3527183⟩
Proceedings/Recueil des communications hal-04281337v1

Tansmission of multiparty conversation practices in multimodal French family dinners

Marine Le Mené , Camille Debras , Pauline Beaupoil-Hourdel , Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern
Child Language Seminar, Jun 2013, Manchester, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-00838719v1

Variation in Self-Reference in Mother-Child Interactions

Aliyah Morgenstern , Stéphanie Caët
AFLICO 2013, Maarten Lemmens, 2013, Lille, France
Communication dans un congrès halshs-01424061v1

Pointing and grasping in deaf and hearing infants: insights into the relationship between hand-preference and language lateralisation

Stéphanie Caët , Jacqueline Fagard
International Society for Gesture Studies, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès halshs-03035597v1

L’espace dans le développement du langage de l’enfant : dialogue entre un philosophe et une linguiste autour de l’Émile de Rousseau (livres I et II)

Stéphanie Caët , Nassim El Kabli
VocUM, Nov 2021, Montréal, Canada
Communication dans un congrès hal-03626707v1

Building a child-centered participation framework as a stepping stone to build trust in a medical encounter

Stéphanie Caët , Sara Debulpaep
IPrA 2023, 18th International Pragmatics Conference, Jul 2023, Bruxelles, Belgium
Communication dans un congrès halshs-04276253v1

A corpus-based approach to the creation of a narrative structure assessment tool

Stéphanie Caët , Axelle Carré , Lucile Imbert , Cécile Thery , Marion Blondel
Sign Language Acquisition and Assessment Conference, Nov 2018, Haïfa, Israel
Poster de conférence halshs-01964239v1

Children's appropriation of grammar and constructions through self-repairs and reformulations

Marie Leroy , Stéphanie Caët
Grammars in construction(s), 3rd International AFLICO Conference, May 2009, Université Paris Ouest Nanterre, France
Communication dans un congrès hal-00392249v1

Other-repairs in adult-child interactions: insights about adult's representations of children's linguistic development

Marie Leroy , Stéphanie Caët , Naomi Yamaguchi , Aliyah Morgenstern
IASCL, Jul 2011, Montréal, Canada
Communication dans un congrès halshs-00642955v1

(Ex)changing perspectives on speech and language pathologists’ scaffolding practices: when getting the right meaning becomes more central than getting the right words

Lucie Macchi , Stéphanie Caët , Cédric Patin , Laure Descamps , Christine da Silva-Genest , et al.
18th International Pragmatics Conference, Jul 2023, Bruxelles, Belgium
Communication dans un congrès halshs-04276238v1

Referring to You and Me in French, English and French Sign language

Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern , Marion Blondel , Fanny Limousin
Language Culture and Mind, Jun 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès halshs-01424067v1

Hearing children's use of pointing gestures: from pre-linguistic buds to the blossoming of communication skills

Aliyah Morgenstern , Marion Blondel , Stéphanie Caët , Dominique Boutet
SALC III, Jun 2011, Copenhague, Denmark
Communication dans un congrès hal-00612553v1

A multimodal approach to children's first negative constructions

Pauline Beaupoil-Hourdel , Dominique Boutet , Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern
workshop on Negation and polarity: Interfaces and cognition - 19th International Congress of Linguists, Pierre Larrivée & Chungmin Lee, Jul 2013, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès hal-00847751v1

How to assess the content and grammaticality of narratives? Methodological issues and first results on French Sign Language

Marion Blondel , Stéphanie Caët
Sign Language Acquisition and Assessment Conference, Nov 2018, Haifa, Israel
Communication dans un congrès halshs-01964225v1
Image document

Multidimensional Coding of Multimodal Languaging in Multi-Party Settings

Christophe Parisse , Marion Blondel , Stéphanie Caët , Claire Danet , Coralie Vincent , et al.
13th Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2022), pp.2781-2787, 2022
Proceedings/Recueil des communications halshs-03740058v1

Who talks to whom about whom? Personal reference in polyadic family dinner interactions

Pauline Beaupoil-Hourdel , Camille Debras , Stéphanie Caët , Marine Le Mené , Aliyah Morgenstern
L’Acquisition des Expressions Référentielles: perspectives croisées, International Conference, Oct 2013, Paris, France. 2013
Poster de conférence hal-01221958v1

Self- and other-repairs in child–adult interaction at the intersection of pragmatic abilities and language acquisition

Aliyah Morgenstern , Marie Leroy , Stéphanie Caët
Journal of Pragmatics, 2013, The Pragmatic-Discursive Dimension of Grammar Acquisition, 56, pp.151-167. ⟨10.1016/j.pragma.2012.06.017⟩
Article dans une revue istex halshs-01186977v1

Interactions familiales d'un enfant jumeau avec retard de langage oral: identification de situations facilitatrices pour l'enfant

Audrey Prévost , Stéphanie Caët
TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique, 2017, 66, pp.107-124
Article dans une revue halshs-03035422v1

Attirer, maintenir et orienter l'attention : analyse de stratégies verbales et non-verbales déployées par des mères d'enfants sourds et d'enfants entendants de moins de trois ans

Laure Parmentier , Marie Bérangère , Stéphanie Caët
13ème colloque de logopédie, "De l'interagir à l'intervenir : quelles clés ?", Nov 2016, Neuchâtel, Suisse
Communication dans un congrès halshs-01420738v1

Self-reference and pronominal reversals: becoming a speaker through the other’s voice

Stéphanie Caët , Aliyah Morgenstern
AEREF, Oct 2013, Paris, France
Communication dans un congrès halshs-01424059v1

Referential forms, prosody and discourse in young French-speaking children interactions

Christine da Silva-Genest , Stéphane Jullien , Anne Salazar Orvig , Stéphanie Caët , Julien Heurdier , et al.
14th International Pragmatics Conference, 2015, Antwerp, Belgium
Communication dans un congrès hal-03442283v1