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Simon Modeste


Article dans une revue1 document

  • Simon Modeste, Cécile Ouvrier-Buffet, Sylvain Gravier. Algorithmique et apprentissage de la preuve. Repères IREM, 2010, pp 51-72. ⟨hal-01416152⟩

Communication dans un congrès9 documents

  • Sonia Yvain-Prébiski, Simon Modeste. COLLABORATIONS BETWEEN TEACHERS AND WITH ACADEMICS IN AN IREM GROUP ON A COLLABORATIVE PROBLEM-SOLVING DEVICE. ICMI Study 25, Feb 2020, Lisbon, Portugal. ⟨hal-02572440⟩
  • Konrad Krainer, Hanna Palmér, Barbara Jaworski, Susanne Prediger, Paolo Boero, et al.. ERME anniversary panel on the occasion of the 20th birthday of the European Society for Research in Mathematics Education. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands. ⟨hal-02436284⟩
  • Simon Modeste, Sylvain Beauvoir, Jonathan Chappelon, Viviane Durand-Guerrier, Nicolás León, et al.. Proof, reasoning and logic at the interface between Mathematics and Computer Science : toward a framework for analyzing problem solving. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands. ⟨hal-02398483⟩
  • Simon Modeste, Sonia Yvain-Prébiski. Collaborations et apprentissages au sein d'un dispositif de résolution de problèmes mathématiques en réseau : étude du dispositif ResCo. Ecoles, territoires et numérique : quelles collaborations ? quels apprentissages ?, Oct 2019, Clermont-Ferrand, France. ⟨hal-02314203⟩
  • Cécile Ouvrier-Buffet, Antoine Meyer, Simon Modeste. Discrete mathematics at university level. Interfacing mathematics, computer science and arithmetic. INDRUM 2018, INDRUM Network, University of Agder, Apr 2018, Kristiansand, Norway. pp.255-264. ⟨hal-01849537⟩
  • Simon Modeste, Sonia Yvain-Prébiski. Faire entrer les élèves dans la mathématisation horizontale. Des « fictions réalistes » et un dispositif de « résolution collaborative ». CIEAEM 69, Jul 2017, Berlin, Allemagne. pp.291-295. ⟨hal-02085676⟩
  • Simon Modeste. Impact of Informatics on Mathematics and Its Teaching. 3rd International Conference on History and Philosophy of Computing (HaPoC), Oct 2015, Pisa, Italy. pp.243-255, ⟨10.1007/978-3-319-47286-7_17⟩. ⟨hal-01615294⟩
  • Simon Modeste. Enseigner l’algorithme pour quoi ? Quelles nouvelles questions pour les mathématiques ? Quels apports pour l’apprentissage de la preuve ?. Séminaire national de didactique des mathématiques, 2014, Paris, France. pp.231-252. ⟨hal-02085679⟩
  • Michèle Gandit, Simon Modeste, Sylvain Gravier, Marie-Paule Balicco. LES CAISSES DE DYNAMITE Un atelier de recherche Maths à modeler. Jouer ou apprendre, May 2013, Chamonix, France. ⟨halshs-02021307⟩

Poster1 document

  • Simon Modeste, Francisco Rojas. Unpack and repack mathematical activity with pre-service teachers: A research project. Konrad Krainer; Naďa Vondrová. CERME 9 - Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Feb 2015, Prague, Czech Republic. pp.224-225, Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. ⟨hal-01281116⟩

Chapitre d'ouvrage3 documents

  • Viviane Durand-Guerrier, Antoine Meyer, Simon Modeste. Didactical issues at the interface of mathematics and computer science. Proof Technology in Mathematics Research and Teaching, 2019. ⟨hal-01912885⟩
  • Simon Modeste. Conception et application d'un modèle épistémologique en didactique. L'exemple du concept algorithme.. Manuel Bächtold; Viviane Durand-Guerrier; Valérie Munier. Épistémologie & didactique. Synthèses et études de cas en mathématiques et en sciences expérimentales, Presses Universitaires de Franche-Comté, pp.129-144, 2017, 978-2-84867-603-6. ⟨hal-01812074⟩
  • Ghislaine Gueudet, Laetitia Bueno-Ravel, Simon Modeste, Luc Trouche. Curriculum in France: A National Frame in Transition. D. Thompson, M.A. Huntley, & C. Suurtamm. International Perspectives on Mathematics Curriculum, International Age Publishing, pp.41-70, 2017, 978-1-64113-043-1. ⟨hal-01599059⟩

Thèse1 document

  • Simon Modeste. Enseigner l'algorithme pour quoi ? Quelles nouvelles questions pour les mathématiques ? Quels apports pour l'apprentissage de la preuve ?. Histoire et perspectives sur les mathématiques [math.HO]. Université de Grenoble, 2012. Français. ⟨tel-00783294⟩