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CV de Shona Whyte


Communication dans un congrès6 documents

  • Bianka Fuchs, Christine Schmider, Shona Whyte, Katja Zaki. Transnational settings and multilingual approaches in Computer-Assisted Language Teacher Education.. Multilingual CALL: Multilingual Language Learning with Digital Media in Primary and Secondary Classrooms, , Feb 2016, Frankfurt, Germany. 2016. <hal-01371184>
  • Shona Whyte, Linda Gijsen. Telecollaboration for language learning in secondary schools: promoting interaction in the EFL classroom via a blended teacher education course.. Sake Jager and Gosia Kurek. New Directions in Telecollaborative Research and Practice: The Second Conference on Telecollaboration in University Education , Apr 2016, Dublin, Ireland. Researchpublishing.net, Short papers on telecollaboration in university education. <http://www.tcd.ie/slscs/telecollaboration2016/>. <hal-01371188>
  • Shona Whyte, Cédric Sarré. From 'war stories and romances' to research agenda: towards a model of ESP didactics. European Society for the Study of English (ESSE), Aug 2016, Galway, Ireland. 2016, <http://esse2016.org/>. <hal-01371191>
  • Cédric Sarré, Shona Whyte. Les frontières de la recherche sur l’enseignement-apprentissage de l’anglais de spécialité : pour une "didactique de l’ASP.". 37e colloque du GERAS, Mar 2016, Paris, France. <http://geras2016.univ-paris8.fr/>. <hal-01371185>
  • Shona Whyte. Quand tout le monde sera spécialiste : la place des langues dans l’enseignement secondaire. Journée d ’études « L'enseignement - apprentissage des langues de spécialité : quels invariants ? », Apr 2015, Paris, France. 2015. <hal-01371180>
  • Shona Whyte. Taking to task(s): Exploring task design by novice language teachers in technology-mediated and non-technological activities. XVII International CALL research conference, Jul 2015, Tarragone, Spain. 2015, Taking to task(s): Exploring task design by novice language teachers in technology-mediated and non-technological activities. <http://wwwa.fundacio.urv.cat/congressos/call-conference-2015/>. <hal-01371181>

HDR1 document

  • Shona Whyte. Contextes pour l’enseignement-apprentissage des langues : le domaine la tâche et les technologies.. Linguistique. Université du Havre, 2014. <tel-01140245>

Article dans une revue3 documents

  • Cédric Sarré, Shona Whyte. Research in ESP teaching and learning in French higher education: developing the construct of ESP didactics. ASp - La revue du GERAS, revue.org (en ligne) / Bordeaux : GERAS (imprimé), 2016, Concepts and Frameworks in English for Specific Purposes, 69, p. 139-1164. <http://asp.revues.org/4834>. <hal-01346325>
  • Shona Whyte. Who are the specialists? Teaching and learning specialised language in French educational contexts.. Recherche et Pratiques Pédagogiques en Langues de Spécialité : Cahiers de l'APLIUT, Association des Professeurs de Langues des IUT (APLIUT), 2016, <http://apliut.revues.org/>. <10.4000/apliut.5487>. <hal-01376096>
  • Shona Whyte. From "solitary thinkers" to "social actors:" OER in multilingual CALL teacher education.. ALSIC - Apprentissage des Langues et Systèmes d'Information et de Communication, Association pour le Développement de l'Apprentissage des Langues par les Systèmes d'Information et de Communication - OpenEdition, 2016, 19 (Social dynamics in open educational practices), <http://alsic.revues.org/2871>. <hal-01371193>