Simon Flandin
9
Documents
Présentation
Publications
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 4
- 1
- 3
- 9
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 2
- 1
Editorial: Considering experience to advance research in video-enhanced teacher learningContemporary Issues in Technology and Teacher Education, 2018, 18 (1)
Article dans une revue
hal-01722202v1
|
|
|
An exploratory study of the influence of video viewing on preservice teachers’ teaching activity: normative versus developmental approachesForm@re, 2014, 14 (2), pp.21-50. ⟨10.13128/formare-15126⟩
Article dans une revue
hal-01092888v1
|
"PassÉtudiants": using 360° video to design a training platform for university students6th Congress on Research in Vocational Education & Training – SFIVET, Mar 2019, Bern, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-02288686v1
|
|
Teaching transformations from video-based induction programsEARLI Conference 2015, Aug 2015, Limassol, Cyprus
Communication dans un congrès
hal-01352256v1
|
|
|
Conception continuée dans l’usage en vidéoformation des enseignantsTroisième Colloque International de Didactique Professionnelle, Oct 2014, Caen, France
Communication dans un congrès
hal-01319618v1
|
|
The effects of video viewing on preservice teachers’ classroom activity : normative versus developmental approachEARLI SIG 11 Conference "Teaching and Teacher Education", Jun 2014, Frauenchiemsee, Germany. ⟨10.13140/RG.2.1.3497.7520⟩
Poster de conférence
hal-01352251v1
|
Vidéo-formation et développement de l’activité professionnelle enseignanteL'Harmattan, pp.296, 2018, Savoir et formation, 978-2-343-14461-0
Ouvrages
hal-01774439v1
|
Conclusion. Un projet conjoint recherche-formation pour penser l’usage de la vidéoCyrille Gaudin, Simon Flandin, Sylvie Moussay et Sébastien Chaliès (dir.). Vidéo-formation et développement de l’activité professionnelle enseignante, L'harmattan, pp.239-242, 2018, 978-2-343-14461-0
Chapitre d'ouvrage
hal-01774527v1
|
|
Introduction. Une approche technologique de la recherche sur la vidéo-formationCyrille Gaudin, Simon Flandin, Sylvie Moussay et Sébastien Chaliès (dir.). Vidéo-formation et développement de l’activité professionnelle enseignante, L'Harmattan, pp.18-30, 2018, 978-2-343-14461-0
Chapitre d'ouvrage
hal-01774519v1
|