Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

24 résultats

Lexicometrical analysis method to support Scoping Review on social dimensions of flow

Jean Heutte , Sergio Ramírez , Nour El Mawas , Olivier Las Vergnas
10th European Conference on Positive Psychology (ECPP 2022), Jun 2022, Reykjavik, Iceland
Communication dans un congrès hal-02499145v1

Lecture notes Learner Models for MOOC in a Lifelong Learning Context: A Systematic Literature Review

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
H. C. Lane; Susan Zvacek; James Uhomoibhi. Lecture notes in Communications in Computer and Information Science (CCIS), Springer, pp.392-415, 2021, ⟨10.1007/978-3-030-86439-2_20⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04019476v1

Machine Learning techniques for Knowledge Tracing: A systematic literature review

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
in J. Uhomoibhi. Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), Science and Technology Publications, Lda, In press
Chapitre d'ouvrage halshs-03169451v1

Machine Learning for Knowledge Tracing in Learner Models

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
8e Colloque international en éducation, Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante (CRIFPE), Apr 2021, Montéal, Canada
Communication dans un congrès halshs-03092037v1

Detection and asynchronous prediction of flow in MOOC

Sergio Ramirez , Nour EL MAWAS , Jean Heutte
Springer Nature. In James Uhomoibhi (dir.) Advances on Computer Supported Education, In press, 2662-995X
Chapitre d'ouvrage halshs-04528065v1

Loss of Self-Consciousness and autotelic personalities: a Machine Learning contribution

Sergio Ramirez , Izabella Chartres , Moïse Déro , Rémi Bachelet , Nour El Mawas , et al.
11th European Conference on Positive Psychology (ECPP 2024), Jul 2024, Innsbruck, Austria
Communication dans un congrès halshs-04528119v1

Le numérique à l’école élémentaire en France : ses usages et son financement par les collectivités territoriales

Jean-François Cerisier , Sylvie Fortin , Benjamin Néa , Aurélien Nguyen , Sergio Ramírez , et al.
[Rapport de recherche] Cour des comptes. 2019
Rapport hal-02877278v1

Observer les traces d’interaction pour comprendre les usages numériques

Luis Galindo , Aurélien Nguyen , Laëtitia Pierrot , Sergio Ramírez , Maher Slouma
Atelier « Méthodologies et outils pour le recueil, l’analyse et la visualisation de traces numériques d’interaction » des ORPHEE Rendez-Vous, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès hal-01775098v1

Optimal experience modelling: detection via Learning Analytics in a Lifelong Learning context

Sergio Ramírez , Nour El Mawas , Jean Heutte
10th European Conference on Positive Psychology (ECPP 2022), Jun 2022, Reykjavik, Iceland
Poster de conférence hal-02499272v1
Image document

Analyse des parcours des apprenants du MOOC « La classe inversée à l’ère du numérique ».

Maher Slouma , Sergio Ramírez , Kadri Kaldmäe
Colloque International Éducation 4.1 !, Jan 2019, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-02568645v1
Image document

Le numérique éducatif à l'école élémentaire en tension entre politiques nationales, politiques locales et logiques d'appropriation par les enseignants

Émilie Besneville , Caroline Brillant , Maram Caesar , Jean-François Cerisier , Bruno Devauchelle , et al.
Ecoles, territoires et numérique : quelles collaborations ? quels apprentissages ?, Oct 2019, Clermont-Ferrand, France
Communication dans un congrès hal-02314186v1

Prédire l’Expérience Autotélique des participants à un MOOC : Vers une implémentation du modèle EduFlow dans un Tableau de Bord

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Rémi Bachelet , Fabien Fenouillet , Jean Heutte
9e Colloque international en éducation, Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante (CRIFPE), May 2022, Montréal, Canada
Communication dans un congrès hal-03543781v1

Towards open learner models including the flow state.

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
UMAP 20 Adjunct, ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, 2020, Genoa, Italy. ⟨10.1145/3386392.3399295⟩
Communication dans un congrès hal-04056569v1

A literature review on Learner Models for MOOC to support Lifelong Learning

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
H. C. Lane; S. Zvacek; J. Uhomoibhi. Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), 1, Science and Technology Publications, Lda, pp.527-539, 2020, 978-989-758-417-6
Chapitre d'ouvrage hal-04025731v1

Institutionalization of Academic Research on the Social Dimensions of Flow

Jean Heutte , Sergio Ramírez , Sarah Growas , Nour El Mawas , Olivier Las Vergnas
8th European Flow-Researchers’ Network Meeting, Aarhus University, Department of Education (DPU), Nov 2019, Aarhus, Denmark
Communication dans un congrès hal-02418561v1

Towards a Machine Learning flow-predicting model in a MOOC context

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Rémi Bachelet , Jean Heutte
14th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2022), Apr 2022, Online Streaming, United Kingdom
Communication dans un congrès halshs-03606527v1

Searching concordance between two measurement tools (EduFlow-2 and FlowQ): Proposal for Flow State Method Detection in Educational and Training Contexts

Jean Heutte , Sergio Ramirez , Rémi Bachelet , Nour El Mawas , Charles Martin-Krumm , et al.
11th European Conference on Positive Psychology (ECPP 2024), Jul 2024, Innsbruck, Austria
Communication dans un congrès halshs-04528129v1

Des espaces-temps à l’épreuve du numérique

Melina Solari Landa , Laëtitia Pierrot , Sergio Ramírez
Numérique et lien social : appréhensions de la subjectivité et de l'altérité, Oct 2019, Angers, France
Communication dans un congrès hal-02354214v1

Accompagnement scientifique du projet Living Cloud du LP2I - Rapport final

Jean-François Cerisier , Marie Brossard , Hassina El Kechai , Luis Galindo , Carolina Gracia-Moreno , et al.
[Rapport de recherche] Université de Poitiers, Techne. 2017
Rapport hal-03346168v1

Machine Learning techniques for Knowledge Tracing: A systematic literature review

Nour El Mawas , Sergio Ramirez , Jean Heutte
Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), 2021, Prague, Czech Republic. ⟨10.5220/0010515500600070⟩
Communication dans un congrès hal-04019595v1

Learner Models in MOOCs in a Lifelong Learning perspective

Sergio Ramírez , Nour El Mawas , Jean Heutte
7e Colloque international en éducation, CRIFPE, Apr 2020, Montréal, Canada
Communication dans un congrès hal-02418566v1

A literature review on Learner Models for MOOC to support Lifelong Learning

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
in H. C. Lane, S. Zvacek and J. Uhomoibhi. Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU), 1, Science and Technology Publications, Lda, pp.527-539, 2020, 978-989-758-417-6
Chapitre d'ouvrage hal-02515492v1

Towards Open Learner Models including the Flow state

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
In T. Kuflik & I. Torre (dir.). UMAP '20 Adjunct: Adjunct Publication of the 28th ACM Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, Association for Computing Machinery, New York, NY United States, pp.305-310, 2020, 978-1-4503-7950-2. ⟨10.1145/3386392.3399295⟩
Chapitre d'ouvrage hal-02561368v1

Advances on a Machine Learning flow prediction model in a MOOC

Sergio Ramirez , Nour El Mawas , Jean Heutte
11th European Flow Researchers Network, (EFRN) meeting, Nov 2022, Lille (Université de Lille), France
Communication dans un congrès halshs-04086026v1