Serge Pelissier
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- serge-pelissier
- ResearcherId : N-2698-2018
- IdRef : 139814272
- 0000-0001-6108-6694
- ResearcherId : http://www.researcherid.com/rid/N-2698-2018
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Approches de modélisation thermique d’une cellule NMC lithium-ion PocheSymposium de Génie Électrique SGE 2023, Laboratoire d’Electrotechnique et d’Electronique de Puissance de Lille (L2EP), Jul 2023, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-04538642v1
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DATTES : Logiciel libre et ouvert d'analyse de données expérimentales sur les batteriesSymposium de Génie Électrique SGE 2023, Laboratoire d’Electrotechnique et d’Electronique de Puissance de Lille (L2EP), Jul 2023, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-04538568v1
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Capacity Dispersion and Impact of Outliers in a Second Life BatteryIEEE VPPC 2023, Oct 2023, Milan, Italy. pp.1-4, ⟨10.1109/VPPC60535.2023.10403384⟩
Communication dans un congrès
hal-04177094v1
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Impacts environnementaux des véhicules thermiques, électriques, autonomes ou automatisés : Comment les quantifier ?49ème Congrès ATEC ITS France, Jan 2022, Montrouge, France
Communication dans un congrès
hal-03534941v1
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On the Efficiency of LFP Lithium-ion Batteries2022 Second International Conference on Sustainable Mobility Applications, Renewables and Technology (SMART), IEEE, Nov 2022, Cassino, Italy. 5p, ⟨10.1109/SMART55236.2022.9990093⟩
Communication dans un congrès
hal-04164693v1
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Thermal modeling of batteries for EV energy managementIEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC 2022), Nov 2022, Merced, CA, United States. ⟨10.1109/VPPC55846.2022.10003306⟩
Communication dans un congrès
hal-04057998v1
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Smart charging of electric bus fleet minimizing battery degradation at extreme temperature conditions2021 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), Oct 2021, GIJON, Spain. 6 p, ⟨10.1109/VPPC53923.2021.9699367⟩
Communication dans un congrès
hal-03595742v1
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Optimal Charging Strategy to Minimize Electricity Cost and Prolong Battery Life of Electric Bus Fleet2019 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC), Oct 2019, Hanoi, France. p. 1-6, ⟨10.1109/VPPC46532.2019.8952493⟩
Communication dans un congrès
hal-02476452v1
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Electric vehicle range and battery lifetime: a trade-offEVS32, May 2019, Lyon, France. 9p
Communication dans un congrès
hal-02143273v2
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Overview of Electric Buses deployment and its challenges related to the charging - the case study of TRANSDEV32nd Electric Vehicle Symposium (EVS32), May 2019, LYON, France. 11p
Communication dans un congrès
hal-02148377v2
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Modélisation de batterie à partir de données d'usage réel et de l'exploitation de l'algorithme d'optimisation Big-Bang Big-CrunchSymposium de Génie Electrique, Université de Lorraine [UL], Jul 2018, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02981886v1
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Generating Lithium-Ion Cell Thermodynamic Efficiency MapsVPPC 2018, Vehicle Power and Propulsion Conference, Aug 2018, Chicago, United States
Communication dans un congrès
hal-02013904v2
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Détermination des modes de conduite des véhicules électriques dans des conditions réelles par des méthodes de classificationSymposium de Génie Electrique (SGE'18), Université de Lorraine [UL], Jul 2018, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02981839v1
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Determination of the electric vehicles driving modes in real life conditions by classification methodsICIT2018, 19th IEEE International Conference on Industrial Technology, Feb 2018, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01739936v2
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Calendar and cycling ageing combination of batteries in electric vehiclesESREF, Oct 2018, Aalborg, Denmark
Communication dans un congrès
hal-01902030v1
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Battery Modeling Using Real Driving Cycle and Big-Bang Big-Crunch AlgorithmTransportation Electrification Conference and Expo, Jun 2018, Long Beach, CA, United States. ⟨10.1109/ITEC.2018.8449951⟩
Communication dans un congrès
hal-02300488v1
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Modélisation de batterie utilisant des données d'usage réel à travers l'algorithme d'optimisation Big-Bang Big-CrunchGdR Hydrogène, Systèmes et Piles à Combustible 3652, May 2018, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-02131098v1
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Optimizing Fuel Consumption and Pollutant Emissions of a Spark Ignition Engine for Eco-driving ApplicationsVPPC 2018, Vehicle Power and Propulsion Conference, Aug 2018, Chicago, United States
Communication dans un congrès
hal-02013962v2
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Optimizing fuel consumption and pollutant emissions of a SI engine for eco-driving applicationsFuturmob 2018, Jun 2018, Nevers, France
Communication dans un congrès
hal-03351642v1
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Impact of battery ageing on e-mobility energy efficiencyEVER 2017, Apr 2017, Monaco, Monaco. 6 p, ⟨10.1109/EVER.2017.7935882⟩
Communication dans un congrès
hal-01510765v3
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Pourquoi la charge des véhicules électriques doit être intelligente ?Journées thématiques "Trans-Cité" : La mobilité en Ile-de-France : regards croisés et défis à partager, May 2017, VERSAILLES, France
Communication dans un congrès
hal-01740851v1
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Battery aging study using field use dataVPPC, Dec 2017, Belfort, France. ⟨10.1109/VPPC.2017.8331038⟩
Communication dans un congrès
hal-01764870v1
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Multi-objective optimisation of the management of electric bus fleet chargingVPPC2017, Dec 2017, BELFORT, France
Communication dans un congrès
hal-01739878v1
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Bilan environnemental des véhicules électriquesJournée de la mobilité électrique - AVERE Auvergne Rhône Alpes, Nov 2017, VILLEURBANNE, France
Communication dans un congrès
hal-01740875v1
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Modélisation du vieillissement calendaire de cellules lithium-ion (graphite/LiFePO4) avec prise en compte de la dérive de leur état de charge.Symposium de Génie Electrique (SGE'16), Jun 2016, Grenoble, France. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01341121v2
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Experimental protocols and first results of calendar and/or cycling aging study of lithium-ion batteries - the MOBICUS projectEVS29 - 2016 Electric Vehicle Symposium and Exhibition, Jun 2016, Montréal, Canada. 10 p
Communication dans un congrès
hal-01363299v2
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Measuring Reversible and Irreversible Capacity Losses on Lithium-ion BatteriesVPPC, Oct 2016, Hangzhou, China. ⟨10.1109/VPPC.2016.7791723⟩
Communication dans un congrès
hal-01393614v2
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Véhicule électrique avec prolongateur d'autonomie : des statistiques d'usage au dimensionnement optimalCNRS, Innovatives, Voitures du futur, Mar 2015, PARIS, France. 1 p
Communication dans un congrès
hal-01467048v1
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Luenberger Observer for SoC Determination of Lithium-Ion Cells in Mild Hybrid Vehicles, compared to a Kalman FilterEVER 2015, Mar 2015, Monaco, Monaco. 7 p, ⟨10.1109/EVER.2015.7112986⟩
Communication dans un congrès
hal-01436708v1
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Caractérisation des usages de batteries Lithium-ion pour véhicules électriques ou hybrides. Application à l’étude du vieillissement et de la fiabilitéForum innovation CNRS IFSTTAR « Innovatives Voiture du futur », Mar 2015, Paris, France. 1 p
Communication dans un congrès
hal-01969272v1
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Influence of the non-conservation of SoC value during calendar ageing tests on modelling the capacity loss of batteriesEVER 2015, Mar 2015, Monaco, Monaco. 5 p, ⟨10.1109/EVER.2015.7112987⟩
Communication dans un congrès
hal-01278395v1
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Optimizing components size of an extended range electric vehicle according to the use specificationsTransport Research Arena (TRA) 5th Conference: Transport Solutions from Research to Deployment, Apr 2014, PARIS, France. 10 p
Communication dans un congrès
hal-01347963v1
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Stockage de l’énergie dans les applications Transports : Etat de l’art et perspectives sur les batteries et les supercondensateursConférence invitée au Comité Scientifique et Technique du pôle de compétitivité LUTB, 2014, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01969274v1
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Construction of database on real world uses of electric vehicles - a French caseIEEE VPPC 2014 - Vehicular power and propulsion conference, Oct 2014, COIMBRA, Portugal. 5 p
Communication dans un congrès
hal-01428863v1
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SIMCAL Project: calendar aging results obtained on a panel of 6 commercial Li-ion cells224ème Electrochemical Energy Summit de l'Electrochemical Society, Oct 2013, San Fransisco, United States. 1 p
Communication dans un congrès
hal-00920366v3
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Battery duty profile of a heavy-duty trolleybusVPPC, Oct 2012, Seoul, South Korea. pp.431- 435, ⟨10.1109/VPPC.2012.6422578⟩
Communication dans un congrès
hal-00818710v1
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Calendar aging and post mortem analysis of Graphite/LiFePO4 cellEMR - Energy and Material Research, Jun 2012, MALAGA, Spain. 25 p
Communication dans un congrès
hal-01228643v1
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Batteries for Electric Vehicles and Hybrid Electric Vehicles - State of the art - PerspectivesThe First International Conference on Renewable Energies and VEhicular Technology - REVET 2012, Mar 2012, HAMMAMET, Tunisia. 51 p
Communication dans un congrès
hal-01228548v1
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Study of graphite/NCA Li-ion cell degradation during accelerated aging tests - Data analysis of the SIMSTOCK projectIEEE VPPC 2011 Vehicular Power and propulsion Conference, Sep 2011, CHICAGO, United States. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01228538v1
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Modelling and ICT-based Animation: the Case of Hysteresis, at UniversityESERA 2011 - 9th Conference of the European Science Education Research Association, Sep 2011, Lyon, France. (3 p.)
Communication dans un congrès
hal-00911380v1
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Classification of Duty Pulses Affecting Energy Storage Systems in Vehicular ApplicationsVPPC, Sep 2010, Lille, France. pp.SS-12-6 (Actes électroniques), ⟨10.1109/VPPC.2010.5729137⟩
Communication dans un congrès
hal-00539052v1
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Frequency and Temporal Identification of a Li-ion Polymer Battery Model Using Fractional ImpedanceLes Rencontres Scientifiques de l'IFP - Advances in Hybrid Powertrains, Nov 2008, Rueil, France. pp.1-10
Communication dans un congrès
hal-00426939v1
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Batteries électriques pour applications portables et embarquées - T2Techniques de l'Ingénieur, E 2 141 V1, 15 p., 2018, Électronique - Photonique | Électronique
Chapitre d'ouvrage
hal-01764995v1
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Batteries électriques pour applications portables et embarquées -T1Techniques de l'Ingénieur, E 2 140 V3, 16 p., 2018, Électronique - Photonique | Électronique
Chapitre d'ouvrage
hal-01764964v1
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Voitures propres : la difficile question du stockage et de la gestion de l’énergieMarlène Choukroun. Sur nos territoires.. l'éco-mobilité : Paroles de chercheurs, 2, Institut de Recherche sur les Transports et leur Sécurité - INRETS, pp.129-132, 2009, Actes INRETS, 978-2-85782-668-2
Chapitre d'ouvrage
hal-01352899v1
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Dispositif de caractérisation de batteriesFrance, N° de brevet: FR 2993993 (A1). 2014, pp.22
Brevet
hal-00972045v1
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Actionneurs linéaires rapidesSciences de l'ingénieur [physics]. Polytechnique, 1990. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-04510801v1
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Actionneurs linéaires rapidesEnergie électrique. Institut National Polytechnique de Grenoble (INPG), 1990. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-02513001v1
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