- 7
- 2
- 1
Serge Garlatti
Garlatti Serge, Professeur Emérite
30%
Libre accès
10
Documents
Affiliations actuelles
- 486357
Identifiants chercheurs
- serge-garlatti
- 0000-0002-2411-1624
- Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=yCdOUkUAAAAJ
- IdRef : 035301198
Site web
- https://garlatti.wordpress.com/
Présentation
For about 20 years, I have worked at the intersection of the fields of Artificial Intelligence (knowledge engineering) and TEL (Technology Enhanced Learning). Its research activities focus on the fields of learning, lifelong learning and cultural heritage for formal and informal learning and the design of new computing environments to support researchers in History of Science and Technology - Digital Humanities. I am interested in the problems of designing environments of learning and cultural mediation based on investigative approaches or connectivism, using social media in open environments of the MOOC type. From a knowledge engineering informational point of view, the issues are as follows: acquisition and representation of knowledge, learning analytics, semantic web and Linked Data, context sensitivity and adaptation, Learning Analytics, and dynamic generation of dashboards to support all stakeholders.
Depuis environ 20 ans, je travaille à l’intersection des domaines de l’Intelligence Artificielle (ingénierie des connaissances) et des EIAH (Environnement Informatique Pour l'Apprentissage Humain). Ses activités de recherche portent sur les domaines de la e-Education, de la E-Formation (apprentissage tout au long de la vie) et de la médiation culturelle pour des apprentissages formels et informels et la conception de nouveaux environnements informatique pour accompagner les chercheurs en histoire des sciences et techniques - Humanités numériques. je m'’intéresse à des problématiques de conception d’environnements d’apprentissages et de médiation culturelle fondés sur des démarches par investigation ou le connectivisme, en utilisant des média sociaux dans des environnements ouverts de type MOOC. D’un point de vue informatique, il s’agit de problématiques d’acquisition et de représentation de connaissances, de traces et d’analyses de ces dernières, de web sémantique et de Linked Data, de sensibilité au contexte et d’adaptation, de Learning Analytics, et de génération dynamique de tableaux de bord pour accompagner toutes les parties prenantes.
Domaines de recherche
Compétences
Publications
- 5
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 10
- 4
- 3
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 10
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 6
Pervasive learning system based on a scenario model integrating web service retrieval and orchestrationInternational journal of interactive mobile technologies, 2009, 3 (2), pp.25 - 32. ⟨10.3991/ijim.v3i2.737⟩
Article dans une revue
hal-02141516v1
|
|
An adaptive and context-aware scenario model based on a web service architecture for pervasive learning systemsInternational journal of mobile and blended learning, 2009, 1 (3), pp.41-69
Article dans une revue
hal-00498433v1
|
Tackling Mobile & Pervasive Learning in IBSTInnovative Methods for Science Education: Hisrtory of Science, ICT and Inquiry Based Science Teaching, FFranck & Timme, pp.161-180, 2012, Verlag fur wissenschaftLiche Literatur, 978-3-86596-354-3
Chapitre d'ouvrage
hal-00797545v1
|
|
Adaptive and activity-oriented pervasive learning systems at workplace based on service oriented architectureCombining E-Learning and M-Learning: New Applications of Blended Educational Resources, Information Science Reference (IGI Global), pp.69 - 91, 2011, 978-1-60960-481-3
Chapitre d'ouvrage
hal-01623190v1
|
Un modèle de scénarios dapprentissage pervasif pour entreprisesEMAP 2008 : 10ème conférence internationale sur les environnements mobiles et apprentissage pervasif, Oct 2008, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02290128v1
|
|
Pervasive learning system based on a scenario model integrating web service retrieval and orchestrationMLean 2008, Ironbridge Gorge, Oct 2008, Shropshire, United Kingdom. pp.240 - 247
Communication dans un congrès
hal-02281460v1
|
|
|
Semantic web service adaptation model for a pervasive learning scenarioCITISIA'08 : IEEE Conference on Innovative Technologies in Intelligent Systems and Industrial Applications, Jul 2008, Cyberjaya, Malaysia. pp.98 - 103, ⟨10.1109/CITISIA.2008.4607342⟩
Communication dans un congrès
hal-02282366v1
|
Un système d'apprentissage pervasif intégrant des activités de travail et de formation.UbiMob'08 : 4èmes journées Francophones Mobilité et Ubiquité, May 2008, Saint-Malo, France. pp.65 - 72, ⟨10.1145/1376971.1376985⟩
Communication dans un congrès
hal-02281501v1
|
|
|
Pervasive technology-enhanced learning system integrating working and learning situationsICTTA'08 : IEEE 3rd International Conference on Information and Communication Technologies: from theory to applications, Apr 2008, Damascus, Syria. pp.1 - 6, ⟨10.1109/ICTTA.2008.4529979⟩
Communication dans un congrès
hal-02281622v1
|
Pervasive learning system based on a context-aware hierarchical task modelRIVF'08 : IEEE International Conference on Research, Innovation and Vision for the Future in Computing & Communication Technologies, University of Science Vietnam National University, Jul 2008, Vho Chi Minh-Ville, Vietnam. pp.30 - 36
Communication dans un congrès
hal-02281604v1
|