Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

20 résultats

Méthodologie d'assistance pour la comparaison de techniques de diagnostic des connaissances

Sébastien Lalle , Vanda Luengo , Nathalie Guin
TICE 2012 - 8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, Dec 2012, Lyon, France. pp.8-16
Communication dans un congrès hal-00873899v1

An Automatic Comparison Between Knowledge Diagnostic Techniques

Sébastien Lallé , Vanda Luengo , Nathalie Guin
ITS 2012 - 11th International Conference on Intelligent Tutoring Systems : Co-adaptation in Learning, Jun 2012, Chania, Crête, Greece. pp.620-621, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_91⟩
Communication dans un congrès hal-00873894v1
Image document

An Intelligent Pedagogical Agent to Foster Computational Thinking in Open-Ended Game Design Activities

Özge Nilay Yalçin , Sébastien Lallé , Cristina Conati
IUI '22: 27th International Conference on Intelligent User Interfaces, Mar 2022, Helsinki, Finland. pp.633-645, ⟨10.1145/3490099.3511124⟩
Communication dans un congrès hal-03695879v1
Image document

Assistance à la construction et à la comparaison de techniques de diagnostic des connaissances

Sébastien Lallé
Autre [cs.OH]. Université de Grenoble, 2013. Français. ⟨NNT : 2013GRENM042⟩
Thèse tel-01135183v1
Image document

Comparaison de l'impact de techniques de diagnostic des connaissances sur l'apprentissage d'une stratégie d'aide

Sébastien Lallé , Jack Mostow , Vanda Luengo , Nathalie Guin
Journée EIAH&IA 2013, May 2013, Toulouse, France. 10 p
Communication dans un congrès hal-00825330v1

Gaze-Driven Adaptive Interventions for Magazine-Style Narrative Visualizations

Sébastien Lallé , Dereck Toker , Cristina Conati
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2021, 27 (6), pp.2941-2952. ⟨10.1109/TVCG.2019.2958540⟩
Article dans une revue hal-03337802v1

Student modeling in open-ended learning environments

Cristina Conati , Sébastien Lallé
Handbook of Artificial Intelligence in Education, Edward Elgar Publishing, pp.170-183, 2023, ⟨10.4337/9781800375413.00018⟩
Chapitre d'ouvrage hal-04098743v1

Intégration de données haptiques brutes dans des systèmes experts de diagnostic des connaissances

Sébastien Lalle , Vanda Luengo
EGC 2011 - 11e Conférence Internationale Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, Jan 2011, Brest, France. pp.599-610
Communication dans un congrès hal-00877802v1
Image document

The role of user differences in customization: a case study in personalization for infovis-based content

Sébastien Lallé , Cristina Conati
IUI '19: 24th International Conference on Intelligent User Interfaces, 2019, Marina del Ray, United States. pp.329-339, ⟨10.1145/3301275.3302283⟩
Communication dans un congrès hal-04395660v1
Image document

A Moodle Plugin for Rich xAPI Data Logging

Daniela Rotelli , Yves Noël , Sébastien Lallé , Vanda Luengo , David Pesce
18th European Conference on Technology Enhanced Learning (ECTEL 2023), Sep 2023, Aveiro, Portugal. pp.748-754, ⟨10.1007/978-3-031-42682-7_72⟩
Communication dans un congrès hal-04194642v1
Image document

Impact of Individual Differences on Affective Reactions to Pedagogical Agents Scaffolding

Sébastien Lallé , Nicholas V Mudrick , Michelle Taub , Joseph F Grafsgaard , Cristina Conati , et al.
International Conference on Intelligent Virtual Agents, Sep 2016, Los Angeles, United States. pp.269-282, ⟨10.1007/978-3-319-47665-0_24⟩
Communication dans un congrès hal-03407422v1
Image document

Fuzzy Logic Representation for Student Modelling

Goel Gagan , Sébastien Lalle , Vanda Luengo
ITS 2012 - 11th International Conference on Intelligent Tutoring Systems - Co-adaptation in Learning, Jun 2012, Chania, Crête, Greece. pp.428-433, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_55⟩
Communication dans un congrès hal-00873888v1
Image document

The Impact of Intelligent Pedagogical Agents' Interventions on Student Behavior and Performance in Open-Ended Game Design Environments

Özge Nilay Yalçin , Sébastien Lallé , Cristina Conati
ACM Transactions on Interactive Intelligent Systems , In press, ⟨10.1145/3578523⟩
Article dans une revue hal-03905326v1

Assistance in Building Student Models using Knowledge Representation and Machine Learning

Sébastien Lallé , Vanda Luengo , Nathalie Guin
AIED 2013 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.754-757, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_105⟩
Communication dans un congrès istex hal-00871569v1
Image document

Share data treatment and analysis processes inTechnology enhanced learning

Denis Bouhineau , Sébastien Lalle , Vanda Luengo , Nadine Mandran , Michael Ortega , et al.
Workshop Data Analysis and Interpretation for Learning Environments, 2013, Autrans, France
Communication dans un congrès hal-00948796v1

Assistance à la conception de techniques de diagnostic des connaissances

Sébastien Lallé , Vanda Luengo , Nathalie Guin
EIAH 2013 - 6e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2013, Toulouse, France. pp.203-214
Communication dans un congrès hal-00871571v1

Comparing Student Models in Different Formalisms by Predicting their Impact on Help Success

Sébastien Lalle , Jack Mostow , Vanda Luengo , Nathalie Guin
AIED 2013 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.161-170, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_17⟩
Communication dans un congrès hal-00871563v1

Learning Parameters for a Knowledge Diagnostic Tools in Orthopedic Surgery

Sébastien Lalle , Vanda Luengo
EDM 2011 - International Conference on Educational Data Mining, Jul 2011, Eindhoven, Netherlands. pp.369-370
Communication dans un congrès hal-00911383v1
Image document

How to Repeat Hints: Improving AI-Driven Help in Open-Ended Learning Environments

Sébastien Lallé , Özge Nilay Yalçın , Cristina Conati
24th International Conference on Artifical Intelligence in Education (AIED) 2023, Jul 2023, Tokyo, Japan. pp.760-766, ⟨10.1007/978-3-031-36272-9_68⟩
Communication dans un congrès hal-04142461v1

Réutilisation et comparaison de techniques de diagnostic des connaissances en EIAH

Sébastien Lallé
Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH) 2011, May 2011, Mons, Belgique. UMONS, pp.1-3, 2011
Poster de conférence hal-01354512v1