Filtrer vos résultats
- 91
- 15
- 40
- 38
- 17
- 10
- 1
- 85
- 32
- 27
- 1
- 3
- 2
- 10
- 7
- 5
- 5
- 11
- 11
- 2
- 12
- 8
- 5
- 6
- 4
- 4
- 2
- 5
- 2
- 2
- 71
- 35
- 103
- 45
- 18
- 12
- 9
- 8
- 8
- 7
- 4
- 4
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 106
- 42
- 29
- 26
- 17
- 14
- 11
- 9
- 9
- 9
- 8
- 8
- 7
- 6
- 6
- 6
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
106 résultats
The Emergence of Gender Segregation: Towards an Integrative PerspectiveCurrent Psychology Letters/Behaviour, Brain and Cognition, 2000, 3, pp.7-18
Article dans une revue
hal-01345684v1
|
|||
Multimodalité de la communication dans les relations préférentielles entre enfants à l’école maternelleS. Santi, I. Guaïtella, C. Cavé & G. Konopczynski. Oralité et gestualité : Communication multimodale, interaction, L’Harmattan, pp.655-660, 2001, 2738469426
Chapitre d'ouvrage
hal-01363282v1
|
|||
Social and cognitive development of deaf children after cochlear implantation8th European Symposium on Paediatric Cochlear Implantation, Mar 2006, Lido di Venezia, Italy
Communication dans un congrès
hal-01357268v1
|
|||
L'origine phylogénétique du langage: apports des travaux récents sur la communication vocale des cercopithèquesFaits de langues, 2011, 37, pp.63-77
Article dans une revue
hal-01229443v1
|
|||
Conversation et non-respect du tour de parole : comment les bébés de 6 mois réagissent-ils ?48ème Colloque Annuel de la SFECA, Université de Rennes 1; Société Française pour l'Etude du Comportement Animal, Jun 2018, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01826299v1
|
|||
|
The maintenance of regional dialects: a matter of gender? Boys, but not girls, use local varieties in relation to their friends' nativeness and local identity.Frontiers in Psychology, 2014, 5, pp.1251. ⟨10.3389/fpsyg.2014.01251⟩
Article dans une revue
hal-01130022v1
|
||
Dynamique des interactions langagières dans le réseau familial et amical d’un enfant de dix ansAcquisiLyon 09, Laboratoire Dynamique Du Langage, l’ENS-LSH et l’Université de Lyon, Dec 2009, Lyon, France. pp.122-125
Communication dans un congrès
hal-01329883v1
|
|||
The maintenance of regional dialects: a matter of gender? Boys, but not girls, use local varieties in relation to their friends’ nativeness and local identityGender Development Research Conference, Oct 2014, San Fancisco, United States
Communication dans un congrès
hal-01970719v1
|
|||
|
Intraspecific gestural laterality in chimpanzees and gorillas and the impact of social propensitiesBrain Research, 2017, 1670, pp.52 - 67. ⟨10.1016/j.brainres.2017.05.033⟩
Article dans une revue
hal-01542694v1
|
||
Vie sociale et communication : flexibilité contextuelle de règles fixées2e Colloque International de Psychologie Sociale de la Communication, Université de Bourgogne, Jun 2007, Dijon, France
Communication dans un congrès
hal-01355913v1
|
|||
Sex differences in social play: Developmental trends over the preschool years4th Gender Development Research Conference, University of California - Santa Cruz, Apr 2010, San Francisco, United States
Communication dans un congrès
hal-01332340v1
|
|||
L’éthologie humaine en France : fondements et développements des années 1980 à nos jours47ème Colloque Annuel de la SFECA, Institut des Neurosciences Paris-Saclay (UMR 9197 Neuro-PSI); Société Française pour l'Etude du Comportement Animal, May 2017, Gif-sur-Yvette, France
Communication dans un congrès
hal-01526323v1
|
|||
Six-month-old infants are sensible to turn-taking violationPoster de conférence hal-01542775v1 |
|||
Family socio-economic status (SES) influences early perception of turn-taking violation by 6-month-old infants XXI International Congress of Infant Studies Biennial Congress, Jun 2018, Philadelphie, United States.
Poster de conférence
hal-01826658v1
|
|||
Challenges Facing the Study of the Evolutionary Origins of Human Right-Handedness and LanguageInternational Journal of Primatology, 2018, 39 (2), pp.183-207. ⟨10.1007/s10764-018-0038-6⟩
Article dans une revue
hal-01803708v1
|
|||
|
Can Population-Level Laterality Stem from Social Pressures? Evidence from Cheek Kissing in HumansPLoS ONE, 2015, 10 (8), pp.e0124477. ⟨10.1371/journal.pone.0124477⟩
Article dans une revue
hal-01191564v1
|
||
Gender strerotypes and parent-child interaction in 3-year olds: what can we learn from plays with gendered toys?Sixth Conference on Explorations in Ethnography, Language and Communication, Diversities in global societies, Sep 2016, Stockholm, Sweden. 2016
Poster de conférence
hal-01424791v1
|
|||
Patterns d’usages et ajustements fréquentiels dans la famille et entre amis : une enquête sociolinguistique du discours spontané d’un enfant de dix ans et de cinq ans dans un village haut-savoyardEcole Européenne sur les processus d’acquisitions du langage et les interactions verbales, Sep 2008, Poitiers, France
Poster de conférence
hal-01361751v1
|
|||
Production et jugement des liaisons obligatoires chez des enfants tout-venant et des enfants atteints de troubles du langage : décalages développementaux et différences interindividuellesRééducation orthophonique, 2007, Parole(s) : aspects perceptifs et moteurs, 229, pp.199-220
Article dans une revue
hal-01327274v1
|
|||
Divergence and convergence of linguistic uses between peers in kindergartenColloque ‘Children’s cultures : universality and diversity’ [Cultures enfantines: universalité et diversité], Centre International des Langues, Université de Nantes, Mar 2007, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-01357272v1
|
|||
The mere perception of eye contact increases arousal during a word-spelling task.Social Neuroscience, 2010, 5 (2), pp.171-86. ⟨10.1080/17470910903227507⟩
Article dans une revue
hal-00795780v1
|
|||
Dialects in animals: evidence, development and potential functionsJournée d'Etude "Langage humain et communication animale", Université Sorbonne Nouvelle Paris 3 - Ecole Doctorale 268 Langage et Langues, Mar 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01832827v1
|
|||
Dialects in animal and human: more than a metaphorInternational workshop ‘Human dialects and animal communication: Common principles and differences’, Université Stendhal-Grenoble 3, Mar 2013, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01332301v1
|
|||
|
Language evaluation and use during early childhood: Adhesion to social norms or integration of environmental regularities?Linguistics, 2013, 51 (2), pp.381 - 411. ⟨10.1515/ling-2013-0015⟩
Article dans une revue
hal-00717998v4
|
||
Pragmatic learning and statistical adjustment in child use of vernacular variants: A case study in the family and the friends’ network34th International LAUD Symposium Cognitive Sociolinguistics: Language Variation in Its Structural, Conceptual and Cultural Dimension, University of Koblenz-Landau, Mar 2010, Landau/Pfalz, Germany
Communication dans un congrès
hal-01335515v1
|
|||
Gender differences in language vary according to family socioeconomic status: what influence has mothers’ and fathers’ input during early childhood?12th Congress of the International Association for the Study of Child Language (IASCL), International Association for the Study of Child Language, Jul 2011, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01332309v1
|
|||
Développement social et variabilité inter-sexe : dynamique développementale des différences sexuées entre 2 et 6 ansS Le Sourn-Bissaoui, G Le Maner-Idrissi, V Dardier, E Bonjour, A Lacroix (ed). Développement et variabilités, Presses Universitaires de Rennes, pp.53--66, 2014, 978-2-7535-2763-8
Chapitre d'ouvrage
hal-01229932v1
|
|||
Des zombrils et des nânes : quand le milieu socio-économique a un impact différent sur le développement langagier des filles et des garçons43ème Colloque Annuel de la SFECA, Société Française pour l'Etude du Comportement Animal; Centre des Sciences du Goût et de l'Alimentation (CSGA), Nov 2013, Dijon, France
Communication dans un congrès
hal-01332640v1
|
|||
Acquisition des variétés sociolinguistiques et contextes scolairesColloque de clôture ANR, Programme ‘Apprentissages, connaissances et société’, Mar 2010, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01337230v1
|
|||
|
Quantifying Sources of Variability in Infancy Research Using the Infant-Directed-Speech PreferenceAdvances in Methods and Practices in Psychological Science, 2020, 3 (1), pp.24-52. ⟨10.1177/2515245919900809⟩
Article dans une revue
hal-02509817v1
|