Accéder directement au contenu

Salomé Cojean

24
Documents

Publications

Note‐taking by university students on paper or a computer: Strategies during initial note‐taking and revision

Salomé Cojean , Manon Grand
British Journal of Educational Psychology, 2024, ⟨10.1111/bjep.12663⟩
Article dans une revue hal-04433845v1

Effects of outlines and information seeking on learning outcomes in video-based environments

Salomé Cojean , Eric Jamet
Interactive Learning Environments, 2022, pp.1-13. ⟨10.1080/10494820.2022.2028854⟩
Article dans une revue hal-03616018v1
Image document

Reducing the split-attention effect of subtitles during video learning: might the use of occasional keywords be an effective solution?

Salomé Cojean , Nicolas Martin
L'Année psychologique, 2021, Vol. 121 (4), pp.417-442. ⟨10.3917/anpsy1.214.0417⟩
Article dans une revue hal-03616023v1
Image document

Does an interactive table of contents promote learning from videos? A study of consultation strategies and learning outcomes

Salomé Cojean , Eric Jamet
British Journal of Educational Technology, 2021, ⟨10.1111/bjet.13164⟩
Article dans une revue hal-03375836v1
Image document

Does multitasking in the classroom affect learning outcomes? A naturalistic study

Eric Jamet , Corentin Gonthier , Salomé Cojean , Tiphaine Colliot , Séverine Erhel
Computers in Human Behavior, 2020, pp.106264. ⟨10.1016/j.chb.2020.106264⟩
Article dans une revue hal-02454100v1
Image document

Une conception alternative de l'évaluation dans l'enseignement supérieur

Clifford Baverel , Salomé Cojean
Etudes en didactique des langues, 2019, Evaluation, 33, pp.7-27
Article dans une revue hal-04013135v1

Effects of segmentation and pacing on procedural learning by video

Nicolas Biard , Salomé Cojean , Eric Jamet
Computers in Human Behavior, inPress, ⟨10.1016/j.chb.2017.12.002⟩
Article dans une revue hal-01783949v1

The role of scaffolding in improving information seeking in videos

Salomé Cojean , Eric Jamet
Journal of Computer Assisted Learning, 2018, 34 (6), pp.960-969. ⟨10.1111/jcal.12303⟩
Article dans une revue hal-02437115v1
Image document

Facilitating information-seeking activity in instructional videos: The combined effects of micro- and macroscaffolding

Salomé Cojean , Eric Jamet
Computers in Human Behavior, 2017, 74, pp.294 - 302. ⟨10.1016/j.chb.2017.04.052⟩
Article dans une revue hal-01730594v1
Image document

Acceptability of technology involving artificial intelligence among future teachers

Salomé Cojean , Nicolas Martin
Cogsci 2022 - Cognitive Science Society, Jul 2022, Toronto, Canada
Communication dans un congrès hal-03712893v2

Traitement actif de l’aide disponible en vidéo : le rôle de la recherche d’informations sur les performances d’apprentissage

Salomé Cojean , Eric Jamet
8e Colloque international en éducation, 2021, Montréal, Canada
Communication dans un congrès hal-03641156v1

The Acceptability of AI at Work: Predicting the Intention to Use relying on UTAUT

Nicolas Martin , Salomé Cojean , Martin Ragot
CogSci, 2020, Toronto, Canada
Communication dans un congrès hal-03641099v1
Image document

AI-generated vs. Human Artworks. A Perception Bias Towards Artificial Intelligence?

Martin Ragot , Nicolas Martin , Salomé Cojean
CHI '20: CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Apr 2020, Honolulu, United States. ⟨10.1145/3334480.3382892⟩
Communication dans un congrès hal-03641111v1

What is the Influence of Scale Format? A Study on the Likert and Visual Analogue Scale

Salomé Cojean , Nicolas Martin , Martin Ragot
CogSci 2020 : 42nd Annual Virtual Meeting of the Cognitive Science, 2020, Toronto, Canada
Communication dans un congrès hal-03641096v1
Image document

Les pratiques de multitasking des étudiants ont-elles une influence sur la qualité de leurs apprentissages ?

Eric Jamet , Salomé Cojean , Tiphaine Colliot , Séverine Erhel , Corentin Gonthier
16ème séminaire Marsouin, May 2018, Auray, France
Communication dans un congrès hal-01876160v1

The impact of scaffolding on characteristics of mental models during information-seeking activity

Salomé Cojean , Eric Jamet
Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Oct 2017, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès hal-01730615v1

Effet de la présence de la vidéo de l’enseignant sur l’apprentissage à partir d’un cours en ligne : apports de l’eye-tracking

Tiphaine Colliot , Salomé Cojean , Éric Jamet , Sylvain Fleury
14ème séminaire MARSOUIN, M@rsouin (Môle @rmoricain de recherche sur la société de l'information et les usages d'Internet, May 2016, Douarnenez, France
Communication dans un congrès hal-01710909v1

Facilitating the information seeking activity in instructional video: the effects of micro- and macro-scaffolding

Salomé Cojean , Eric Jamet
EARLI SIG 6&7 "Instructional Design" and "Learning and Instruction with Computers", Aug 2016, Dijon, France
Communication dans un congrès hal-01730622v1
Image document

Note-taking during and after class: Which strategies for which method?

Salomé Cojean , Manon Grand , Nicolas Martin
CogSci, Jul 2024, Sydney, Australia
Poster de conférence hal-04390679v1
Image document

Adaptive Learning Technology based on Working Memory Capacity

Salomé Cojean , Nicolas Martin
Cogsci 2022 - Cognitive Science Society, Jul 2022, Toronto, France
Poster de conférence hal-03712903v1
Image document

Comment faciliter les activités de recherche d'informations et d'apprentissage en vidéo ?

Salomé Cojean , Eric Jamet
Technologies éducatives et formation, journée d'étude de la plateforme Loustic, Nov 2018, Rennes, France
Poster de conférence hal-03616182v1
Image document

Quels outils pour favoriser la recherche d’information dans les vidéos ? Effets sur les performances et les représentations mentales

Salomé Cojean , Eric Jamet
Savoir, apprentissage, éducation aujourd’hui : Regards croisés en sciences humaines et sociales - Journées transversales de l’UFR Sciences Humaines de Rennes 2, May 2017, Rennes, France
Poster de conférence hal-01730625v1

Video et environnement numérique : de nouveaux processus d'apprentissage

Salomé Cojean
Marie José Pestel. Maths en pleines formes : Express, Comité International des Jeux Mathématiques; Animath, pp.71-76, 2022
Chapitre d'ouvrage hal-04129742v1