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130 résultats
Dossier : Des moteurs hybrides, plus intelligents pour économiser l’énergie et ménager les batteriesAxes, 2009, 51, pp 5-7
Article dans une revue
hal-00877730v1
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Optimisation globale de la commande d'un moteur synchrone à rotor bobiné. Effets sur la consommation simulée de Îhicules électriques et hybridesGEVIQ 2000, Colloque National Génie Electrique Vie et Qualité, Mar 2000, MARSEILLE, France. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01354287v1
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Adaptive optimisation-based strategy of a battery/supercapacitor system for EVIEEE VPPC 2015 - Vehicular Power and Propulsion Conference, Oct 2015, MONTREAL, Canada. 6p, ⟨10.1109/VPPC.2015.7352892⟩
Communication dans un congrès
hal-01233236v1
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Electric Vehicle Shortest Path Problem with Replenishment ConstraintICCVE 2014, International Conference on Connected Vehicles and Expo, Nov 2014, VIENNE, Austria. 2 p
Communication dans un congrès
hal-01349117v1
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EVREST Deliverables 7.1 and 8.4 : Final report[Research Report] IFSTTAR - Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux. 2015, 73 p
Rapport
hal-01232887v1
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Projet MICROBUS HYBRIDE SERIE. Rapport final[Rapport de recherche] IFSTTAR - Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux. 2008, 80 p
Rapport
hal-01355200v1
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Les technologies hybrides et la réduction des émissions de CO2TEC Mobilité intelligente [Revue TEC : Transport Environnement Circulation], 2009, 204, pp. 26-31
Article dans une revue
hal-00999221v1
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Global Forward-Backward Approach for a Systematic Analysis and Implementation of Hybrid Vehicle Management Laws. Application to a Two Clutches Parallel Hybrid Power Train.EET-2004 European Ele-Drive Conference, Mar 2004, ESTORIL, Portugal. 12 p
Communication dans un congrès
hal-01354314v1
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The use of batteries in hybrid vehiclesSymposium IEEE VTS Vehicle Power and Propulsion, Oct 2004, PARIS, France. 9 p
Communication dans un congrès
hal-01354342v1
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Eco-driving: from the calculation of the ideal speed profile to its use during driving activityWorkshop on Energy - Efficient Drive Control of Road Vehicles, May 2015, Paris, France. 39 p
Communication dans un congrès
hal-01355771v1
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Trajectory Optimization of Electric Vehicles for Eco-Driving ApplicationsEEVC 2012, European Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicle Congress, Nov 2012, Bruxelles, Belgium. 8 p
Communication dans un congrès
hal-01347950v1
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Predictive energy management of hybrid vehicleIEEE VPPC 2008, IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Sep 2008, HARBIN, China. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01354153v1
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Real time control of hybrid electric vehicle on a prescribed road17th World Congress - The International Federation of Automatic Control, Jul 2008, Séoul, South Korea. pp.3356-3361, ⟨10.3182/20080706-5-KR-1001.00570⟩
Communication dans un congrès
hal-01354184v1
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Modélisation de l'association convertisseur-machine pour la bibliothèque de simulation des Îhicules VEHLIB[Rapport de recherche] IFSTTAR - Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux. 2001, 51 p
Rapport
hal-01577794v1
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Synthèse du Projet Mild-Hybrid. Simulation et implémentation sur banc moteur de trois configurations hybrides parallèles à 2 embrayages.[Rapport de recherche] IFSTTAR - Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux. 2007, 70 p
Rapport
hal-01355187v1
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Driving Style Modelling for Eco-driving Applications20th IFAC World Congress, Jul 2017, Toulouse, France. pp.13866 - 13871, ⟨10.1016/j.ifacol.2017.08.2233⟩
Communication dans un congrès
hal-01624447v1
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Improvement of an EVT-based HEV using dynamic programmingIEEE Transactions on Vehicular Technology, 2014, 63 (1), pp. 40-50. ⟨10.1109/TVT.2013.2271646⟩
Article dans une revue
hal-00877475v2
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Optimal energy management of HEVs with hybrid storage systemEnergy Conversion and Management, 2013, 76, pp. 437-452. ⟨10.1016/j.enconman.2013.07.065⟩
Article dans une revue
hal-00881172v1
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Planification d'itinéraire de véhicule électrique : évaluation et estimation de la consommation d'énergie14ème Conférence de la société française de recherche opérationnelle et aide à la décision (ROADEF 2013), Feb 2013, France. 2 p
Communication dans un congrès
hal-00925899v1
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Modelling and energy management of hybrid electric vehicles (HEVs) Part II. Energy managementTAP 2016, 21st International Transport and Air Pollution Conference, May 2016, LYON, France. 76 p
Communication dans un congrès
hal-01347955v1
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EVREST: Electric Vehicle with Range Extender as a Sustainable TechnologyEEVC 2015, EU project day on eMobility, Dec 2015, BRUXELLE, Belgium. 25 p
Communication dans un congrès
hal-01347956v1
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Modelling of hybrid electric vehicles for energy managementIEEE VPPC 2009, 5th IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Sep 2009, DEARBORN, United States. 137 p
Communication dans un congrès
hal-01347957v1
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Inversion-based Control of a PM Electric Variable TransmissionIEEE VPPC 2011, 7th IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference, Sep 2011, CHICAGO, United States. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01354138v1
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Specifications and Design of a PM Electric Variable Transmission for Toyota Prius IIIEEE Transactions on Vehicular Technology, 2011, 60 (9), pp. 4106 - 4114. ⟨10.1109/TVT.2011.2155106⟩
Article dans une revue
hal-00990208v1
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IEEE Transactions On Vehicular Technology, Guest Editorial : Special Section on Advanced Transportation SystemsInstitute of Electrical and Electronics Engineers - IEEE, 60 (9), 4 p, 2011
Ouvrages
hal-01467656v1
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Fuel Cell, Battery and Supercapacitor Hybrid System for Electric Vehicle: Modeling and Control via Energetic Macroscopic RepresentationVehicle Power and Propulsion Conference, Sep 2011, CHICAGO, United States. 6 p., ⟨10.1109/VPPC.2011.6043246⟩
Communication dans un congrès
hal-01218789v1
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Backward Modeling and Energy Management Optimization of a Two Clutches Series-Parallel HEV for Efficiency AssessmentIFAC 8th PPPSC - Power Plant and Power System Control, Sep 2012, TOULOUSE, France. 6 p
Communication dans un congrès
hal-01436643v1
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Projet SIVTHEC : description de la modélisation des Îhicules.[Rapport de recherche] IFSTTAR - Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l'Aménagement et des Réseaux. 2002, 41 p
Rapport
hal-01355170v1
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How simplifying urban driving cycles influence fuel consumption estimation ?TRA 2012 - Transport Research Arena, Apr 2012, France. pp. 1000-1009, ⟨10.1016/j.sbspro.2012.06.1077⟩
Communication dans un congrès
hal-00874008v1
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Optimal Scheduling to Manage an Electric Bus Fleet Overnight ChargingEnergies, 2019, 14 (12), 17p. ⟨10.3390/en12142727⟩
Article dans une revue
hal-02303382v1
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