Filtrer vos résultats
- 20
- 11
- 20
- 8
- 1
- 1
- 1
- 1
- 26
- 17
- 10
- 1
- 1
- 2
- 2
- 2
- 2
- 9
- 6
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 19
- 12
- 26
- 17
- 5
- 5
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 31
- 17
- 12
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
31 résultats
|
|
triés par
|
Augmented and Tangible Environments: A Tool for Physicalization of Contents by Children in School Context?Designing Interactive System 2017, Jun 2017, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01877347v1
|
|||
|
Prospective ergonomic methods applied to the identification of requirements for hydrogen-based energy systems: exploratory researchPsychologie Française, 2019, 64, pp.197-222. ⟨10.1016/j.psfr.2019.02.002⟩
Article dans une revue
hal-03486779v1
|
||
|
TACOTAC : Table augmentée et tangible pour des activités pédagogiques collaboratives2018
Autre publication scientifique
hal-01900052v1
|
||
|
Definition of Tactile Interactions for a Multi-Criteria Selection in a Virtual WorldInternational journal of advanced computer science and applications (IJACSA), 2014, 5 (12), pp.65-76. ⟨10.14569/IJACSA.2014.051209⟩
Article dans une revue
hal-01377024v1
|
||
|
Analyse des communications électroniques entre apprenants et tuteur en ligne : quelques éléments sur les pratiques communicationnelles des tuteurs2005, Paris, France
Communication dans un congrès
edutice-00001403v1
|
||
A set of interactions to help resolve 3D geometry problem2013 Science and Information Conference (SAI), Oct 2013, Londres, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01416165v1
|
|||
Faciliter l’apprentissage de la géométrie dans l’espace à l’aide d’une application sur tablette tactile2e Colloque International sur les technologies en éducation: bilan, enjeux actuels et perspectives futures, Chaire de recherche du Canada sur les technologies de l'information et de la communication (TIC) en éducation; Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante (CRIFPE), May 2014, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01377537v1
|
|||
Understanding the Cultural Dimension on the Web Homepage Preferences and Visual ExplorationICDS 2013 The Seventh International Conference on Digital Society, Feb 2013, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-01416937v1
|
|||
Evaluation de l’apport des terminaux mobiles dans l’apprentissage de la géométrie dans l’espaceBulletin de l'ADMEE, 2014, 3
Article dans une revue
hal-01415870v1
|
|||
|
La recherche collaborative d'information sur Internet : impact de l'affinité entre les jeunes collaborateurs Journal d'Interaction Personne-Système, 2014, Volume 2 (1), pp.1-19. ⟨10.46298/jips.64⟩
Article dans une revue
hal-01059080v1
|
||
Perception et attitudes à l’égard des robots anthropomorphes en France : validation d’une échelle d’attitudesPsychologie Française, 2015, 60 (2), pp.173-189. ⟨10.1016/j.psfr.2015.05.002⟩
Article dans une revue
hal-01521616v1
|
|||
Gg3D : interactions to help children learning 3D geometryCHI '13 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems: Changing Perspectives, ACM SIGCHI (Special Interest Group on Computer-Human Interaction, Apr 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01377232v1
|
|||
Propositions and Evaluation for a Categorization of Interactions in 3D Geometry Learning ContextInternational Journal of Advanced Computer Science, 2014, 3 (12), pp.622-630
Article dans une revue
hal-01377020v1
|
|||
Exploratory investigation of attitudes towards assistive robots for future usersLe travail humain, 2014, 77 (2), pp.105-125. ⟨10.3917/th.772.0105⟩
Article dans une revue
hal-01376994v1
|
|||
|
Exploratory Experimentation of Three Techniques for Rotating a 3D Scene by Primary School Students27ème conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine., Oct 2015, Toulouse, France. pp.w22, ⟨10.1145/2820619.2825024⟩
Communication dans un congrès
hal-01219135v1
|
||
|
Une analyse quantitative des écarts de représentation associés à l'EAD chez les élèves et les enseignants du secondaire (le cas du luxembourg)Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.353-361
Communication dans un congrès
edutice-00000719v1
|
||
Combining Usability Evaluations to Assess the Design of a Mobile System for AllHCI 2011 International - 14th International Conference on Humain - Computer Interaction, Jul 2011, Orlando, United States
Communication dans un congrès
hal-01455275v1
|
|||
Pique and pop-up windows: increasing influence and persuasion of a websiteDigital society as a cultural and historical context of human development, Feb 2017, Kolomna, Russia
Communication dans un congrès
hal-02988012v1
|
|||
La pique et le pop-up : augmenter la persuasion du site Web visité par l'injection d'une technique de soumission dans le pop-upErgoIHM 2012 : Nouvelles interactions, créativité et usages, Ecole d'ingénieur ESTIA, Oct 2012, Bidart-Biarritz, France. pp.181-184, ⟨10.1145/2652574.2653431⟩
Communication dans un congrès
hal-01383209v1
|
|||
Designing applications to help learning of 3d geometry by reducing cognitive workload 7th International Cognitive Load Theory Conférence / ICLTC, National Central University, Taïwan; International Cognitive Load Theory Association, Jun 2014, Taipei, Taiwan
Communication dans un congrès
hal-01377596v1
|
|||
Interactions tactiles sur tablettes pour l’apprentissage de la géométrie dans l’espace: Présentation et premières évaluationsRevue des Interactions Humaines Médiatisées (RIHM) = Journal of Human Mediated Interactions, 2014, 15 (1), pp.51-90
Article dans une revue
hal-01377026v1
|
|||
|
Analyse intelligente de scènes[Rapport de recherche] 631/90, Ministère de l'équipement, du logement, des transports et de la mer / Bureau de la recherche architecturale (BRA); Ministère de la recherche et de la technologie; Ecole nationale supérieure d'architecture de Nancy / Centre de Recherche en Architecture et Ingénierie (CRAI). 1989
Rapport
hal-01907635v1
|
||
|
PrisMe: a Tangible User Interface for Group Work RegulationEuropean Tangible Interaction Studio 2020, Nov 2020, Siena, Italy
Communication dans un congrès
hal-03238833v1
|
||
|
CARDS: A Mixed-Reality System for Collaborative Learning at SchoolACM ISS’19 - ACM International Conference on Interactive Surfaces and Spaces, Nov 2019, Daejeon, South Korea. pp.55-64, ⟨10.1145/3343055.3359721⟩
Communication dans un congrès
hal-02313463v3
|
||
Le design des robots d'assistance: quand l'anthopomorphisme est un frein à l'acceptation7ème Conférence ÉPIQUE 2013 , ARPEGE – Association pour la Recherche en Psychologie Ergonomique et Ergonomie, Jul 2013, Bruxelles, France
Communication dans un congrès
hal-01377468v1
|
|||
A set of interactions to rotate solids in 3D geometry context ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Apr 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01416912v1
|
|||
Three gestures, the context does the rest some ideas to simplify interactions11th Asia Pacific Conference on Computer Human Interaction (APCHI 2013), Sep 2013, Bangalore, India. ⟨10.1145/2525194.2525290⟩
Communication dans un congrès
hal-01377450v1
|
|||
|
How design the future hydrogen users' needs ? A contribution of prospective ergonomicsFrancisco Rebelo; Marcelo Soares. Advances in Ergonomics in Design : Proceedings of the AHFE 2017 International Conference on Ergonomics in Design, July 17–21, 2017, The Westin Bonaventure Hotel, Los Angeles, California, USA, Springer, pp.400-410, 2018, 978-3-319-60582-1. ⟨10.1007/978-3-319-60582-1⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01825684v1
|
||
Reducing cognitive workload during 3D geometry problem solving with an app on iPadScience and Information Conference (SAI), 2014, Aug 2014, Londres, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01416134v1
|
|||
Multi-evaluation for inclusivity: combining inspection, test, survey and life-size evaluation to assess the use of a mobile system for allThe 5th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics: IMSCI 2011, Jul 2011, Orlando, United States
Communication dans un congrès
hal-01455230v1
|
- 1
- 2