Accéder directement au contenu

Pierre-Vincent Quéré

Pierre-Vincent Quéré Professeur agrégé de mathématiques à l’École Nationale Supérieure de Chimie de Rennes (ENSCR)
9
Documents
Affiliations actuelles
  • 238177
  • 105160
Identifiants chercheurs
Contact

Domaines de recherche

Education

Publications

Bridging the mathematics gap between the engineering classroom and the workplace

Pierre-Vincent Quéré
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 2022, pp.1-23. ⟨10.1080/0020739X.2021.2014585⟩
Article dans une revue hal-03608462v1
Image document

Teaching mathematics to non-specialists: a praxeological approach

Ghislaine Gueudet , Camille Doukhan , Pierre-Vincent Quéré
Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, Leibnitz Universität (Hanover), Oct 2022, Hannover, Germany
Communication dans un congrès hal-04027124v1
Image document

Bridging the gap between mathematics courses and mathematics in the workplace: the example of a study and research path for future engineers

Pierre-Vincent Quéré
INDRUM 2020, Université de Carthage, Université de Montpellier, Sep 2020, Cyberspace (virtually from Bizerte), Tunisia
Communication dans un congrès hal-03113909v1
Image document

“Making connections” in the mathematics courses for engineers: the example of online resources for trigonometry

Ghislaine Gueudet , Pierre-Vincent Quéré
INDRUM 2018, INDRUM Network, University of Agder, Apr 2018, Kristiansand, Norway
Communication dans un congrès hal-01849973v2
Image document

À la frontière des institutions : quelles mathématiques par et pour les ingénieurs ?

Pierre-Vincent Quéré
Espace Mathématique Francophone, Oct 2018, Gennevilliers, France
Communication dans un congrès hal-02372994v1
Image document

French engineers' training and their mathematical needs in the workplace: Interlinking tools and reasoning

Pierre-Vincent Quéré
Tenth Congress of the European Mathematical Society for Research in Mathematics Education, Feb 2017, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès hal-01941315v1
Image document

Une étude de l'autonomie en mathématiques dans la transition secondaire-supérieur

Pierre-Vincent Quéré
First conference of International Network for Didactic Research in University Mathematics, Université de Montpellier, Mar 2016, Montpellier, France
Communication dans un congrès hal-01337937v1