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Pierre LAGARRIGUE
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Documents
Identifiants chercheurs
- pierre-lagarrigue
- IdRef : 076768961
- 0000-0003-4376-8119
Présentation
I am a full professor at « Institut National Universitaire Champollion », located in Albi. I am a permanent member of the Clément Ader Institute since 1990 and Head of the Serious Game Research Lab between 2009 and 2020. (https://www.univ-jfc.fr/grp/serious-game-research-lab-sgrl) . I am now the head of the "Immersive Lab" since 2020 (https://blogs.univ-jfc.fr/gamelabsnet/)
• Keywords: Machining, NC machine tools, learning games, innovative digital tools for training, virtual machining, Immersive learning
• Publications: 3 softwares, 2 book sections, 41 international journal articles, 10 articles in books of synthesis, 7 French journal articles, 5 invited conferences, 41 international conference papers.
Publications
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Designing a Fantasy Bike-based Exergame to Foster Physical ActivityInternational Journal of Serious Games, 2020, 7 (3), pp.21-39. ⟨10.17083/ijsg.v7i3.362⟩
Article dans une revue
hal-02984713v1
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A Method to Design a Multi-Player Educational Scenario to Make Interdisciplinary Teams Experiment Risk Management Situation in a Digital Collaborative Learning Game: A Case of Study in HealthcareInternational Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 2018, 8 (2), pp.88-100. ⟨10.3991/ijep.v8i2.8140⟩
Article dans une revue
hal-02004694v1
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Design of learning environments for Mechanical EngineeringProcedia Manufacturing, 2017, Special issue: Manufacturing Engineering Society International Conference, MESIC 2017, 28-30 June 2017, Vigo (Pontevedra), Spain, 13, pp.1440 - 1446. ⟨10.1016/j.promfg.2017.09.126⟩
Article dans une revue
hal-01630913v1
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Improving mechanical engineering vocabulary through the use of a gameProcedia Manufacturing, 2017, Special issue: Manufacturing Engineering Society International Conference 2017, MESIC 2017, 28-30 June 2017, Vigo (Pontevedra), Spain, 13, pp.1432-1439. ⟨10.1016/j.promfg.2017.09.098⟩
Article dans une revue
hal-01630916v1
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De l’analyse du travail à un learning game pour la formation.Éducation permanente, 2017, Hors série « Analyses du travail et intentions formatives », N° HS9 2017-1, pp.157-164
Article dans une revue
hal-02053815v1
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A learning game at the crossroads of institutions partnersRDST - Recherches en didactique des sciences et des technologies , 2016, 13, pp.51 - 69. ⟨10.4000/rdst.1312⟩
Article dans une revue
hal-01630918v1
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Mecagenius : An Innovative Learning Game for Mechanical Engineering.International Journal of Engineering Education, 2015, 31 (3), pp.786-797
Article dans une revue
hal-01148731v1
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Didactic Study of a Learning Game to Teach Mechanical EngineeringProcedia Engineering, 2015, 132, pp.242 - 250. ⟨10.1016/j.proeng.2015.12.476⟩
Article dans une revue
hal-01630931v1
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Etude des déterminants psychologiques de la persistance dans l'usage d'un jeu sérieux : évaluation de l'environnement optimal d'apprentissage avec Mecagenius®STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2014, Evaluation dans les jeux sérieux, 21, pp.43
Article dans une revue
hal-01070471v1
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Mecagenius : apprendre et former au génie mécaniqueArgos. La revue des BCD et CDI, 2012
Article dans une revue
hal-03200607v1
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Health-care Games and the Metaphoric ApproachSerious Games for Healthcare: Applications and Implications, Chapter 2, Idea Group,U.S., pp.24-49, 2012, 978-1466619036. ⟨10.4018/978-1-4666-1903-6.ch002⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03200597v1
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