Accéder directement au contenu

Pauline QUEMART

Maître de conférences en psychologie, Nantes Université
11
Documents
Affiliations actuelles
  • 1088625
Identifiants chercheurs
Contact

Présentation

Domaines de recherche

Psychologie

Publications

severine-casalis

Morphology and spelling in French students with dyslexia: the case of silent final letters

Pauline Quemart , Séverine Casalis
Annals of Dyslexia, 2017, 67 (1), pp.85-98. ⟨10.1007/s11881-016-0133-3⟩
Article dans une revue hal-01954006v1
Image document

How language affects children's use of derivational morphology in visual word and pseudoword processing: evidence from a cross-language study

Séverine Casalis , Pauline Quemart , Lynne G. Duncan
Frontiers in Psychology, 2015, 6, pp.452. ⟨10.3389/fpsyg.2015.00452⟩
Article dans une revue hal-01991114v1
Image document

Visual processing of derivational morphology in children with developmental dyslexia: Insights from masked priming

Pauline Quemart , Séverine Casalis
Applied Psycholinguistics, 2015, 36 (02), pp.345-376. ⟨10.1017/S014271641300026X⟩
Article dans une revue hal-02077084v1
Image document

Effects of Phonological and Orthographic Shifts on Children's Processing of Written Morphology: a Time-Course Study

Pauline Quémart , Séverine Casalis
Scientific Studies of Reading, 2014, 18 (5), pp.363-382. ⟨10.1080/10888438.2014.912218⟩
Article dans une revue hal-03290358v1
Image document

Exploring the Role of Bases and Suffixes When Reading Familiar and Unfamiliar Words: Evidence From French Young Readers

Pauline Quemart , Séverine Casalis , Lynne G Duncan
Scientific Studies of Reading, 2012, 16 (5), pp.424-442. ⟨10.1080/10888438.2011.584333⟩
Article dans une revue hal-02101405v1

The role of form and meaning in the processing of written morphology: A priming study in French developing readers

Pauline Quemart , Séverine Casalis , Pascale Colé
Journal of Experimental Child Psychology, 2011, 109 (4), pp.478-496. ⟨10.1016/j.jecp.2011.02.008⟩
Article dans une revue hal-01440426v1
Image document

Do good and poor readers make use of morphemic structure in English word recognition?

Lynne G. Duncan , Elaine Gray , Pauline Quémart , Séverine Casalis
Journal of Portuguese Linguistics, 2010, 10 (1), pp.143-160
Article dans une revue hal-03819397v1

Rôle de la morphologie dans l’orthographe des lettres muettes chez les enfants et adolescents dyslexiques

Pauline Quemart , Séverine Casalis
Learning Written Language: Diversity of Languages, Uniqueness of disorder, Dec 2014, Strasbourg, France
Communication dans un congrès halshs-01377535v1

Morphological processing in beginning readers and developmental dyslexic children

Pauline Quémart , Séverine Casalis , Lynne G. Duncan
Sixth International Conference on the Mental Lexicon, Oct 2008, Albert, Canada
Communication dans un congrès hal-00907223v1
Image document

The Role of Morphology in Literacy Acquisition in Children with Dyslexia

Pauline Quemart , Séverine Casalis
Rachel Berthiaume; Daniel Daigle; Alain Desrochers. Morphological processing and literacy development : current issues and research, Routledge - Taylor & Francis group, 2018, 9781138714311
Chapitre d'ouvrage hal-01939782v1

Développement de la reconnaissance des mots écrits et représentations mentales : l'approche de la psycholinguistique cognitive

Pauline Quémart , Marion Janiot , Séverine Casalis , Ana Petrova , Norbert Maïonchi-Pino
Roy, J.M.; Putois, B.; Maïonchi-Pino, Norbert; Pénicaud, F.X.; Bault, N.; Chambon, V. Peut on se passer de représentations en sciences cognitives?, De Boeck, pp.47-57, 2011
Chapitre d'ouvrage hal-02537916v1