Pauline Beaupoil-Hourdel
Maîtresse de conférences en linguistique anglaise, acquisition du langage.
14%
Libre accès
102
Documents
Affiliations actuelles
- 461154
- 1020842
- 413221
- 542255
Identifiants chercheurs
- pauline-beaupoil-hourdel
- 0000-0001-7245-8908
- IdRef : 198066074
Présentation
I work at Sorbonne University, Institut National Supérieur du Professorat et de l'Education in Paris. I do research in First and Second Language Acquisition, Interaction, Discourse Analysis, Gesture Studies and Semiotics. I work on Multimodal approaches to language acquisition and I am the PI of a project (IMAAJEE) investigating the role of embodied cognition in second-language-learning (ESOL) kindergartners in France.
Mon travail porte sur l’acquisition de la négation et des postures multimodales d’opposition dans les interactions adultes-enfants en milieu naturel et spontané. Formatrice à l’Institut National Supérieur du Professorat et l’Éducation de l’académie de Paris, je m’intéresse également à la didactique des langues étrangères et aux processus d’apprentissage des langues dans le premier degré. Je suis porteuse scientifique du projet de recherche IMAAJEE (Interaction et Multimodalité pour l’Apprentissage de l’Anglais par les Jeunes Enfants à l’Ecole) financé par le GIS RREEFOR-INSPE qui s’appuie sur des données filmées d’interactions polyadiques en classe de maternelle.
Publications
- 66
- 29
- 17
- 12
- 12
- 5
- 1
- 2
- 4
- 14
- 3
- 6
- 11
- 10
- 12
- 14
- 11
- 9
- 3
- 3
- 5
- 4
- 1
- 53
- 16
- 14
- 14
- 11
- 9
- 8
- 6
- 6
- 6
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
|
French and British children’s shrugs: A cross-linguistic developmental case-study of a recurrent gestureGesture, 2021, 20 (2), pp.180-218. ⟨10.1075/gest.19043.bea⟩
Article dans une revue
hal-03713486v1
|
|
A multimodal and kinesiological approach to the development of negation in signing and non-signing childrenLanguages and Modalities, 2021, pp.31-47
Article dans une revue
hal-03500019v1
|
French and British children’s shrugsGesture, 2021, 20 (2), pp.180-218. ⟨10.1075/gest.19043.bea⟩
Article dans une revue
halshs-03818726v1
|
|
|
Le langage adressé à l'enfant dans des séances d'enseignement d'une L2 en maternelleCahiers de l'ASDIFLE, 2021, Multimodalité et multisupports pour l’enseignement-apprentissage des langues étrangères, 31
Article dans une revue
hal-03791735v1
|
|
Le langage adressé à l’enfant dans des séances d’enseignement d’une L2 en maternelleLes Cahiers de l'ASDIFLE, 2021, Multimodalité et multisupports pour l’enseignement-apprentissage des langues étrangères, 31, pp.35‑58
Article dans une revue
hal-03503016v1
|
|
Gestualité et construction des chaînes de référence dans un corpus d’interactions tandemLes cahiers de praxématique, 2019, La gestion de l'anaphore en discours : complexités et enjeux, 72 (72), ⟨10.4000/praxematique.5576⟩
Article dans une revue
hal-02171598v1
|
|
« Et tout un moment que c’était la nuit, Petit Soleil dorma à côté de Petit Lapin. » Rituel de lecture partagé à la maisonStrenae - Recherches sur les livres et objets culturels de l’enfance, 2019, Les Rituels de l'Enfance, 15, pp.On line. ⟨10.4000/strenae.3914⟩
Article dans une revue
hal-02335395v1
|
Grammaire, bienveillance et boîtiers de vote : analyse d’une rénovation pédagogiqueRecherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT, 2018, Confiance, reliance et apprentissage des langues dans l’enseignement supérieur, 37 (1), ⟨10.4000/apliut.5845⟩
Article dans une revue
hal-01704174v1
|
|
|
Developing communicative posturesLangage, Interaction et Acquisition / Language, Interaction and Acquisition , 2017, 8 (1), pp.89 - 116. ⟨10.1075/lia.8.1.05bea⟩
Article dans une revue
hal-01626189v1
|
|
Expressing Abstract Notions in Adult-Child Story-Reading InteractionsCycnos, 2017, Voyage vers la parole. L'Enfant, les Sens, l'Acquisition du Langage, 33, pp.55-70
Article dans une revue
hal-01689676v1
|
La négation chez les enfants signeurs et non signeursLangage, Interaction et Acquisition / Language, Interaction and Acquisition , 2017, 8 (1), pp.141-171. ⟨10.1075/lia.8.1.07blo⟩
Article dans une revue
hal-02340559v1
|
|
Multimodal approaches to language acquisition through the lens of negationVestnik, 2015, DISCOURSE AS SOCIAL PRACTICE: PRIORITIES AND PROSPECTS, 6 (717), pp.435-451
Article dans une revue
halshs-01288351v1
|
|
|
Eating fruits and vegetables. An Ethnographic Study of American and French Family DinnersAppetite, 2015, 89, pp.84-92. ⟨10.1016/j.appet.2015.01.012⟩
Article dans une revue
halshs-01287565v1
|
|
L’art de l’artichaut et autres rituels: transmission de pratiques sociales et alimentaires dans les diners familiaux parisiensAnthropology of Food, 2015, Patrimoines alimentaires enfantins, 9
Article dans une revue
hal-01221931v1
|
Insights from multimodal analysis on longitudinal interview data: the case of I don't knowEuroSLA 32, Aug 2023, Birmingham, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-04415830v1
|
|
Adult’s feedback to children’s multimodal productionsDGfS 2023 Linguistic Creativity and Routine, AG04, Creativity and Routine in Linguistic Feedback, Université de Cologne; Jana Hosemann; Anastasia Bauer; Sonja Gipper; Tobias-Alexander Herrmann, Mar 2023, Cologne, Germany
Communication dans un congrès
hal-04030815v1
|
|
Transcription et annotation multimodales de corpus vidéo d’interactions polyadiques adulte-enfants en milieu familial et à l’école maternelleJE / Workshop L’exploitation des corpus (électroniques) dans les recherches menées au CeLiSo : problématiques et enjeux., Jan 2022, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03865663v1
|
|
Apprendre l’anglais à l’école maternelle : quelles compétences linguistiques et pragmatiques les élèves construisent-ils ?PRAGL2 L’acquisition de la compétence pragmatique en L2, Oct 2022, Nice, France
Communication dans un congrès
hal-03865583v1
|
|
Materializing school in middle-class family dinners: Objects, Speech, Sign and GestureISGS 2022 - 9th International Conference of the International Society for Gesture Studies : Gesture: From Description to Application, Jul 2022, Chicago, United States
Communication dans un congrès
hal-03791785v1
|
|
The coordination of gestural, prosodic and verbal patterns: a developmental perspective on multimodal negation in French speaking childrenISGS 9, Jul 2022, Chicago, France
Communication dans un congrès
hal-03791797v1
|
|
Analyse multimodale de la langue adressée à l’enfantMultimodalité et multisupports pour l’enseignement-apprentissage des langues étrangères, ASDIFLE, ASsociation Didactique du FLE, Jan 2021, Aix-Marseille Université, France
Communication dans un congrès
hal-03103905v1
|
|
Socialization to book-reading in French and English family life: a longitudinal and comparative interactive study of specialized language practicesIPrA, International Pragmatics Association, Jun 2021, Winthertour, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-03407949v1
|
|
Les reprises en crèche : co-construction du sens et expérimentation des formes langagières.JE Acquisition du langage en milieu collectif : interactions adultes-enfants et pratiques langagières professionnelles., Apr 2021, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03865669v1
|
|
Adult’s spoken reformulations of children’s plurisemiotic productions:highlighting the primacy of spoken languageAAA Annual Meeting, Nov 2021, Baltimore, United States
Communication dans un congrès
hal-03503038v1
|
|
Une utilisation multimodale des outils didactiques – pour quelle explicitation ?JE Enseignement explicite et didactique des langues de la maternelle à l’université, Dec 2021, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03503039v1
|
|
S’adresse-t-on de la même manière à un enfant en anglais et en français ?Journée de formation pour les professeur.e.s des écoles et animateur.rice.s périscolaires des écoles du dispositif bilingue dans l’académie de Paris., Valérie THIBAULT; Margot ANDRE, Mar 2021, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03168156v1
|
|
Quels outils didactiques pour faciliter la compréhension orale dans un contexte d’apprentissage de l’anglais à la maternelle ?Table ronde : Plurifonctionnalité des outils didactiques dans le processus d’enseignement-apprentissage. Analyse croisée de données de classe de français et d’anglais en contexte scolaire et universitaire., Mar 2021, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03168150v1
|
|
Transcrire, coder, annoter et analyser des données vidéos:tour d'horizon de quelques outilsDu recueil de données à l'analyse des corpus en didactique de l’anglais : éthique, procédure, outils, moyens, 2ème journée d'étude de l'ARDAA (Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition), Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition, ARDAA; ATILF, Jan 2020, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02455016v1
|
|
Quand le jeune enfant s’oppose à l’autre : comment rester dans l’interaction tout en gérant le conflit ?Intervention dans le cadre des journées de formation des professionnel.le.s de crèche, crèche des Guipons, Feb 2019, Villejuif, France
Communication dans un congrès
hal-02137336v1
|
|
Quelle place pour le livre et la littérature jeunesse en langue étrangère ? Ecouter, voir, toucher, reconnaître : le plaisir du texteVers des établissements d’accueil de la petite enfance et des écoles maternelles plurilingues, May 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02137335v1
|
|
Is iconicity a necessary step in children’s language development? Action-gesture relationships in language acquisitionArbitrariness and Motivation, En l’honneur du professeur Pierre Cotte, Oct 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02316298v1
|
|
Présentation du projet IMAAJEE,Interaction et Multimodalité pour l’Apprentissage de l’Anglais chez les Jeunes Enfants à l’EcoleSens, sensation et affect dans l'enseignement pour les élèves du 1er degré, Nov 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02356780v1
|
|
Transforming ESP classes with translanguaging: a case study in a French university58ème congrès de la SAES, Atelier Anglais de Spécialité GERAS, Jun 2018, Nanterre, France
Communication dans un congrès
hal-01822710v1
|
|
Analysing student perceptions on translanguaging: a case study of a bilingual Master’s programme in a French university4th International Conference on Multilingual Language Theories and Practices, Apr 2018, Valladolid, Spain
Communication dans un congrès
hal-01822718v1
|
|
Teaching English Linguistics to less than enthousiastic students: is playing the answer?Language In Focus, May 2018, Thessaloniki, Greece
Communication dans un congrès
halshs-02320832v1
|
|
Can Action Research be both Collaborative and Asymmetrical?Research methodology in the field of SLA and learning, May 2018, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-01822683v1
|
|
Forms and functions of gesture reiterations in a corpus of tandem interactionsManaging Anaphora in Discourse: towards an interdisciplinary approach / Gérer l'Anaphore en Discours : vers une approche interdisciplinaire., Apr 2018, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01769555v1
|
|
Game-Based Learning applied to the teaching of English linguistics: a case-study5th International Language In Focus Conference, May 2018, Thessalonique, Greece
Communication dans un congrès
hal-01822697v1
|
|
Analyses multimodales d'interactions mère-enfant en anglais et en français pendant des activités de lecture : de l'acquisition à l'apprentissage, quelles pistes pour la formation des futurs PE ?La multimodalité dans l'enseignement-apprentissage des langues : quels enjeux ?, Dec 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01949573v1
|
|
A cross-linguistic developmental comparison of a recurrent gesture: How German, French and British children learn to shrug8th International Conference of the International Society for Gesture Studies, Jul 2018, Cape Town, South Africa
Communication dans un congrès
hal-03865607v1
|
|
Is asymmetry such a good thing in collaborative action research ? Case-study: Rénovagram, a linguistics course to 2nd year English majors in a French universityResearch methodology in 2nd language acquisition and learning, May 2018, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-01919779v1
|
|
Les rituels dans le développement du langage de l'enfantEcole de printemps "Les rituels de l'enfance", Jun 2017, Moulin d'Andé, France
Communication dans un congrès
halshs-01753831v1
|
|
Révolugram : Gamifier la grammaireComment / pourquoi enseigner la grammaire/linguistique anglaise aux LLCER, Hélène Josse; François Labatut; Aliyah Morgenstern, Nov 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01656477v1
|
|
Révolugram : gamifier la grammaireComment / pourquoi enseigner la grammaire/linguistique anglaise aux LLCER, Nov 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-02320833v1
|
|
What happens when usage-based teaching does not seem to apply.Thinking Doing Learning 3, Apr 2017, Munich, Germany
Communication dans un congrès
hal-01515384v1
|
|
Impact de la transdisciplinarité pour des analyses de rituels d’apprentissages chez le jeune enfantJE Les rituels de l’enfance, Dec 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03865672v1
|
|
Corrective feedback sequences in tandem interactions: a multi-dimensional approachInternational conference of Linguistics GReG PLS.5, Nov 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03865629v1
|
|
Multimodality and Complexity in Children’s NegationsISGS 7, Aliyah Morgenstern, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01365269v1
|
|
A multimodal theoretical and methodological approach to language acquisition: the example of negation7th Conference of the International Society of Gestures Studies -- Gestualité — Créativité — Multimodalité, Aliyah Morgenstern, PRISMES, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02342886v1
|
|
Autopsie d’un scénario pédagogiqueWorkshop de l’Innovation Pédagogique, Jun 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01365310v1
|
|
Multimodality and Complexity in Children’s NegationsISGS7 Gesture, Creativity, Multimodality, Jul 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01507333v1
|
|
Degrees of participation in multi-party interactions. A study of French family dinnersAFLICO 2015, Jean-Pierre Chevrot, May 2015, Grenoble, France
Communication dans un congrès
halshs-01424052v1
|
|
Children’s multimodal grammar under construction: The example of negationICLC 13 The 13th International Cognitive Linguistics Conference., Jul 2015, Newcastle, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01221937v1
|
|
Tutti à table ! Hétérogénéité des pratiques plurilingues autour du repas dans un contexte de mobilitéHétérogénéité et changements : perspectives sociolinguistiques, Réseau Francophone de Sociolinguistique (RFS), Jun 2015, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01365288v1
|
|
Forms and Functions of Early Utterance NegationThe pragmatics of grammar: negation and polarity, Pierre Larrivée, May 2015, Caen, France
Communication dans un congrès
halshs-01162291v1
|
|
La négation chez deux enfants monolingues français / anglais entre 1 et 4 ans : Complexification syntaxique et sémantique des énoncés produits en interactionjournée d'étude sur la négation, Wilfrid Rotgé; CeLiSo, Jun 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01164926v1
|
|
Developing multimodal conversation competence in multiparty interaction: a study of French family dinnersColloque international de l’AFLiCO 6, May 2015, Grenoble, France
Communication dans un congrès
halshs-01162298v1
|
|
Constructing negation: the role of gesturesColloque international de l’AFLiCO 6, May 2015, Grenoble, France
Communication dans un congrès
halshs-01162295v1
|
|
Children’s multimodal grammar under construction: The example of negationICLC2015, Lancaster University, Jul 2015, Lancaster, United Kingdom
Communication dans un congrès
halshs-01424049v1
|
|
Form-function relationships in the development of a child’s utterance negationSNUGLS 2015 (Sorbonne Nouvelle University Graduate Linguistics Symposium), Guillaume Jaudhuin; Leslie Tahan; Pascale Manoïlov, May 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01162302v1
|
|
ELAN WorkshopELAN Workshop, Oct 2015, Munich, Germany
Communication dans un congrès
hal-01221960v1
|
|
Remembrance of sensations past: the role of memory in child language acquisition.Feeling for the past: remembering through the sense, Catherine Lanone, Wesley Hutchinson, Oct 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01107559v1
|
|
The role of gesture and prosody in children’s multimodal pathway into negationFrom Sound to Gesture conference (S2G), May 2014, Padoue, Italy
Communication dans un congrès
hal-01088434v1
|
|
Multimodal negation in speaking childrenIASCL 2014, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
halshs-01424054v1
|
|
Annotations and analyses with ELANELAN Workshop, Anne-Katharina Harr, Nicole Weidinger, Anja Schubert, Julia Schiffer, Oct 2014, Munich, Germany
Communication dans un congrès
hal-01107564v1
|
|
Hearing and deaf children’s gestures and signs in negative constructionsAdyloc 2, Aliyah Morgenstern; Michèle Guidetti; Marion Blondel, Apr 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01424056v1
|
|
Shrugging as Stance-taking: a developmental perspectiveLinguistique cognitive et multimodalité, Rencontre avec Eve Sweetser, Dec 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01107562v1
|
|
Forms and functions of shrugging in interaction: a comparison between children and adultsAcquisition Dysfonctionnements Langues Oral Cognition conference, Adyloc, Apr 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01221946v1
|
|
Multimodal negation in speaking children13th International Congress of the Study of Child Language (IASCL), Jul 2014, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-01088436v1
|
|
What palm-up gestures can tell us about language development: Focus on multimodal negationGeorgetown University Round Table 2014 (GURT), Mar 2014, Washington DC, United States
Communication dans un congrès
hal-00959790v1
|
|
Hearing and Deaf children’s gestures and signs in negative constructionsAcquisition Dysfonctionnements Langues Oral Cognition conference, ADYLOC, Apr 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01221944v1
|
|
Gestures as the missing link between signed and spoken languages: focus on multimodal negation, Usage-based Approaches to Language, Language Learning, and MultilingualismGURT 2014, Mar 2014, Washington, United States
Communication dans un congrès
hal-02343011v1
|
|
How do children express refusal and rejection? A multimodal and corpus-based approachSNUGLS 2013 (Sorbonne Nouvelle University Graduate Linguistics Symposium), Pauline Beaupoil, Laurent David, Vincent Hugou, Justine Paris, Alessandra Jacqueline Vieira, Apr 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00813011v1
|
|
Introduction à l’utilisation de CLAN et perfectionnementCorpus, outil et modélisation statistique dans l’étude de l’acquisition du langage., GDR, CNRS, Adyloc, Dec 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01221959v1
|
|
The development of multimodal negation from 1 to 4 : a case-study19th International Congress of Linguists - Session 6-B, Jul 2013, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-00848789v1
|
|
Tansmission of multiparty conversation practices in multimodal French family dinnersChild Language Seminar, Jun 2013, Manchester, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-00838719v1
|
|
The influence of story-telling on children's language developmentA VOYAGE TOWARDS WORDS Representing the Sensations of Early Childhood and the Acquisition of Language, Catherine Lanone, Aliyah Morgenstern, Anne-Marie Paquet-Deyris, Dec 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00918875v1
|
|
A multimodal approach to children's first negative constructionsworkshop on Negation and polarity: Interfaces and cognition - 19th International Congress of Linguists, Pierre Larrivée & Chungmin Lee, Jul 2013, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-00847751v1
|
|
La négation multimodale chez l'enfant. Corporelle, gestuelle, verbale : des modalités complémentaires ou supplémentaires ?Journée d'étude Perspectives croisées sur l'analyse multimodale de corpus oraux, Pauline Beaupoil, Camille Debras & Simon Harrison, May 2013, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00826325v1
|
|
A multimodal and corpus-based approach to children's expression of refusal and rejection.AFLiCo V - Fifth International Conference of the Association Française de Linguistique Cognitive - Empirical approaches to multi-modality and to language variation, Maarten Lemmens and Annie Risler and Bert Cappelle and Dany Amiot., May 2013, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-00824102v1
|
|
Multimodal negation in speaking childrenISGS 5 The International Society for Gesture Studies, The Communicative Body in Development., Jul 2012, Lund, Sweden
Communication dans un congrès
hal-00724189v1
|
|
The Blossoming of Multimodal Negation : The Speaking Children.L'enfant dans la langue: dialogues et variations - Résultats et ouvertures du projet ANR CoLaJE, Projet ANR CoLaJE, Oct 2012, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00752138v1
|
|
Eclosion de la négation pour une méthodologie pluri-échelle et multi-modaleAFLiCo Jet 2012 MULTIMODALITE et CORPUS, Mar 2012, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-00687108v1
|
|
The blossoming of negation in gesture, sign and vocal productionsADYLOC, Jun 2011, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00612577v1
|
|
The Emergence of Negation: from Gesture to WordSNUGLS 2011, Aliyah Morgenstern and Yann Fuchs and Vincent Hugou and Stéphanie Caët and Camille Debras., Apr 2011, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00752142v1
|
|
|
Tu pointes ou tu tires ?! Annotation sous ELAN des pointages d'un 'entendant vocalo-gestualisant'DEGELS, Jul 2011, Montpellier, France. pp.1-18
Communication dans un congrès
hal-00611248v1
|
Améliorer l’expérience d’apprentissage en linguistique anglaise : RENOVAGRAM, apprendre en faisantWorkshop de l’Innovation Pédagogique, Jun 2016, Paris, France. 2016
Poster de conférence
hal-01365312v1
|
|
Who talks to whom about whom? Personal reference in polyadic family dinner interactionsL’Acquisition des Expressions Référentielles: perspectives croisées, International Conference, Oct 2013, Paris, France. 2013
Poster de conférence
hal-01221958v1
|
Children’s socialization to multi-party interactive practicesLanguage and Social Interaction at Home and School, 32, John Benjamins Publishing Company, pp.45-86, 2021, Dialogue Studies, ⟨10.1075/ds.32.01mor⟩
Chapitre d'ouvrage
halshs-03563718v1
|
|
Embodying language complexity : Co-speech gestures between age 3 and 4.Susan Goldin-Meadow; Aliyah Morgenstern. Gesture in Language : Development Across the Lifespan, 2021, 978-1-4338-3629-9. ⟨10.1037/0000269-007⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03458660v1
|
|
Telling stories multimodally: what observations of parent-child shared book-reading activities can bring to L2 kindergarten teachers’ trainingDupuy, Béatrice; Grosbois, Muriel. Language learning and professionalization in higher education: pathways to preparing learners and teachers in/for the 21st century, 1, Research-publishing.net, pp.167-198, 2020, ⟨10.14705/rpnet.2020.44.1105⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03007365v1
|
|
Corrective Feedback Sequences in Tandem Interactions: Multimodal Cues and Speakers’ Positionings.Sophie Raineri; Martine Sekali; Agnès Leroux. La correction en langue(s) - Linguistic Correction/Correctness, 91-115., 2020, 978-2-84016-370-1
Chapitre d'ouvrage
hal-02962737v1
|
|
The blossoming of negation in gesture, sign and oral productionsMaya Hickann; Edy Veneziano; Harriet Jisa. Sources of Variation in First Language Acquisition, John Benjamins, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-01717932v1
|
|
|
When storytelling meets active learning: an academic reading experiment with French MA studentsCédric Sarré; Shona Whyte. New developments in ESP teaching and learning research, , 2017, ⟨10.14705/rpnet.2017.cssw2017.748⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01656277v1
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4 : the interplay between modalitiesChapitre d'ouvrage halshs-01288361v1 |
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4 : the interplay between modalitiesChapitre d'ouvrage halshs-01288362v1 |
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4 : the interplay between modalitiesChapitre d'ouvrage halshs-01288359v1 |
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4 : the interplay between modalitiesChapitre d'ouvrage halshs-01288358v1 |
|
A multimodal approach to the development of negation in signed and spoken languages: Four case studiesL. Ortega, A. E. Tyler, H. I. Park, & M. Uno. The usage-based study of language learning and multilingualism, Georgetown University Press, pp.15-35, 2016
Chapitre d'ouvrage
halshs-01424046v1
|
|
A Child’s Multimodal Negations from 1 to 4: The Interplay Between ModalitiesPierre Larrivée; Chugmin Lee. Negation and Polarity: Experimental Perspectives, Springer, pp.95-126, 2016
Chapitre d'ouvrage
hal-02340203v1
|
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4 : the interplay between modalitiesChapitre d'ouvrage halshs-01288357v1 |
|
|
A child’s multimodal negations from 1 to 4: the interplay between modalitiesPierre Larrivée; Chungmin Lee. Negation and polarity: Cognitive and experimental perspectives, 1, Springer International Publishing, pp.95-123, 2015, Language, Cognition, and Mind, 978-3-319-17463-1, 978-3-319-17464-8. ⟨10.1007/978-3-319-17464-8_5⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01365245v1
|