Filtrer vos résultats
- 47
- 2
- 15
- 8
- 7
- 7
- 6
- 3
- 2
- 1
- 49
- 2
- 4
- 2
- 5
- 9
- 7
- 5
- 2
- 3
- 1
- 1
- 3
- 2
- 2
- 1
- 34
- 15
- 49
- 49
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
49 résultats
|
|
triés par
|
Vincentian creole language structure datasetAtlas of Pidgin and Creole Language Structures Online, 2013, Chapter 7, [online]
Autre publication scientifique
hal-04347922v1
|
|||
Le pouvoir brut du nom sans déterminant en créole vincentienPaula Prescod (éd.). Des approches plurielles du nom sans déterminant : Distributions, interprétations, fonctions,, GrammR, Peter Lang, pp.251-272, 2017, 9782807604735
Chapitre d'ouvrage
hal-04347616v1
|
|||
Introducing Entanglements and Interdependencies in the Americas: Perspectives from the Carib – Kalinago – Garifuna PeopleFIAR , 15 (1), pp.6-11, 2022, P. Prescod (ed.). Entanglements and Interdependencies in the Americas: Perspectives form the Carib – Kalinago – Garifuna People
N°spécial de revue/special issue
hal-04351692v1
|
|||
(ed.) Language Issues in Saint Vincent and the GrenadinesAmsterdam, John Benjamins Publishing, VEAW, 2015, ISBN 9789027249111
Ouvrages
hal-04347885v1
|
|||
Restoring dignity to the Caribs of YurumeinAnthurium. A Caribbean Studies Journal, 2017, pp.[online]
Autre publication scientifique
hal-04348024v1
|
|||
On -self and reflexivity in English-lexicon creolesNicholas Faraclas & Thomas B. Klein, (eds). Simplicity and Complexity in Creoles and Pidgins, Westminster Creolistics Series 10, London & Colombo, Battlebridge Publications, pp.153-174, 2009, ISBN 9781903292150
Chapitre d'ouvrage
hal-04347953v1
|
|||
L’apprentissage par les francophones de l’article zéro en anglaisÉtudes de linguistique appliquée : revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 2016, Paula Prescod (éd.) Le nom sans déterminant dans l’apprentissage des langues non premières., 182 (2), pp.335-350. ⟨10.3917/ela.182.0213⟩
Article dans une revue
hal-04347981v1
|
|||
Étude des constructions comparativesEtudes créoles, 2020, 37 (1-2), ⟨10.4000/etudescreoles.374⟩
Article dans une revue
hal-04056138v1
|
|||
Creole reflexes of doPaula Prescod (ed.). Language Issues in Saint Vincent and the Grenadines, VEAW, Amsterdam, John Benjamins Publishing, pp.141-163, 2015, ISBN 9789027249111
Chapitre d'ouvrage
hal-04347895v1
|
|||
Vincentian creoleBernd Kortmann (ed). World Atlas of Variation in English: Grammar, Berlin/New York, Mouton de Gruyter, pp.329-341, 2013, ISBN 9783110279887
Chapitre d'ouvrage
hal-04347924v1
|
|||
Stress assignment and functions of pitch in VinCSprachtypologie und Universalienforschung: Journal of Language Typology and Universals, 2006, 59 (2), pp.191-210. ⟨10.1524/stuf.2006.59.2.191⟩
Article dans une revue
hal-04347969v1
|
|||
Le français langue seconde en zones plurilingues : le cas de la GuyanePaula Prescod & Jean-Michel Robert (éds). La langue seconde : État des lieux de l’école à l’université, Carnets d’Atelier de Sociolinguistique n° 10, Paris, L'Harmattan, pp.45-64, 2015, ISBN 9782343058481
Chapitre d'ouvrage
hal-04347984v1
|
|||
“Review of Tupas, Ruanni (éd.), Unequal Englishes: The Politics of Englishes Today”, (ed.) Palgrave Macmillan UK 2015LinguistList [online], 2016
Autre publication scientifique
hal-04348011v1
|
|||
All languages are equal but some languages are more equal than others: On English and English-based varietiesJulia Reckermann & Stefanie Quakernack (eds). Exploring the Periphery: Perspectives from Applied Linguistics, Language Teaching, Literary and Cultural studies, Aisthesis, pp.89-106, 2017, 9783849812331
Chapitre d'ouvrage
hal-04347584v1
|
|||
Le nom sans déterminant dans l’apprentissage des langues non premièresÉtudes de linguistique appliquée : revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 182 (2), 2016
N°spécial de revue/special issue
hal-04347903v1
|
|||
Langues choisies, langues sauvées : poétiques de la résistanceChristine Meyer & Paula Prescod (éds). Würzburg, Königshausen & Neumann, 2018, ISBN 9783826061127
Ouvrages
hal-04347879v1
|
|||
Vincentian CreoleSusanne Michaelis, Philippe Maurer, Martin Haspelmath & Magnus Huber (eds). The Survey of Pidgin and Creole Languages, vol. 1, English-based and Dutch-based Languages, Oxford, Oxford University Press, pp.70-80, 2013, ISBN 9780199691401
Chapitre d'ouvrage
hal-04347913v1
|
|||
“Review of Gommes, Patrick & Adelheid Hu (éds), Plurilingual Education: Policies – Practices – Language Development”, 260 pages, 2014, Hamburg Studies on Linguistic Diversity, Philadelphia & Amsterdam, John BenjaminsSociolinguistic Studies, 2017, pp.467-473
Autre publication scientifique
hal-04348005v1
|
|||
The morphology and compositionality of particle verb constructions in Vincentian CreoleCanadian Journal of Linguistics / Revue canadienne de linguistique, 56 (1), pp.87-107, 2011, "Special Issue" Creole Morphology: Some Current Issues and New Directions, ⟨10.1017/S0008413100001766⟩
N°spécial de revue/special issue
hal-04347959v1
|
|||
“Review of Puzey, Guy & Laura Kostanski (éds), Names and Naming: People, Places, Perceptions and Power,”, 258 pages. Bristol, Buffalo, Toronto, Multilingual MattersLinguistList [online], 2016
Autre publication scientifique
hal-04348009v1
|
|||
Displaced roots, viable routes, the Garinagu and the CaribsWilfried Raussert (eds). The Routledge Companion to InterAmerican Studies, London & N.Y, Routledge, pp.390-401, 2017, ISBN 9781138184671
Chapitre d'ouvrage
hal-04347750v1
|
|||
Vers une pluri-approche du nom sans déterminantPaula Prescod (éd.). Peter Lang, pp.11-25, 2017, Des approches plurielles du nom sans déterminant : Distributions, interprétations, fonctions, ISBN 9782807604735
Ouvrages
hal-04347854v1
|
|||
Sociohistorical and linguistic account of St Vincent and the GrenadinesPaula Prescod (ed.). Language Issues in Saint Vincent and the Grenadines, Amsterdam, John Benjamins Publishing, pp.1-44, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-04347890v1
|
|||
La place de l’accent régional dans l’enseignement du français au non natifColloque international sur l’enseignement du français parlé "Quelle(s) priorité(s) dans l’enseignement du FLE : français parlé ou français écrit ?", 2 (3.1), pp.53-64, 2017, ISSN: 2458-8024
Proceedings/Recueil des communications
hal-04347529v1
|
|||
(éds). La langue seconde : état des lieux de l’école à l’universitéParis, L'Harmattan, Carnets d’Atelier de Sociolinguistique (10), 2015, ISBN 9782343058481
Ouvrages
hal-04347900v1
|
|||
“Review of Meyerhoff, Miriam & James A. Walker, Bequia talk”, 136 pages. London (UK) & Colombo (Sri Lanka) 2013, Battlebridge PublicationsJournal of Pidgin and Creole Languages, 2016, pp.444-447
Autre publication scientifique
hal-04348006v1
|
|||
“Review of Bartens, Angela & Philip Baker (éds), Black Through White. African Words and Calques which Survived Slavery and Creoles and Transplanted European Languages", iv + 294 pages, 2012, London (UK) & Colombo (Sri Lanka): Battlebridge Publications, Westminster Creolistic Series 11Journal of Language Contact 7.1, 2014, pp.201-209
Autre publication scientifique
hal-04348007v1
|
|||
La négation phrastique et les indéfinis négatifs en créole vincentienEtudes créoles [en ligne], 2017, XXXV (1&2)
Article dans une revue
hal-04347473v1
|
|||
On routes and roots: Movement and rootedness in Garifuna cultureMaryemma Graham; Wilfried Raussert (eds). Mobile and Entangled America(s), Routledge, pp.13-23, 2016, 9781472471925
Chapitre d'ouvrage
hal-04347556v1
|
|||
Study Guide for Teachers in Primary and Secondary SchoolsNewday Films, 2018
Autre publication scientifique
hal-04348032v1
|
- 1
- 2