Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

23 résultats
Image document

The development of relational integration during childhood.

Bruno Dauvier , Christine Bailleux , Patrick Perret
Developmental Psychology, 2014, 50 (6), pp.1687 - 1697. ⟨10.1037/a0036655⟩
Article dans une revue hal-01772111v1
Image document

Accompagner le développement de l’intelligence : les pratiques d’éducation et de remédiation cognitive

Patrick Perret
Enfance, 2016, 2016 (01), pp.85 - 111. ⟨10.4074/S0013754516001075⟩
Article dans une revue hal-01772182v1
Image document

Viewing-position effects in the Stroop task: Initial fixation position modulates Stroop effects in fully colored words

Patrick Perret , Stéphanie Ducrot
Psychonomic Bulletin and Review, 2010, 17 (4), pp.550 - 555. ⟨10.3758/PBR.17.4.550⟩
Article dans une revue hal-01779309v1
Image document

Les fondements de la psychopathologie développementale

Patrick Perret , Sylvie Faure
Enfance, 2006, 58 (4), pp.317 - 333. ⟨10.3917/enf.584.0317⟩
Article dans une revue hal-01779319v1
Image document

Intégration relationnelle en mémoire de travail et intelligence fluide chez l'enfant

Patrick Perret , Bruno Dauvier , Christine Bailleux , Laure Thomachot
Topics in Cognitive Psychology, 2013
Article dans une revue hal-01772223v1
Image document

Les implications d’une approche développementale en psychologie et psychopathologie de l’enfant

Patrick Perret
Enfance, 2016, 2016 (01), pp.5 - 14. ⟨10.4074/S0013754516001026⟩
Article dans une revue hal-01772194v1
Image document

Logical Necessity in Class Inclusion Development and the Ability to Process Transformations

Patrick Perret
Journal of Cognitive Education and Psychology, 2004, 4, pp.220 - 231
Article dans une revue hal-01779351v1

Les risques du génie civil (2ème partie) : Mieux intégrer les risques dans les projets, Questionnement et méthode

Denis Breysse , Laurent Dehouck , Patrick Perret , Denis Morand , Louis Demilecamps , et al.
Préventique Sécurité, 2011, 116
Article dans une revue hal-01455832v1
Image document

The influence of relational complexity and strategy selection on children's reasoning in the Latin Square Task

Patrick Perret , Christine Bailleux , Bruno Dauvier
Cognitive Development, 2011, 26 (2), pp.127 - 141. ⟨10.1016/j.cogdev.2010.12.003⟩
Article dans une revue hal-01772235v1
Image document

Stroop interference is a composite phenomenon: Evidence from distinct developmental trajectories of its components

Ludovic Ferrand , Stéphanie Ducrot , Pierre Chausse , Norbert Maïonchi‐pino , Richard O’connor , et al.
Developmental Science, 2020, 23 (2), pp.e12899. ⟨10.1111/desc.12899⟩
Article dans une revue hal-02324227v2
Image document

Children's Inductive Reasoning: Developmental and Educational Perspectives

Patrick Perret
Journal of Cognitive Education and Psychology, 2015, 14 (3), pp.389 - 408. ⟨10.1891/1945-8959.14.3.389⟩
Article dans une revue hal-01772202v1
Image document

Processus de méta-raisonnement dans la résolution des matrices de Raven chez l'enfant

Lyse Michel , Corentin Gonthier , Zdenka Gavornikova Baligand , Bruno Dauvier , Patrick Perret
8e ATELIER MODEVAIIA MODÉlisation de la VAriabilité Inter- et IntrA-Individuelle, Anne Congard; Corentin Gonthier, Jun 2023, Saint-Pierre-de-l'Isle (Charente-Maritime), France
Communication dans un congrès hal-04505738v1
Image document

L’amnésie infantile : les perspectives tirées de la psychologie développementale

Patrick Perret
Devenir - Revue européenne du développement de l'enfant, 2011
Article dans une revue hal-01772247v1
Image document

The cognitive revolution in Europe: taking the developmental perspective seriously

Jacques Vauclair , Patrick Perret
Trends in Cognitive Sciences, 2003, 77, pp.141 - 144
Article dans une revue hal-01779361v1
Image document

L'interprétation des discordances compétence-performance dans le développement cognitif. L'exemple de la quantification de l'inclusion

Patrick Perret
L'Année psychologique, 2002, 102 (4), pp.693 - 723. ⟨10.3406/psy.2002.29614⟩
Article dans une revue hal-01779378v1

Germa, a national research project: multifactor risk control and management in complex civil engineering projects

Denis Morand , Patrick Perret , Louis Demilecamps , Alexandre Machu
ICASP11: Applications of Statistics and Probability in Civil Engineering, 2011, Zurich, Switzerland. pp.797-803
Communication dans un congrès hal-01455835v1
Image document

Respective contributions of inhibition and knowledge levels in class inclusion development: a negative priming study

Patrick Perret , Jean-Louis Paour , Agnès Blaye
Developmental Science, 2003, 6, pp.3 - 283
Article dans une revue hal-01779355v1
Image document

LA NOUVELLE CLASSIFICATION DIAGNOSTIQUE DE LA PETITE ENFANCE (DC: 0-5) : CONTINUITÉS ET ÉVOLUTIONS

Patrick Perret , Julie Le Foll , Antoine Guedeney
Devenir - Revue européenne du développement de l'enfant, 2019, ⟨10.3917/dev.193.0197⟩
Article dans une revue hal-02468664v1

Les risques du génie civil (1ère partie) : Mieux intégrer les risques dans les projets, des exigences croissantes

Denys Breysse , Laurent Dehouck , Patrick Perret , Denis Morand , Louis Demilecamps , et al.
Préventique Sécurité, 2011, 115
Article dans une revue hal-01455827v1
Image document

Psychometric properties of a French version of the Implicit Theories of Emotion Scale

Anne Congard , Sarah Le Vigouroux , Pascal Antoine , Eva Andreotti , Patrick Perret
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, 2022, 72, ⟨10.1016/j.erap.2021.100728⟩
Article dans une revue hal-03843394v1
Image document

Children's Allocation of Study Time during the Solution of Raven's Progressive Matrices

Bruno Dauvier , Patrick Perret
Journal of Intelligence, 2018, 6 (1), pp.9. ⟨10.3390/jintelligence6010009⟩
Article dans une revue hal-01722963v1
Image document

Les pratiques de remédiation cognitive en psychologie développe mentale

Patrick Perret , Christine Bailleux
12 interventions en psychologie du développement, 2019
Chapitre d'ouvrage hal-02468675v1
Image document

Self-and parent-rated measures of personality are related to different dimensions of school adjustment

Patrick Perret , Miliana Ayad , Bruno Dauvier , Anne Congard
Learning and Individual Differences, 2019, ⟨10.1016/j.lindif.2019.02.007⟩
Article dans une revue hal-02468678v1