Filtrer vos résultats
- 39
- 1
- 18
- 10
- 9
- 2
- 1
- 40
- 1
- 2
- 2
- 4
- 1
- 6
- 5
- 4
- 4
- 8
- 3
- 27
- 13
- 23
- 15
- 8
- 5
- 1
- 1
- 1
- 40
- 5
- 5
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
40 résultats
|
|
triés par
|
L'immobilité vive : poétiques et esthétique du momentColloque 2015 : "L'immobilité vive", Poitiers / Oiron, France. Polysèmes, 18, 2017, ⟨10.4000/polysemes.2070⟩
N°spécial de revue/special issue
hal-01901069v1
|
|||
Introduction to 'Photographic Text(ure): The Grain and the DotImage and Narrative, 2014, 15 (2), pp.1-6
Article dans une revue
hal-04524146v1
|
|||
L'idiotieL'Atelier, 9 (1), 2017
N°spécial de revue/special issue
hal-01959591v1
|
|||
|
The In(de)finite Object of the Gaze: Reading Ian McEwan’s Atonement with Henry James’s Turn of the ScrewPolysèmes, 2022, 27, ⟨10.4000/polysemes.9997⟩
Article dans une revue
hal-04058683v1
|
||
|
Not Dead Yet: Rescuing the Silent Voice of May Young in Ali Smith’s There but for theÉtudes britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2021, 61, ⟨10.4000/ebc.11548⟩
Article dans une revue
hal-04058681v1
|
||
Painting the Cardboard House Red: Rewriting Colour in Wide Sargasso SeaWomen: A Cultural Review, 2020, 31 (2), pp.224-237. ⟨10.1080/09574042.2020.1767837⟩
Article dans une revue
hal-04058687v1
|
|||
La TransparencePolysèmes, 13, 2015, ⟨10.4000/polysemes.273⟩
N°spécial de revue/special issue
hal-04255720v1
|
|||
From Humiliation to Humility: Graham Swift's Aesth/et(h)ics of Self-Effacement in The Light of DayIsabelle Brasme, Jean-Michel Manteau and Christine Reynier (eds). The Humble in 19th- to 21-st Century British Literature and Arts, Presses Universitaires de la Méditerranée, 2017
Chapitre d'ouvrage
hal-01959522v1
|
|||
Lieu et non-lieu dans Wish You Were Here de Graham SwiftÉtudes britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2014, 47
Article dans une revue
hal-01943319v1
|
|||
Point, Dot, Period… The Dynamics of Punctuation in Text and ImageCambridge Scholars, 2016
Ouvrages
hal-01943397v1
|
|||
“Un serpent au jardin de l’utopie. ‘Sugar’ / ‘Le Sucre’ d’A.S. Byatt ou les ambivalences d’une conteuse-menteuse-tueuse”Essais sur l'art, 2012, 5, pp.165-173
Article dans une revue
hal-04524166v1
|
|||
« My mother called me Silver. I was born part precious metal part pirate » : nomination et appel(lation) dans Lighthousekeeping et dans la fiction de Jeanette WintersonÉtudes britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2014, 46
Article dans une revue
hal-01943268v1
|
|||
Alice Munro’s ‘The Peace of Utrecht’ or How to Deal with RemainsVanessa Guignery. Alice Munro’s Dance of the Happy Shades, Cambridge Scholars, pp.258-270, 2015
Chapitre d'ouvrage
hal-01943380v1
|
|||
To Everyone"/'To Whom It May Concern': The Letter for Which No One can Answer in Atonement (Ian McEwan, Joe Wright)Études britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2018, 55
Article dans une revue
hal-01959584v1
|
|||
Le stereopticon de Fairhaven : dédoublement et discordance dans 'Present Estate of PompeiJosiane Paccaud-Huguet. La Fureur et la Grâce. Lectures de Malcolm Lowry., Lettres Modernes Minard, Classiques Garnier, pp. 183-202, 2017
Chapitre d'ouvrage
hal-01959513v1
|
|||
La TransmissionL'Atelier, 6 (2), 2014
N°spécial de revue/special issue
hal-01959587v1
|
|||
« Penser l’être-avec : hôtes et parasites dans la fiction d’Ali Smith »L'Atelier, 2020
Article dans une revue
hal-04058686v1
|
|||
The Path to Translation: Existing and Becoming in the Divinely Grotesque Comedy of 'Elephant and ColosseumRichard J. Lane and Miguel Mota. Malcolm Lowry's Poetics of Space, Ottawa University Press, pp 191-203, 2016
Chapitre d'ouvrage
hal-01959474v1
|
|||
Dispossession and Dislocation in J. M. Coetzee's Age of IronÉtudes britanniques contemporaines - Revue de la Société dʼétudes anglaises contemporaines, 2018, 53
Article dans une revue
hal-01959571v1
|
|||
Short story writing and garden making: Topia and heterotopia in Jhumpa Lahiri’s ‘Unaccustomed Earth’ (Unaccustomed Earth)Short Fiction in Theory & Practice, 2023, 13 (2), pp.171-180. ⟨10.1386/fict_00085_1⟩
Article dans une revue
hal-04483723v1
|
|||
‘A Story in Geometric Shapes’: The Cross Between Text and Image in ‘The Kiss’ by Angela CarterNancy Pedri; Laurence Petit. Picturing the Language of Images, Cambridge Scholars Publishing, pp.63-73, 2014
Chapitre d'ouvrage
hal-01943241v1
|
|||
Photographic Text(ure): The Grain and the DotImage & Narrative, 15 (2), 2014, Photographic Text(ure): The Grain and the Dot
N°spécial de revue/special issue
hal-01945916v1
|
|||
Intimacy in Alice Munro's 'Sunday Afternoon': the Body Caught in the Net of FictionTextes & Contextes, 2018, Maîtres, domestiques et serviteurs: récits d'une intimité ambiguë dans le monde anglophone du XVIIIeme siècle à nos jours, 13 (1)
Article dans une revue
hal-01959565v1
|
|||
A Ghostly Ballet' : L'étrange chorégraphie de 'GhostkeeperJosiane Paccaud-Huguet (ed.). La Fureur et la Grâce. Lectures de Malcolm Lowry, Lettres Modernes Minard, Classiques Garnier, pp. 147-163., 2017
Chapitre d'ouvrage
hal-01959501v1
|
|||
Barely Alive: Rewriting Sacrificial Passion in J.M. Coetzee's Life and Times of Michael K.Susana Onega and Jean-Michel Ganteau. The Wounded Hero in Contemporary Fiction: A Paradoxical Quest, Routledge, pp. 245-262, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-01959530v1
|
|||
Espaces de la réserve dans l'oeuvre de Graham SwiftL'Atelier, 2015, La Réserve, 7 (2)
Article dans une revue
hal-01959539v1
|
|||
Perhaps there is no time [...] perhaps there is only space, and I a dot of light: Perforation and Punctuation in J. M. Coetzee's In the Heart of the CountryCambridge Scholars Publishing. Point, Dot, Period.. The Dynamics of Punctuation in Text and Image, pp. 160-174, 2016
Chapitre d'ouvrage
hal-01959460v1
|
|||
|
Why Does Placelessness Matter?: Nadine Gordimer’s “Teraloyna”Commonwealth Essays and Studies, 2020, Place and Placelessness in Postcolonial Short Fiction, 42 (2), ⟨10.4000/ces.2306⟩
Article dans une revue
hal-03164139v1
|
||
Trouble dans la théorieL'Atelier, 13 (2), https://ojs.parisnanterre.fr/index.php/latelier/issue/view/59, 2022
N°spécial de revue/special issue
hal-04255695v1
|
|||
|
“[S]he Has a Knife in [Her] Hand”: Writing/Cutting in Nadine Gordimer’s Short StoriesCommonwealth Essays and Studies, 2019, 41 (2), pp.25-37. ⟨10.4000/ces.422⟩
Article dans une revue
hal-04058690v1
|
- 1
- 2