PL
Pascale Leclercq
PR en linguistique anglaise et didactique des langues
UFR2
Université Paul Valéry Montpellier 3
16
Documents
Identifiants chercheurs
- pascale-leclercq
- 0000-0002-3113-5261
Présentation
Domaines de recherche
Linguistique
Publications
- 1
- 1
- 1
- 1
- 3
- 3
- 1
- 3
- 1
- 1
- 3
- 16
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 15
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
|
A phraseological and phonological analysis of don’t: A stay abroad perspectiveLexis. Journal in English Lexicology, 2021, 18
Article dans une revue
hal-03494512v1
|
|
IntroductionJournal of French Language Studies, 2020, 30 (2), pp.111-115. ⟨10.1017/S0959269520000113⟩
Article dans une revue
hal-03136977v1
|
|
How L2 learners of French and English express modality using verbal means: A crosslinguistic and developmental studyInternational Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 2017, 55 (3), pp.265-282. ⟨10.1515/iral-2017-0108⟩
Article dans une revue
hal-03063016v1
|
Insights from multimodal analysis on longitudinal interview data: the case of I don't knowEuroSLA 32, Aug 2023, Birmingham, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-04415830v1
|
|
Reflections on tracking language development during a year abroadCOST SAREP meeting "Studies of socialisation in the context of transnational mobility and migration", Université de Bologne, Bologne, 21-22 juin 2018, 2018, Bologne, Italy
Communication dans un congrès
hal-02107837v1
|
|
Présentation des travaux sur l'acquisition de la L2 des membres de l'équipe EMMA - UPVM3Journées d'étude du Réseau d'acquisition des langues secondes, CNRS Pouchet, Paris, 9-10 novembre 2017, 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02107835v1
|
|
Perspectivisation in oral retellings: How L2 French and English speakers use aspectual and modal verbsDeuxième colloque "Tense, Aspect and Modality in L2 (TAML2)", University of York, 2016, 2016, York, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03073140v1
|
|
Native and non-native corpora and second language acquisition: Proficiency assessment and normsColloque international "English linguistics and corpora : research issues and language teaching innovations", Université Paris-Est Créteil, Créteil, 8-10 avril 2015, 2015, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03073146v1
|
|
How to assess L2 proficiency ? An overview of proficiency assessment researchL2 Proficiency Assessment Workshop, Montpellier, 24-25 février 2012, 2014, Montpellier, France. pp.3-23
Communication dans un congrès
hal-03068963v1
|
|
Comment construire un corpus multimodal cohérent : Etude de la variabilité de la transcription d’un extrait filmé par des transcripteurs de différentes langues maternellesColloque International du Réseau d'Acquisition des Langues Secondes (Réal2), Jul 2021, Toulouse, France
Poster de conférence
hal-03303903v1
|
|
Acquisition of modal forms in discourseColloque international : "EuroSLA 27", Centre for Literacy & Multilingualism, Université de Reading, Reading, 30 août-2 septembre 2017, 2017, Reading, United Kingdom. 2017
Poster de conférence
hal-03185377v1
|
Introduction à l'acquisition des langues étrangèresde Boeck, 2021, 9782807331877
Ouvrages
hal-03329487v1
|
|
Interpreting language learning dataAmanda Edmonds, Pascale Leclercq, & Aarnes Gudmestad. LangSci Press, 2020
Ouvrages
hal-03136967v1
|
|
Measuring L2 Proficiency: perspectives from SLAMultilingual Matters, 229 p., 2014
Ouvrages
hal-02050844v1
|
Introduction : Reflecting on data interpretation in SLAA. Edmonds, P. Leclercq, A. Gudmestad. Interpreting language-learning data, LangSci Press, pp.1-8, 2020
Chapitre d'ouvrage
hal-03136983v1
|
|
How to assess L2 proficiency? An overview of proficiency assessment researchP. Leclercq, A. Edmonds, & H. Hilton. Measuring L2 proficiency: Perspectives from SLA, Multilingual Matters, pp.2-23, 2014
Chapitre d'ouvrage
hal-03135497v1
|