Accéder directement au contenu
PL

Pascale Leclercq

PR en linguistique anglaise et didactique des langues UFR2 Université Paul Valéry Montpellier 3
16
Documents
Identifiants chercheurs

Présentation

Domaines de recherche

Linguistique

Publications

amanda-edmonds

Insights from multimodal analysis on longitudinal interview data: the case of I don't know

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds , Elisa Sneed German , Pauline Beaupoil-Hourdel
EuroSLA 32, Aug 2023, Birmingham, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-04415830v1

Reflections on tracking language development during a year abroad

Amanda Edmonds , Pascale Leclercq
COST SAREP meeting "Studies of socialisation in the context of transnational mobility and migration", Université de Bologne, Bologne, 21-22 juin 2018, 2018, Bologne, Italy
Communication dans un congrès hal-02107837v1

Présentation des travaux sur l'acquisition de la L2 des membres de l'équipe EMMA - UPVM3

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds
Journées d'étude du Réseau d'acquisition des langues secondes, CNRS Pouchet, Paris, 9-10 novembre 2017, 2017, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02107835v1

Perspectivisation in oral retellings: How L2 French and English speakers use aspectual and modal verbs

Amanda Edmonds , Pascale Leclercq
Deuxième colloque "Tense, Aspect and Modality in L2 (TAML2)", University of York, 2016, 2016, York, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-03073140v1

Native and non-native corpora and second language acquisition: Proficiency assessment and norms

Amanda Edmonds , Pascale Leclercq
Colloque international "English linguistics and corpora : research issues and language teaching innovations", Université Paris-Est Créteil, Créteil, 8-10 avril 2015, 2015, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03073146v1

How to assess L2 proficiency ? An overview of proficiency assessment research

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds
L2 Proficiency Assessment Workshop, Montpellier, 24-25 février 2012, 2014, Montpellier, France. pp.3-23
Communication dans un congrès hal-03068963v1
Image document

Comment construire un corpus multimodal cohérent : Etude de la variabilité de la transcription d’un extrait filmé par des transcripteurs de différentes langues maternelles

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds , Elisa Sneed German , Emily Christen Paige , Sandra Heyde
Colloque International du Réseau d'Acquisition des Langues Secondes (Réal2), Jul 2021, Toulouse, France
Poster de conférence hal-03303903v1
Image document

Acquisition of modal forms in discourse

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds
Colloque international : "EuroSLA 27", Centre for Literacy & Multilingualism, Université de Reading, Reading, 30 août-2 septembre 2017, 2017, Reading, United Kingdom. 2017
Poster de conférence hal-03185377v1

Introduction : Reflecting on data interpretation in SLA

Amanda Edmonds , Pascale Leclercq , Aarnes Gudmestad
A. Edmonds, P. Leclercq, A. Gudmestad. Interpreting language-learning data, LangSci Press, pp.1-8, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-03136983v1

How to assess L2 proficiency? An overview of proficiency assessment research

Pascale Leclercq , Amanda Edmonds
P. Leclercq, A. Edmonds, & H. Hilton. Measuring L2 proficiency: Perspectives from SLA, Multilingual Matters, pp.2-23, 2014
Chapitre d'ouvrage hal-03135497v1