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Pascal Guehl
Research Engineer and Postdoc in Computer Graphics
38%
Libre accès
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Documents
Affiliations actuelles
- 2071
- 300340
Identifiants chercheurs
- pascal-guehl
- 0000-0002-6387-6355
- IdRef : 253122449
- Google Scholar : https://scholar.google.fr/citations?user=LySBLksAAAAJ
Site web
- https://pascalguehl.jimdofree.com/
Présentation
French experienced software engineer in industry, IT services and research labs. I have obtained a PhD in Computer Graphics at [ICube](https://icube.unistra.fr/en/ "https://icube.unistra.fr/en/") research lab and [university of Strasbourg](https://en.unistra.fr/ "https://en.unistra.fr/").
Designing new models, algorithms and prototypes for digital artists of the video games and film industry (content creation tool: texture and material synthesis).
Currently, I work as Research Engineer and Postdoc in Computer Graphics at the LIX research lab of at Ecole Polytechnique,
**Looking for opportunities** in Computer Graphics, Computer Animation and VFX industry (R&D internship, postdoc, R&D engineer...)
Domaines de recherche
Compétences
GPU Computing
Real-Time 3D
Rendering
3D Programming
Computer Graphics
Texture Synthesis
Material Synthesis
Procedural Noise
Procedural Generation
Real-Time Rendering
Publications
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Semi‐Procedural Textures Using Point Process Texture Basis FunctionsComputer Graphics Forum, 2020, 39 (4), pp.159-171. ⟨10.1111/cgf.14061⟩
Article dans une revue
hal-03158479v1
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Semi-Procedural Textures Using Point Process Texture Basis FunctionsJCI 2021 (Les Journées du Campus d’Illkirch), 19 avril 2021 (en ligne), Apr 2021, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
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Semi-Procedural Textures Using Point Process Texture Basis FunctionsJournées Françaises d'Informatique Graphique, Nov 2020, En visio, France
Communication dans un congrès
hal-03083276v1
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Semi-Procedural Textures Using Point Process Texture Basis FunctionsEGSR (Eurographics Symposium on Rendering), Jun 2020, Londres, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03162994v1
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Procedural Texture ExtrapolationJournée thématique du GdR IG-RV, Nov 2019, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03161277v1
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veRTIGE: Using simulation data to teach about galaxiesRevolve IPS conference, Jun 2016, Varsovie, Poland. pp.42
Communication dans un congrès
hal-02461691v1
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GigaVoxels, librairie et kit de développement sur GPU pour l'exploration temps-réel et visuellement réaliste d'immenses scènes détaillées à base de SVOAFIG 2012 - Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2012, Calais, France
Communication dans un congrès
hal-00766682v1
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Modèle d'apparence semi-procédural pour le contrôle et le passage à l'échelle de la synthèse de textures et de matériauxAutre [cs.OH]. Université de Strasbourg, 2022. Français. ⟨NNT : 2022STRAD039⟩
Thèse
tel-04090150v1
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