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Présentation
**Associate Professor, Director Master Sales Management & International Business, and Mission Leader Competences & Learning - DEM-UCA Institute**
**IAE Clermont Auvergne School of Management,**
**University Clermont Auvergne**
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"Negotiologist", "Netnographer" and "Online Communities Strategist":
Teaching, research and training in sales competencies, social media and social communities impact on sales processes.
Main goal: contributing to the development of high standards of quality in recruiting, training and building careers for sales people.
Expertise : B2B selling, business negotiation, online communities, social networks.
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Publications
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Gérer une situation interculturelle’: une compétence valorisant le développement interculturel de l’étudiant à l’UniversitéBildungsforschung, 2022, S (1), pp.1-18
Article dans une revue
hal-03788668v1
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« Le marketing et la communication du sacré dans la société contemporaine », Dossier « Les religieux, le sacré, le symbolique et la communication », n°3.Les Cahiers de la SFSIC, 2016
Article dans une revue
hal-02166222v1
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Le réseau social du dirigeant de petite et moyenne entreprise : un outil stratégique au service de sa communication ?Le grand livre de l’économie PME, 2010
Chapitre d'ouvrage
hal-02382928v1
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TIME MANAGEMENT, ACTIVITY SELECTION AND SALES PERFORMANCE: A NEW WAY TO REPOSITION THE ROLE OF MANAGEMENT AND SALESPEOPLECommunicating with customers: Trends & Developments, 2003, 9789608782228
Chapitre d'ouvrage
hal-02382968v1
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