Filtrer vos résultats
- 22
- 17
- 1
- 16
- 15
- 7
- 1
- 1
- 18
- 13
- 10
- 3
- 3
- 2
- 2
- 13
- 9
- 2
- 1
- 4
- 1
- 4
- 2
- 2
- 33
- 7
- 27
- 17
- 9
- 5
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 40
- 16
- 9
- 8
- 6
- 6
- 5
- 5
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
40 résultats
|
|
triés par
|
|
Modal parameter variability in industrial electric guitar making: Manufacturing process, wood variability, and lutherie decisionsApplied Acoustics, 2015, 96, pp.118-131. ⟨10.1016/j.apacoust.2015.03.023⟩
Article dans une revue
hal-01148234v1
|
||
Perceptual Evaluation of the Quantization Level of a Vibrotactile Signal11th International Workshop on Haptic and Audio Interaction Design, HAID 2022, Aug 2022, London, United Kingdom. Lecture Notes in Computer Science, 13417, 69-78, ⟨10.1007/978-3-031-15019-7_7⟩
Communication dans un congrès
hal-03761329v1
|
|||
|
Vibrotactile Thresholds on the Wrist for Vibrations Normal to the SkinIEEE Transactions on Haptics (ToH), 2023, pp.1-6. ⟨10.1109/TOH.2023.3275185⟩
Article dans une revue
hal-04115270v1
|
||
|
Influence of the player on the dynamics of the electric guitarJournal of the Acoustical Society of America, 2019, 146 (5), pp.3123-3130. ⟨10.1121/1.5130894⟩
Article dans une revue
hal-02495624v1
|
||
Étude de la posture et de la transmission biomécanique des vibrations chez le guitariste électrique.JJCAAS 2023 : Journées Jeunes Chercheurs en Audition, Acoustique musicale et Signal audio, Société Française d'Acoustique [SFA], Sciences et Technologies de la Musique et du Son [UMR 9912 - STMS], Apr 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04073775v1
|
|||
Chapter 1. The five senses and the cognitivist approach to perceptionSensory Experiences, 24, John Benjamins Publishing Company, pp.23-65, 2021, Converging Evidence in Language and Communication Research, ⟨10.1075/celcr.24.01dub⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03423199v1
|
|||
|
Investigating the vocabulary used by electric guitar players to speak about touchForum Acusticum, Dec 2020, Lyon, France. pp.1029-1036, ⟨10.48465/fa.2020.0484⟩
Communication dans un congrès
hal-03234056v1
|
||
|
Auditory display of seismic data: On the use of experts' categorizations and verbal descriptions as heuristics for geoscienceJournal of the Acoustical Society of America, 2017, 141, pp.2143 - 2162. ⟨10.1121/1.4978441⟩
Article dans une revue
hal-01522831v1
|
||
|
About the electric guitar: a cross-disciplinary context for an acoustical studyAcoustics 2012, Apr 2012, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-00810875v1
|
||
Influence of plectrum shape and jack velocity on the sound of the harpsichord: an experimental studyJournal of the Acoustical Society of America, 2017, 141, pp.1523. ⟨10.1121/1.4976955⟩
Article dans une revue
hal-01565218v1
|
|||
Influence of the Electric Guitar's Fingerboard Wood on Guitarists' PerceptionActa Acustica united with Acustica, 2015, 101 (2), pp.347-359. ⟨10.3813/AAA.918831⟩
Article dans une revue
hal-01461735v1
|
|||
Evolution of the Modal Behaviour of Nominally Identical Electric Guitars During the Making ProcessActa Acustica united with Acustica, 2015, 101 (3), pp.567-580. ⟨10.3813/AAA.918853⟩
Article dans une revue
hal-01461737v1
|
|||
|
A vibro-acoustical and perceptive Study of the neck-to-body Junction of a solid-body electric GuitarAcoustics 2012, Apr 2012, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-00810874v1
|
||
|
Vibrating shapes : Design and evolution of a spatial augmented reality interface for actuated instrumentsNew Interfaces for Musical Expression, Jun 2022, Auckland, New Zealand. ⟨10.21428/92fbeb44.c28dd323⟩
Communication dans un congrès
hal-03712843v1
|
||
Perception of Harpsichord Plectra VoicingActa Acustica united with Acustica, 2017, 103 (4), pp.685-704. ⟨10.3813/AAA.919097⟩
Article dans une revue
hal-01565228v1
|
|||
Vers une représentation sonore des arbres phylogénétiques16ème Congrès Français d'Acoustique, CFA2022, Société Française d'Acoustique; Laboratoire de Mécanique et d'Acoustique, Apr 2022, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03848536v1
|
|||
Understanding the vibrotactile feedback of the electric guitar: Methodology for a physical and perceptual studyAM '21: Audio Mostly 2021, Sep 2021, Trento (virtual), Italy. pp.268-271, ⟨10.1145/3478384.3478417⟩
Communication dans un congrès
hal-03541931v1
|
|||
|
Categorization of seismic sources by auditory display: A blind testInternational Journal of Human-Computer Studies, 2016, 85, pp.57-67. ⟨10.1016/j.ijhcs.2015.08.002⟩
Article dans une revue
hal-01269814v1
|
||
|
Caractérisation par l’étude de l’impédance électrique d’un transducteur électrodynamique mécaniquement chargé par différents matériaux16ème Congrès Français d'Acoustique, CFA2022, Société Française d'Acoustique; Laboratoire de Mécanique et d'Acoustique, Apr 2022, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03848334v1
|
||
Sonification spatialisée de données météorologiques16ème Congrès Français d'Acoustique, CFA2022, Société Française d'Acoustique; Laboratoire de Mécanique et d'Acoustique, Apr 2022, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03848537v1
|
|||
Chapter 9. From perception to sensory experiencesSensory Experiences, 24, John Benjamins Publishing Company, pp.333-368, 2021, Converging Evidence in Language and Communication Research, ⟨10.1075/celcr.24.09dub⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03423203v1
|
|||
Chapter 10. Questioning sensory experienceSensory Experiences, 24, John Benjamins Publishing Company, pp.371-401, 2021, Converging Evidence in Language and Communication Research, ⟨10.1075/celcr.24.10dub⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03423205v1
|
|||
|
Évaluation perceptive du niveau de quantification d'un signal vibrotactile16ème Congrès Français d'Acoustique, CFA2022, Société Française d'Acoustique; Laboratoire de Mécanique et d'Acoustique, Apr 2022, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03848535v1
|
||
|
On the Perception of Audified SeismogramsSeismological Research Letters, 2017, 88 (5), pp.1279-1289. ⟨10.1785/0220170077⟩
Article dans une revue
hal-01609011v1
|
||
Sonification and Animation of Multivariate Data to Illuminate Dynamics of Geyser EruptionsComputer Music Journal, 2021, 44 (1), pp.35-50. ⟨10.1162/COMJ_a_00551⟩
Article dans une revue
hal-03408638v1
|
|||
TOuch ThE Music: Displaying Live Music into Vibration11th International Workshop on Haptic and Audio Interaction Design, HAID 2022, Aug 2022, London, United Kingdom. Lecture Notes in Computer Science, 13417, 3-13, ⟨10.1007/978-3-031-15019-7_1⟩
Communication dans un congrès
hal-03761343v1
|
|||
Étude du ressenti des guitaristes pour une guitare électrique augmentée en vibration16ème Congrès Français d'Acoustique, CFA2022, Société Française d'Acoustique; Laboratoire de Mécanique et d'Acoustique, Apr 2022, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03848463v1
|
|||
|
Vocabulary to speak about touch: analysis of the discourse of electric guitar playersActa Acustica, 2022, 6, pp.2. ⟨10.1051/aacus/2021052⟩
Article dans une revue
hal-03536646v1
|
||
Chapter 13. Procedures and outcomesSensory Experiences, 24, John Benjamins Publishing Company, pp.475-503, 2021, Converging Evidence in Language and Communication Research, ⟨10.1075/celcr.24.13dub⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03423208v1
|
|||
Chapter 6. Exploring and talking about musicSensory Experiences - Exploring meaning and the senses, 24, John Benjamins Publishing Company, pp.213-247, 2021, Converging Evidence in Language and Communication Research, 9789027209801. ⟨10.1075/celcr.24.06pat⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03619356v1
|
- 1
- 2