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Article dans une revue12 documents

  • Ouidade Sabri. Does Viral Communication Context Increase the Harmfulness of Controversial Taboo Advertising?. Journal of Business Ethics, Springer Verlag, 2015, pp.15. <10.1007/s10551-015-2751-9>. <hal-01171674>
  • Ouidade Sabri, Géraldine Michel. When Do Advertising Parodies Hurt?: The Power of Humor and Credibility In Viral Spoof Advertisements. Journal of Advertising Research, World Advertising Research Center, 2014, June, pp.233-247. <hal-01123537>
  • Delphine Dion, Ouidade Sabri, Valérie Guillard. Home Sweet Messy Home: Managing Symbolic Pollution. .. Journal of Consumer Research, Oxford University Press (OUP), 2014, 41 (3), pp.565-589. <hal-01123546>
  • Ouidade Sabri, Obermiller Carl. Consumer perception of taboo in ads. Journal of Business Research, Elsevier, 2012, 65 (6), pp.869-873. <hal-01123523>
  • Ouidade Sabri. Preliminary investigation of the communication effects of “taboo” themes in advertising. European Journal of Marketing, Emerald, 2012, 46 (1/2), pp.215-236. <hal-01123528>
  • Ouidade Sabri. Taboo Advertising: Can Humor Help to Attract Attention and Enhance Recall? .. Journal of Marketing Theory and Practice, The Association of Marketing Theory and Practice,, 2012, 20 (4), pp.407-422. <hal-01123550>
  • Ouidade Sabri. QUELLE CIBLE POUR LES PUBLICITÉS TABOU PROVOCANTES ?. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2012, Avril-Juin (66), pp.9-19. <hal-01123556>
  • Ouidade Sabri, Delphine Manceau, Bernard Pras. Le tabou, un concept peu exploré en marketing. Recherche et Application en Marketing, 2010, 25 (1), pp.59-86. <hal-01123517>
  • Aîda Mimouni, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Béatrice Parguel. COMPETITIVE ADVERTISING WITHIN STORE FLYERS: A WIN-WIN STRATEGY?. Journal of Retailing & Consumer Services, 2010, 17 (6), pp.478-486. <halshs-00634439>
  • Béatrice Parguel, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Aîda Mimouni. Faut-il concevoir le prospectus en fonction de la fidélité du client à l'enseigne ?. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2010, 59, pp.49-59. <halshs-00634437>
  • Ouidade Sabri-Zaaraoui, Béatrice Parguel, Pauline De Pechpeyrou. Portées et limites du lot virtuel : une étude exploratoire. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2008, 50, pp.49-57. <halshs-00271745>
  • Béatrice Parguel, Pauline De Pechpeyrou, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Pierre Desmet. Format Effects in Volume Discounts to Consumers. Journal of Product and Brand Management, Emerald, 2007, 16 (5), pp.348-357. <halshs-00145917>

Communication dans un congrès7 documents

  • Béatrice Parguel, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Aîda Mimouni. L'influence relative des éléments d'exécution d'un prospectus. Forum du Géomarketing, 2009, France. <halshs-00636243>
  • Béatrice Parguel, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Aîda Mimouni. L'influence relative des caractéristiques perçues du prospectus sur son efficacité pour le distributeur. Colloque Etienne Thil, 2009, France. 2009. <halshs-00636212>
  • Aîda Mimouni, Béatrice Parguel, Ouidade Sabri-Zaaraoui. L'interférence concurrentielle dans la communication par prospectus : une étude exploratoire. Colloque Etienne Thil, 2008, France. 2008. <halshs-00287121>
  • Ouidade Sabri-Zaaraoui. Taboos in advertising: conceptualisation, scale development and analysis of its communication effects. Jakki J. Mohr and Robert J. Fisher editors. American Marketing Association (AMA) Summer Educators' Conference Proceedings, 2007, Washington, United States. Volume 18, pp.30, 2007. <halshs-00171843>
  • Ouidade Sabri-Zaaraoui, Pierre Desmet, Pauline De Pechpeyrou, Béatrice Parguel. Consumer's perceptions and evaluations of virtual bundling. ANZMAC, 2006, Brisbane, Australia. 2006. <halshs-00146676>
  • Ouidade Sabri-Zaaraoui. Vers une meilleure compréhension des réactions du récepteur face aux annonces publicitaires « taboues» à caractère sexuel dans les sociétés musulmanes méditerranéennes : Une étude exploratoire menée au Maroc. Ier colloque international sur le « Management dans l'espace méditerranéen », 2006, Beyrouth, Liban. pp.28, 2006. <halshs-00171848>
  • Béatrice Parguel, Ouidade Sabri-Zaaraoui, Pierre Desmet, Pauline De Pechpeyrou. Perceptions et évaluations du lot virtuel par le consommateur. Colloque Etienne Thil, 2006, France. 2006. <halshs-00146700>

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)1 document

  • Eva Delacroix, Alain Debenedetti, Ouidade Sabri. Maxi-Fiches de Marketing. Christian Pinson. Dunod, pp.169, 2009. <halshs-00676348>