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Page Nicolas Guéguen


Article dans une revue14 documents

  • Didier Courbet, Marie-Pierre Fourquet-Courbet, Nicolas Guéguen, Robert-Vincent Joule, Severine Halimi, et al.. Small clicks, great effects: Immediate and delayed influence of web sites containing serious games on behavior and attitude. International Journal of Advertising, Taylor & Francis (Routledge), 2016, 35 (6), pp.949-969. 〈10.1080/02650487.2015.1082226〉. 〈sic_01560526〉
  • Nicolas Guéguen, Sébastien Meineri, Angélique Martin, Camilo Charron. Car status as an inhibitor of passing responses to a low-speed frustrator. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 2014, 22, pp.245-248. 〈10.1016/j.trf.2013.12.014〉. 〈halshs-01164327〉
  • Didier Courbet, Nicolas Guéguen, Severine Halimi, Robert-Vincent Joule, Marie Marchand. REPEATING "YES" IN A FIRST REQUEST AND COMPLIANCE WITH A LATER REQUEST: THE FOUR WALLS TECHNIQUE. Social behavior and personality, Society for Personality Research, 2013, 41 (2), pp.199-202. 〈sic_00870107〉
  • Camilo Charron, Aurélie Festoc, Nicolas Guéguen. Do child pedestrians deliberately take risks when they are in a hurry? An experimental study on a simulator. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Elsevier, 2013, 15, pp.635-643. 〈10.1016/j.trf.2012.07.001〉. 〈hal-00943065〉
  • Nicolas Guéguen, M. Lourel, Camilo Charron, J. Fischer-Lokou, Loubomir Lamy. A web replication of Snyder, Decker and Bercheid (1977)'s experiment on the self-fulfilling nature of social stereotypes. The Journal of Social Psychology, 2009, 5 (149), pp.600-602. 〈halshs-00624104〉
  • Nicolas Guéguen, Christine Petr. Odors and consumer behavior in a
    restaurant. International Journal of Hospitality Management, Elsevier, 2006, 25, pp.335-339. 〈halshs-00094108〉
  • Christine Petr, Nicolas Guéguen. Beginner Research on Tourism and the Tourist: Beware of words and carricatures!. Tourism Analysis, Cognizant Communication Corporation, 2006, 11, 14 p. 〈halshs-00260159〉
  • Nicolas Guéguen, Christine Petr. Prix à terminaison 9 et influence du comportement d'achat : une évaluation lors d'une vente en porte-à-porte. La Revue des Sciences de Gestion, Revue des Sciences de Gestion, 2005, pp.55-62. 〈halshs-00094546〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen, P. Legohérel. Sollicitation de participation à une enquête par courriel : effet de la présence sociale et de l'attrait physique du demandeur sur le taux de réponse. Revue canadienne des sciences du comportement, 2003, 35 (2), pp.84-96. 〈halshs-00069507〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen, P. Legohérel. Communication médiatisée par ordinateur et sollicitation à une requête: une évaluation de l'efficacité de la technique du "Pied-dans-la-Porte" lors d'une interaction par e-mail ou sur un site Web. Revue Internationale de Psychologie Sociale = International review of social psychology, Presses Universitaires de Grenoble, 2003, pp.125-155. 〈halshs-00069576〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen. L'impact du statut d'un requêteur dans le cas d'une sollicitation par courriel (e-mail) : application dans le cas d'une participation à une enquête sur Internet. Revue des Sciences de Gestion, Direction et Gestion, 2002, pp.87-95. 〈halshs-00069511〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen. Variations du volume d'une musique de fond et effets sur le comportement de consommation : une évaluation en situation naturelle. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2002, 17 (4), pp.35-43. 〈halshs-00071136〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen, P. Legohérel. L'effet d'une musique d'ambiance sur le comportement du consommateur : une illustration en extérieur. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2002, pp.53-58. 〈halshs-00071139〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen. The influence of music on temporal perceptions in a On-Hold waiting situation. Psychology of Music, SAGE Publications, 2002, pp.210-214. 〈halshs-00069512〉

Communication dans un congrès3 documents

  • Liv Lefebvre, Laurence Perron, Alexandre Pauchet, Nicolas Guéguen. Effects of tasks and phases on nonverbal communication. CogSci'08, 2008, Moscou, Russia. pp.20-25, 2008. 〈hal-00452909〉
  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen. La chaussure-leurre : une application de la technique du leurre sur le comportement du consommateur. Actes du Congrès international de l'AFM - 2006, May 2006, 15 p., 2006. 〈halshs-00090724〉
  • Christine Petr, Nicolas Guéguen. A first approach to tourism and the tourist: beware of words and caricatures!. 4th CPTHL Symposium: Consumer Psychology of Tourism, Hospitality, and Leisure Research, HEC Montréal, Jul 2005, 37 p, 2005. 〈halshs-00094708〉

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)1 document

  • Camilo Charron, Nathalie Dumet, Nicolas Guéguen, Alain Lieury, Stéphane Rusinek. La psychologie de A à Z, 500 mots pour comprendre. Dunod, 208 pp., 2014, 2100512080. 〈halshs-01164343〉

Chapitre d'ouvrage1 document

  • Céline Jacob, Nicolas Guéguen. L'expérimentation on-line. P. Robert-Demontrond. Méthodes d'observation et d'expérimentation, Apogée, pp.197-215, 2004. 〈halshs-00076851〉