Skip to Main content
Number of documents

122

Nathalie Vienne-Guerrin


Journal articles22 documents

  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. "To build or not to build" : LEGO® Shakespeare™ and the Question of Creativity. The Journal of Shakespeare and Appropriation, Borrowers and Lenders, 2018, XI (2). ⟨halshs-01796908⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Jean-Michel Déprats, Christophe Hausermann. Avant propos : La langue de Shakespeare. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2014, 31, pp.i-ix. ⟨hal-02381884⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. ‘O monstrous’ : Claude Barma’s French 1962 TV Othello. Shakespeare on Screen in Francophonia, 2014. ⟨halshs-01366616⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. “You Have Rated Me” : The Insults of The Merchant of Venice. Literaria Pragensia, Univerzita Karlova v Praze, 2013, Memory, Conflict & Commerce in Early Modern Europe, 23 (45), pp.82-97. ⟨halshs-01366620⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. « His meanest garment ! » Cymbeline ou la mémoire des mots. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2013, Shakespeare et la mémoire, 30, pp.167-181. ⟨10.4000/shakespeare.1956⟩. ⟨halshs-01366749⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Le Coup du Parapluie. Macbeth et Columbo à Scotland Yard. TV/Series, GRIC - Groupe de recherche Identités et Cultures, 2013, 3, pp.n.c. ⟨10.4000/tvseries.717⟩. ⟨hal-03067734⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. "Le Macbeth de Claude Barma (1959) : Shakespeare et l'expérience hybride de la 'dramatique'". Shakespeare on Screen in Francophonia, 2013. ⟨halshs-01382574⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Christophe Hausermann. Avant propos : Shakespeare et les arts de la table. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2012, 29, pp.i-iv. ⟨10.4000/shakespeare.1690⟩. ⟨hal-02381882⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Nationalizing Volpone in French Cinema and Television : Mediating Jonson through Molière, Shakespeare and Popular Screen Comedy. Shakespeare Bulletin, Johns Hopkins University Press, 2011, Winter 2011, 29 (4), ⟨10.1353/shb.2011.0061⟩. ⟨halshs-01366680⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. “He'll rail in his rope/robe tricks” : l'injure comme feu d'artifices dans The Taming of the Shrew. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2009, Artifice, 10. ⟨halshs-01375353⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ‘Base Phrygian Turk’ - Injures et ‘espèces de’...: analyse microscopique d’un étrange spécimen shakespearien. Revue LISA / LISA e-journal, Presses universitaires de Rennes, 2008, Twists and Turns: the Stratagems of Discourse in Renaissance England, 6 (3), pp.80-91. ⟨10.4000/lisa.377⟩. ⟨halshs-01373849⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. La réécriture des codes de duel dans l’injure Shakespearienne. Duels en scène, CERIEAS, 2008, 4, pp.29-44. ⟨halshs-01372444⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Le miel et le fiel : des excès de bouche dans Timon of Athens. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2007, Shakespeare et l'excès, 25, pp.206-222. ⟨10.4000/shakespeare.1038⟩. ⟨halshs-01375351⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Les jeux de l’injure dans Henry IV . Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2006, Shakespeare et le jeu, 23, pp.185-199. ⟨10.4000/shakespeare.713⟩. ⟨halshs-01373690⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L'anatomie de la langue dans Richard II. Cahiers de la Maison de la recherche en sciences humaines de l'université de Caen, Maison de la recherche en sciences humaines (Caen), 2005, pp.171-185. ⟨hal-03061770⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L’anatomie de la langue dans Richard II. Cahiers de la Maison de la recherche en sciences humaines de l'université de Caen, Maison de la recherche en sciences humaines (Caen), 2005, "Richard II" de William Shakespeare : une oeuvre en contexte, Numéro spécial, pp.171-185. ⟨halshs-01373686⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. "Killing courtesy" : Le Songe ou la courtoisie mise en pièce(s). Bulletin de la Société d'Etudes Anglo-Américaines des XVIIème et XVIIIème siècles, Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2002, pp.27-49. ⟨halshs-01363964⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L’injure et la guerre dans Troilus and Cressida. Bulletin de la Société de stylistique anglaise, Société de stylistique Anglaise, 2001, 22, pp.21-36. ⟨halshs-01366692⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Les paradoxes de la querelle dans Antony and Cleopatra. Bulletin de la Société d'Etudes Anglo-Américaines des XVIIème et XVIIIème siècles, Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2001, pp.23-46. ⟨10.3406/xvii.2001.1593⟩. ⟨halshs-01364015⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Des "mauvaises langues" dans Richard III. Bulletin de la Société d'Etudes Anglo-Américaines des XVIIème et XVIIIème siècles, Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 1999, pp.55-76. ⟨10.3406/xvii.1999.2096⟩. ⟨halshs-01364020⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L’injure et la voix dans le théâtre de Shakespeare. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 1999, Shakespeare et la voix, 17, pp.193-208. ⟨10.4000/shakespeare.403⟩. ⟨halshs-01372467⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L’anatomie de l’insulte dans 1 Henry IV. Bulletin de la Société de stylistique anglaise, Société de stylistique Anglaise, 1996, 17, pp.21-35. ⟨halshs-01366723⟩

Conference papers29 documents

  • Dorothée Berthomieu, Olivier Coutard, Dimitri Peaucelle, Philippe Büttgen, Julie Gavard, et al.. La recherche publique en France en 2019 : Diagnostic et propositions du Comité national. Session extraordinaire du Comité national de la recherche scientifique, Jul 2019, Paris, France. ⟨hal-02289205⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Insult, trauma and linguistic vulnerability : a few Shakespearean examples. PRE-FACES, journée d'étude organisée dans le cadre du projet "NEW FACES : Facing Europe in Crisis : Shakespeare's World and present challenges, Université Paul Valéry Montpellier 3, 17 février 2017, 2017, Montpellier, France. ⟨hal-02062434⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on Screen in France. Shakespeare and Popular Culture, as you like it, Université de Ferrara, 24-26 mai 2017, 2017, Ferrare, Italy. ⟨hal-03076211⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. The 'bed's scandal' in Middleton and Rowley's "The Changeling". Bedchamber scenes/Scènes de lit, 2017, Athens, United States. ⟨hal-03073343⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Migration and the refugee crisis in Peter Brook's 1971 King Lear. 'You must needs be strangers' : Shakespeare and the Scenography of Mobility, 2017, Gdańsk, Poland. ⟨hal-03073342⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on screen in Francophonia. Shakespeare in French, Senate House, University of London, 8 juin 2016, 2016, Londres, United Kingdom. ⟨hal-03076213⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Des chiffres et des lettres dans "Love's Labour's Lost". Jeux et divertissements à la Renaissance, 2016, Bournazel, France. ⟨hal-03076212⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Celebrating Shakespeare on French Television in 1964. Romancing Shakespeare : The Bard in the Imagination of the Romance Culture, 2016, Porto, Portugal. ⟨hal-03073344⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. ‘To build or not to build’ : Shakespeare et Lego. Shakespeare et la culture populaire contemporaine 15-17 juin 2016 – Arras, Université d’Artois, 2016, Arras, France. ⟨hal-02062441⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Des chiffres et des lettres dans Love's Labour's Lost. Jeux et divertissements à la Renaissance, 2016, Bournazel, France. 56-65 p. ⟨hal-02315841⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Le théâtre comme chef-lieu de l'injure dans quelques pamphlets élisabéthains. La haine du théâtre : débats et polémiques (Antiquité-XIXe siècle) Labex OBVIL-CRLC, Université Paris-Sorbonne, 23, 24 et 25 octobre 2014, 2014, Paris, France. ⟨hal-02062435⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Prospero, Ariel, Caliban, Master and Servants or Power at Stake in The Tempest on Screen. Congrés international organisé par la Société Française Shakespeare, Seminar "The Romances": "Shakespeare 450", Paris, 25 avril 2014, 2014, Paris, France. ⟨hal-03073048⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Faire la nique, chercher querelle : arrêt sur l'ouverture de Roméo et Juliette. « Scènes de dispute » : dispute et dramaturgie en France et Grande-Bretagne (XVIe-XVIIIe siècles), Université Sorbonne Nouvelle – Paris 3, 5 au 7 juin 2014, 2014, Paris, France. ⟨hal-02062436⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. La femme (du) Clown : Audrey dans "Comme il vous plaira". Semaine du cirque : femmes de cirque, Centre de recherche RIRRA 21 - Université Paul Valéry Montpellier 3, 15 au 21 février 2014, 2014, Montpellier, France. ⟨hal-02062437⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Mon petit Doigt m'a dit : Référence à Shakespeare ou Agatha Christie ?. Shakespeare on Screen in Francophonia : Shakespeare à l'écran dans le monde francophone, Université Paul Valéry Montpellier 3, IRCL (UMR 5186 CNRS), 18 octobre 2013, 2013, Montpellier, France. ⟨hal-02062439⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Mon petit doigt m'a dit (2005) : Referencing Shakespeare or Agatha Christie ?. Shakespeare in Tatters : Referencing his Works on Film and Television, University of Ferrara, 9-11 mai 2013, 2013, Ferrare, Italy. ⟨hal-02062433⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. 'You have rated me' (1.3) : Insults in "The Merchant of Venice". Colloque "Shakespearean Minorities: Myth, Prejudice and Transformation", Université de Prague, Prague, Mai 2013, 2013, Prague, Czech Republic. ⟨hal-02062438⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. From A to “Z” : writing a dictionary of Shakespeare’s insults. La langue de Shakespeare, Société Française Shakespeare, Mar 2013, Paris, France. pp.59-72. ⟨halshs-01366735⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. "Is this an umbrella which I see before me ?": Columbo goes to Scotland Yard. World Shakespeare Congress, Séminaire Shakespeare on the International Screen: Macbeth, Prague, 17-22 juillet 2011, 2013, Prague, Czech Republic. pp.397-409. ⟨hal-03069606⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. L'injure dans King Lear, de A à Zed. Journée "King Lear", 2009, Montpellier, France. ⟨hal-03074417⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. The "rougher accents" in the BBC Coriolanus. Congrès international "Shakespeare on screen : the Roman plays", Université de Rouen, 28-29 mars 2008, 2009, Rouen, France. pp.295-304. ⟨hal-02875746⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. "tis worse than murder" : King Lear ou les derniers outrages. Journée "Lear", Poitiers, 2009, 2009, Poitiers, France. pp.265-278. ⟨hal-02875745⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Couple a gorge ! : la guerre des langues dans Henry V de Shakespeare. "Langues dominantes, langues dominées" organisé par les Universités de Rouen et du Havre, Rouen, novembre 2003, 2008, Rouen, France. pp.165-180. ⟨hal-03071241⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Castalian King Urinal : La "Langue Latrine" dans The Merry Wives of Windsor. Early modern cartographies of difference, 2008, Nanterre, France. pp.15-29. ⟨hal-03068807⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare, le dire et le fer. Shakespeare, le dire et le fer, Rouen, 2007, 2007, Rouen, France. ⟨hal-02875743⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. La guerre des langues dans le monde de Shakespeare : perspectives. La guerre des Langues, 2006, Rouen, France. ⟨hal-03072246⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. The Metamorphosis of Ajax de John Harington (1596) : Défense et illustration de la "langue latrine". Séminaire du SEDRA (Séminaire de recherche sur la Renaissance anglaise), Université Paris IV-Sorbonne, Paris, 2006, 2006, Paris, France. ⟨hal-02875744⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Pourquoi Shakespeare à l'écran ?. Séminaire IRIS (Paris III - Sorbonne Nouvelle), 2005, Paris, France. ⟨hal-02299615⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Les jeux de l'injure dans Henry IV. Shakespeare et l'excès, 2005, Paris, France. pp.185-199. ⟨hal-03071242⟩

Books3 documents

  • Philippe Goudard, Nathalie Vienne-Guerrin. Figures du clown, sur scène, en piste et à l'écran. Presses universitaires de la Méditerranée, 478 p., 2020, 978-2-36781-332-5. ⟨halshs-02950943⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare's Insults : A Pragmatic Dictionary. Bloomsbury Arden, 2016, 9780826498335. ⟨halshs-01362138⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. The Unruly Tongue in Early Modern England : Three Treatises. Fairleigh Dickinson University Press, 2012, 978-1-61147-469-5. ⟨halshs-01364946⟩

Book sections31 documents

  • Nathalie Vienne-Guerrin. Zeffirelli's Shakespearean Motion Pictures: Living Monuments. Russell Jackson. The Cambridge Companion to Shakespeare on Screen, Cambridge University Press, pp.213-223, 2020, 9781108367479. ⟨halshs-03093682⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Le "clown" et ses clones dans le théâtre shakespearien : approche lexicale. Philippe Goudard; Nathalie Vienne-Guerrin. Figures du clown, sur scène, en piste et à l'écran, Presses universitaires de la Méditerranée, pp.41-59, 2020, 978-2-36781-332-5. ⟨halshs-02950935⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. La femme (du) clown : Audrey dans Comme il vous plaira. Philippe Goudard; Nathalie Vienne-Guerrin. Figures du clown, sur scène, en piste et à l'écran, Presses universitaires de la Méditerranée, pp.95-108, 2020, 978-2-36781-332-5. ⟨halshs-02950789⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Les clowns élisabéthains : entre corps et esprit. Philippe Goudard; Nathalie Vienne-Guerrin. Figures du clown, sur scène, en piste et à l'écran, Presses universitaires de la Méditerranée, pp.109-114, 2020, 978-2-36781-332-5. ⟨halshs-02950798⟩
  • Philippe Goudard, Nathalie Vienne-Guerrin. Les clowns ne sont pas des rigolos : entrée. Philippe Goudard; Nathalie Vienne-Guerrin. Figures du clown, sur scène, en piste et à l'écran, Presses universitaires de la Méditerranée, pp.15-20, 2020, 978-2-36781-332-5. ⟨halshs-03048095⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. The ‘inter’gatories’ of The Merchant of Venice. Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. The Merchant of Venice: A Critical Reader, The Arden Shakespeare, pp.1-15, 2020, Arden Early Modern Drama Guides, 9781350082298. ⟨halshs-03045865⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Le théâtre comme chef-lieu de l'injure dans quelques pamphlets élisabéthains. François LECERCLE; Clotilde THOURET. La haine du théâtre. Controverses européennes sur le spectacle, Presses universitaires du Midi, pp.135-146, 2019. ⟨hal-02342339⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. New Directions : Loving and Loathing : Horror in The Changeling from Text to Screen. Mark Hutchings. The Changeling : A Critical Reader, Bloomsbury Arden, pp.165-186, 2019. ⟨hal-02342345⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin, Victoria Bladen. Introduction : Dis-locating King Lear on Screen. Victoria Bladen; Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on Screen : King Lear, Cambridge University Press, pp.1-30, 2019. ⟨hal-02354625⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Introduction : "What Have We Here ?" : Acknowledging Shakespeare's Romances on Screen. Shakespeare on Screen : The Tempest and Late Romances, Cambridge University Press, pp.1-23, 2017, 978-1-107-11350-3. ⟨halshs-01521603⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare, Memory, Film and Performance. Andrew Hiscock; Lina Wilder. The Routledge Handbook of Shakespeare and Memory, Routledge, pp.62-72, 2017, Routledge Literature Handbooks, 9781138816763. ⟨halshs-01591908⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. Quand Shakespeare fait scandale : au diable, la fin d'Othello. Élisabeth Angel-Perez, François Lecercle. La Haine de Shakespeare, Presses de l'université Paris-Sorbonne, pp. 175-192, 2017, 979-10-231-0840-8. ⟨halshs-01648716⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. The Roman Plays on Screen: Autonomy, Serialization, conflation. Michael Neill; David Schalkwyk. The Oxford Handbook of Shakespearean Tragedy, Oxford University Press, pp.642-657, 2016, 9780198724193. ⟨halshs-01370738⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Introduction : ensnared in Othello on screen. Vienne-Guerrin Nathalie; Hatchuel Sarah. Shakespeare on Screen : Othello, Cambridge University Press, pp.1-23, 2015. ⟨hal-03057495⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Jean-Pierre Schandeler. Introduction: Sémantismes et circulation d'une notion. Schandeler Jean-Pierre; Vienne-Guerrin Nathalie. Les usages de la preuve d'Henri Estienne à Jeremy Bentham, Hermann, pp.1-38, 2014. ⟨hal-03057159⟩
  • Jean-Pierre Schandeler, Nathalie Vienne-Guerrin. Sémantismes et circulation d'une notion. Jean-Pierre Schandeler ; Nathalie Vienne-Guerrin; Institut de recherche sur la Renaissance, l'âge classique et les Lumières (Montpellier); Cercle interuniversitaire d'étude sur la république des Lettres (Québec, Canada). Les usages de la preuve d'Henri Estienne à Jeremy Bentham, Hermann, pp.1-38, 2014, 978-2-7056-8951-3. ⟨halshs-01371452⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. Claude Barma’s Macbeth (1959) : Shakespeare and the hybridity of the French “dramatique”. Shakespeare on Screen : Macbeth, Presses universitaires de Rouen et du Havre, pp.203-226, 2013, 9791024000381. ⟨halshs-01365074⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. “Is this an umbrella which I see before me?” : Columbo goes to Scotland Yard. Shakespeare on screen : Macbeth, Presses universitaires de Rouen et du Havre, pp.397-409, 2013, 9791024000381. ⟨halshs-01365110⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ‘Sicilia is a so-forth’ : La Rumeur dans The Winter’s Tale. "A sad tale's best for winter" : approches critiques du "Conte d'hiver" de Shakespeare, Presses universitaires de Paris-Ouest, pp.149-163, 2011, 978-2-84016-086-1. ⟨10.4000/books.pupo.2281⟩. ⟨halshs-01375449⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. “I’ve been killed, but I’m not dead”: Remains of Hamlet in the French telefilm L’Embrumé. Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on screen : "Hamlet", Publications des Universités de Rouen et du Havre, pp.257-276, 2011, 978-2-87775-511-5. ⟨halshs-01375555⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. The ‘rougher accents’ in the BBC Coriolanus. Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on Screen : The Roman Plays, Publications des Universités de Rouen et du Havre, pp.295-304, 2009, 978-2-87775-478-1. ⟨halshs-01375377⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ’tis worse than murder’ : King Lear ou les derniers outrages. "The true blank of the thine eye". Approches critiques de King Lear, Presses de l'université Paris-Sorbonne, pp.265-278, 2009, 978-2-84050-625-6. ⟨halshs-01251804⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ‘Couple a gorge!’: La guerre des langues dans Henry V de Shakespeare. Laurence Villard; Nicolas Ballier. Langues dominantes, langues dominées, Publications des Universités de Rouen et du Havre, pp.165-180, 2008, Langues dominantes, langues dominées, 978-2-87775-448-4. ⟨halshs-01373755⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ‘Castalian King Urinal’ : La ‘Langue Latrine’ dans The Merry Wives of Windsor. Ann Lecercle; Yan Brailowsky. Langue et altérité dans la culture de la Renaissance, Presses universitaires de Paris-Ouest, pp.15-30, 2008, 978-2-84016-039-7. ⟨halshs-01375350⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Flyting on Screen : Insults in screen versions of Henry IV. Shakespeare on screen : The Henriad, Publications des Universités de Rouen et du Havre, pp.119-146, 2008, 978-2-87775-454-5. ⟨halshs-01365232⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Remembrance of things past : Shakespeare’s Comedies on French Television. Shakespeare on screen : Television Shakespeare, Publications des Universités de Rouen et du Havre, pp.171-197, 2008, 978-2-87775-450-7. ⟨halshs-01365240⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Coriolanus or the Arraignment of an unruly tongue. Richard Hillman. "Coriolan" de William Shakespeare : langages, interprétations, politique(s), Presses universitaires François Rabelais, pp.133-153, 2007, 978-2-86906-228-3. ⟨halshs-01373718⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Evil tongues in Richard III on screen. Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on screen : Richard III, Publications de l'Université de Rouen, pp.245-262, 2005, 978-2877753890. ⟨halshs-01373697⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. ‘The noise they make’ in A Midsummer Night’s Dream on Screen. Sarah Hatchuel; Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on screen : "A midsummer night's dream", Publications de l'Université de Rouen, pp.87-99, 2004, 978-2877753647. ⟨halshs-01373667⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Contredire ou dire tout contre : Injure et contradiction dans Much Ado About Nothing. Michel Bandry; Jean-Marie Maguin. La contradiction, 41, Publications Montpellier 3, pp.129-146, 2003, 978-2842695958. ⟨halshs-01373661⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Splendeurs et misères de l’enfance dans Richard III. Romanski Philippe. D'enfance, d'en face : enfance et littérature anglaise, Centre d'études en littérature et civilisation de langue anglaise, Université de Rouen, pp.17-37, 2002, 2-87775-324-7. ⟨halshs-01366615⟩

Directions of work or proceedings19 documents

  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. The Merchant of Venice: A Critical Reader. The Arden Shakespeare, 320 p., 2020, Arden Early Modern Drama Guides, 9781350082298. ⟨halshs-03045816⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Iyengar Sujata, Sarah Mayo. Scene Focus : Bedchamber Scenes. Arrêt sur scène / Scene Focus, 08, 129 p., 2019, Scènes de lit. ⟨halshs-03073874⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin, Victoria Bladen. Shakespeare on Screen: King Lear. Cambridge University Press, 254 p., 2019. ⟨hal-02289506⟩
  • Bénédicte Louvat, Florence March, Janice Valls-Russell, Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. Scènes de balcon / Balcony Scenes, Arrêt sur scène/Scene Focus. 2017. ⟨hal-02307539⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : The Tempest and Late Romances. United Kingdom. Cambridge University Press, pp.311, 2017, 978-1-107-11350-3. ⟨halshs-01521595⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : Othello. France. Cambridge university press, 2015, 9781107109735. ⟨halshs-01362692⟩
  • Jean-Pierre Schandeler, Nathalie Vienne-Guerrin. Les usages de la preuve d'Henri Estienne à Jeremy Bentham. France. Hermann, 2014, 978-2-7056-8951-3. ⟨halshs-01367374⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel, Victoria Bladen. Shakespeare on screen : Macbeth. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 539 p., 2013, 979-10-240-0038-1. ⟨halshs-01362817⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Scènes de reconnaissance. France. 2, 2013, Arrêt sur scène / Scene Focus, 2268-977X. ⟨halshs-01378368⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Florence Cabaret. Mauvaises langues !. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 2013, 9782877755672. ⟨halshs-01362869⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Bénédicte Louvat-Molozay, Franck Salaün. Arrêt sur scène / Scene Focus : Scènes de reconnaissance/Recognition Scenes. France. 02, 2013. ⟨halshs-01364858⟩
  • Franck Salaün, Bénédicte Louvat-Molozay, Nathalie Vienne-Guerrin. Scènes de reconnaissance. Arrêt sur scène / Scene Focus, 2, 175 p., 2013. ⟨hal-02883173⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : Hamlet. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 550 p., 2011, 978-2-87775-511-5. ⟨halshs-01362926⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : The Roman plays. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 391 p., 2009, 978-2-87775-478-1. ⟨halshs-01363883⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : The Henriad. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 358 p., 2008, 978-2-87775-454-5. ⟨halshs-01245435⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : Television Shakespeare : essays in honour of Michèle Willems. France. Publications des Universités de Rouen et du Havre, 315 p., 2008, 978-287775-450-7. ⟨halshs-01245404⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : Richard III. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 333 p., 2005, 2-87775-389-1. ⟨halshs-01245437⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Sarah Hatchuel. Shakespeare on screen : A midsummer night's dream. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 2004, 978-2-87775-364-7. ⟨halshs-01363913⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Claire Gheeraert-Graffeuille. Autour du Songe d'une nuit d'été de William Shakespeare. France. Presses universitaires de Rouen et du Havre, 2003, 978-2-87775-338-8. ⟨halshs-01363936⟩

Other publications16 documents

  • Patricia Dorval, Nathalie Vienne-Guerrin. Publication en ligne : Shakespeare on Screen in Francophonia. 2019. ⟨hal-02168542⟩
  • Florence March, Nathalie Vienne-Guerrin. Co-animation Bord de Scène. 2017. ⟨hal-03077487⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Janice Valls-Russell. Ray Paolino, Titus Andronicus. 2017, pp.142-145. ⟨hal-03077743⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. John Kerrigan, Shakespeare's Binding Language. 2017, pp.987-989. ⟨hal-03077670⟩
  • Janice Valls-Russell, Nathalie Vienne-Guerrin. Play review: Titus Andronicus, directed by Ray Paolino for the Drama Department of the University of Georgia, Fine Arts Theatre, University of Georgia, Athens (Ga.), 12 April 2017. 2017, pp.142-145. ⟨10.1177/0184767817728907m⟩. ⟨halshs-01620976⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Falstaff ou l'art de parler la bouche pleine. 2016. ⟨hal-03077486⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin, Florence March. Compte-rendu de pièce : A Shakespearean odyssey in Montpellier. 2016, pp.67-75. ⟨hal-03077744⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Les banquets expirent chez Shakespeare. 2016. ⟨hal-03077485⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. Quand Shakespeare fait son cinéma. 2016. ⟨hal-03077456⟩
  • Sarah Hatchuel, Nathalie Vienne-Guerrin. Conférence-débat au cinéma Diagonal (Montpellier) pour le film Macbeth de Justin Kurzel. 2015. ⟨hal-03077457⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Kai Wiegandt, Crowd and Rumour in Shakespeare (Farnham: Ashgate, 2012) et Maria Teresa Micaela Prendergast, Railing, Reviling, and Invective in English Literary Culture, 1588-1617. The Anti-Poetics of Theater and Print (Farnham: Ashgate, 2012). . 2012, pp. 85-87. ⟨halshs-01372306⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. La Tempête mise en scène par Dominique Pitoiset. . 2007, pp.76-78. ⟨halshs-01372230⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Dominique Pitoiset, La Tempête. 2007, pp.76-78. ⟨hal-03077666⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Richard III mis en scène par Philippe Calvario.. 2005, pp.71-74. ⟨halshs-01372229⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Philippe Calvario, Richard III. 2005, pp.71-74. ⟨hal-03077667⟩
  • Nathalie Vienne-Guerrin. Kenneth Gross, Shakespeare’s Noise. 2002, pp.117-120. ⟨halshs-01372225⟩

Preprints, Working Papers, ...1 document

Reports1 document

  • Catherine Alès, Richard Arena, Astrid Brandt-Grau, Naceur Chaabane, Geneviève Cortes, et al.. Rapport de prospective du Conseil scientifique de l’Institut des sciences humaines et sociales du CNRS. [Rapport de recherche] CNRS. 2016. ⟨hal-01785343⟩