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119 résultats
Designing a serious game for Scrum learning: boundary objects as a medium for knowledge transferInternational Journal of Knowledge-Based Organizations, 2022, 12 (2), pp.1-22, Article 77. ⟨10.4018/IJKBO.295077⟩
Article dans une revue
hal-03543628v1
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Value creation in management accounting and strategic management : an integrated approachISTE-WILEY, 2, pp.165, 2017, Innovation, entrepreneurship, management series. Diverse and global perspectives on value creation, Innovation, entrepreneurship, management series. Diverse and global perspectives on value creation, 978-1-848-21976-2
Ouvrages
hal-01787559v1
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The influence of the diffusion of triple-play services and IPTV on actor's position in the VoD business network : the French case17th Biennial Conference on the International Telecommunications Society, Jun 2008, Montréal, Québec, Canada
Communication dans un congrès
hal-02515905v1
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L'évolution des chaînes de valeur dans l'industrie des jeux vidéoPierre Vialle. Mutation des STIC : acteurs, ressources et activités, Hermes Science publications : Lavoisier, pp.193 - 221, 2007, IC2, Série Management et gestion des STIC, 978-2-7462-1644-0
Chapitre d'ouvrage
hal-02521728v1
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The evolution of corporate governance in Japan: the case of vertical Keiretsu groupsGüler Aras; David Crowther. Global perspectives on corporate governance and CSR, Gower, pp.73-106, 2009, Corporate social responsibility series, 978-0-566-08830-8. ⟨10.4324/9781315584959⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-00441736v1
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Are musicking and big data transforming the music industry? The French contextemma 2018 conference : European Media Management Association. “Media Management in the Age of Big Data and High-tech", Jun 2018, Warsaw, Poland
Communication dans un congrès
hal-02335768v1
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The France Télécom suicides : management control, tone at the top, and the sociology of the workplaceCMS '10 : Critical Management Studies research workshop, Aug 2010, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-02439421v1
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Étude de cas. NORTEL : chronique d'une mort annoncée2010, pp.30
Autre publication scientifique
hal-02353925v1
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Internationalisation, gestion des risques et compliance. Le cas d'Airbus Group5ème Conférence annuelle d'Atlas AFMI (Association Francophone de Management International). "Transitions et management international", May 2015, Hanoï, Vietnam
Communication dans un congrès
hal-02387339v1
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Social networks and convergence strategies of new entrants in the media sector (Apple, Google and Microsoft)Colloque Médias 011 : Y a-t-il une richesse des réseaux ?, Dec 2011, Aix-En-Provence, France
Communication dans un congrès
hal-01294467v1
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The manufacturing keiretsu : a changing inter-company network ? The case of the car industrySam Dzever; Jacques Jaussaud; Bernadette Andreosso-O'Callaghan. Evolving corporate structures and cultures in Asia : the impact of globalization, ISTE ; John Wiley & Sons, pp.97 - 118, 2008, 978-1-84821-091-2
Chapitre d'ouvrage
hal-02515044v1
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De l’analyse du marché à la décision marketingVéronique Boulocher; Sabine Ruaud. Analyse de marché : de la définition au diagnostic, Magnard-Vuibert, pp.203-272, 2017, 978-2-311-40345-9. ⟨10.3917/vuib.boulo.2017.01.0203⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03636635v1
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Open Source for Digital Social Innovation3rd AISWN International Research Workshop on Women, IS and Grand Challenges, held in conjonction with ICIS 2022 as Pre-ICIS Workshop, Dec 2022, Copenhagen, Denmark
Communication dans un congrès
hal-03840735v1
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Exploring the potential gap between graduates' competency and industry requirements with the development of generative AI (e.g. ChatGPT)Workshop “The Impact of AI on Society and Business", Uppsala University, May 2023, Uppsala, Sweden
Communication dans un congrès
hal-04096624v1
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Étude de cas. AEC : une auto-école dans la course2017, pp.51
Autre publication scientifique
hal-01585365v1
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Nouveau riche, old guard, established elite : the quest for organizational control at Vivendi UniversalResearch seminar on accounting and finance, May 2009, Glasgow, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-00443979v1
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Introduction to the non-cooperative approach to coalition formation : the case of the Blu-Ray/HD-DVD standards' warJournal of Media Economics, 2010, 23 (4), pp.192 - 215. ⟨10.1080/08997764.2010.527206⟩
Article dans une revue
hal-02446912v1
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Éditorial : des hôpitaux aux usines à soins. Un réel progrès ?Management & Avenir Santé, 2018, 3, pp.7-11. ⟨10.3917/mavs.003.0007⟩
Article dans une revue
hal-02150153v1
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L'apport de l'analyse stratégique à la pratique du droit en entrepriseLes stratégies juridiques des entreprises, Groupe De Boeck - Editions Larcier, pp.53 - 76, 2009, 978-2-8044-1655-3
Chapitre d'ouvrage
hal-02463181v1
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Financialization and the employee suicide crisis at France TelecomJournal of Business Ethics, 2016, 139 (3), pp.501 - 515. ⟨10.1007/s10551-015-2602-8⟩
Article dans une revue
hal-01404463v1
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Rattrape-moi si tu peux : Xbox versus PlayStationJournée de Recherche ESCEM, Atelier Pédagogique : l'innovation dans les organisations, Nov 2008, Toours, France
Communication dans un congrès
hal-02515753v1
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Developing strategic business models and competitive advantage in the digital sectorIGI Global, pp.377, 2015, Advances in business strategy and competitive advantage (ABSCA) book series, Advances in business strategy and competitive advantage (ABSCA) book series, 978-1-4666-6513-2. ⟨10.4018/978-1-4666-6513-2⟩
Ouvrages
hal-01260367v1
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Microsoft et Sony : rattrape-moi si tu peuxRevue des Cas en Gestion, 2010, 3
Article dans une revue
hal-02446973v1
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Strategic moves related to broadband diffusion on the French VoD and TV marketAdoption, usage, and global impact of broadband technologies : diffusion, practice, and policy, IGI Global, pp.243 - 257, 2011, 978-1-60960-011-2. ⟨10.4018/978-1-60960-011-2.ch015⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02436578v1
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La disruption, obsession stérile des grandes entreprisesHarvard business review, 2021, Hors-Série Harvard Business Review Expert. 70 idées inspirantes pour innover, étendre son influence et se projeter dans l'avenir, 20 (Mai-Juin 2021), pp.104-105
Article dans une revue
hal-03242063v1
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Les freins au partage des connaissances du dossier médical : cas des établissements de santé en FranceAIM 2017 : 22ème Conférence de l'Association Information et Management, May 2017, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02374105v1
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Competing and cooperate in the context of convergence : the case of SonyIMMAA 2013 : 6th Conference of the International Media Management Academic Association, May 2013, Lisbon, Portugal
Communication dans un congrès
hal-01294451v1
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The key role of data in the evolution of the dialysis business ecosystem in France8e colloque santé. "Innovons pour innover : savoir mobiliser de nouveaux outils conceptuels et méthodologiques pour transformer durablement le champ de la santé", May 2019, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-02333006v1
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The impact of cognitive radio technology on mobile network operators' interorganizational networks and business modelsJournal of High Technology Management Research, 2016, 27 (2), pp.101 - 109. ⟨10.1016/j.hitech.2016.10.001⟩
Article dans une revue
hal-01414423v1
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Explaining successful radical innovations with effectuationAIMS 2017 : XXVIe conférence de l’Association Internationale de Mangement Stratégique, Jun 2017, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-02374115v1
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