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Monia SAIDI
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Documents
Identifiants chercheurs
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Présentation
Maître de conférences en sciences de gestion
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Publications
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« Après l’achat… avant la consommation » : Une étude du comportement d’accumulation, à travers l’exemple des consommateurs de vin rouge16èmes Journées Normandes de Recherches sur la Consommation (JNRC) : Société et Consommation, NIMEC (Normandie Innovation Marché Entreprise Consommation), IAE de Caen et de Rouen, Nov 2017, Le Havre, France
Communication dans un congrès
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Choice of Burgundy red wines: Difference between stakeholders and consumersContemporary Trends and Perspectives in Wine and Agrifood Management” Conference of the Academy of Business (EMAB), Conference of the Academy of Business (EMAB)., Jan 2015, Lecce, Italy
Communication dans un congrès
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Attributs extrinsèques dans le choix de vins rouges de Bourgogne Influence de l’implication et du niveau de connaissance10. Journée du Marketing Agroalimentaire, Sep 2015, Montpellier, France
Communication dans un congrès
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Are French wine consumers closer to Minerve or Bacchus?American Association of Wine Economists, May 2015, Mendoza, Argentina
Communication dans un congrès
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Do wine makers and wine sellers evaluate wine using the same criteria? The case of Burgundy red winesOrganization of the wine industry in the three main European wine countries (France, Spain, Italy),, Université Montesquieu (Bordeaux 4). Pessac, FRA., Nov 2014, Turin, Italy
Communication dans un congrès
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Image and choice of Burgundy red wines: Difference between wine makers and wine sellers.European Association of Wine Economics, Œnometrics XXI, European Association of Wine Economists (EuAWE). Lyon, FRA., Jun 2014, Lyon, France
Communication dans un congrès
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Convergence et différence dans la représentation des vins rouges de Bourgogne chez les professionnels de la filière viti-vinicoleJournées de recherches en sciences sociales, Dec 2013, Angers, France
Communication dans un congrès
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Burgundy red wines’ representations for those involved in the sectorInternational Conference Wine Active Compounds, Mar 2014, Beaune, France. 2014
Poster de conférence
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Les consommateurs face à l'évolution des Appellations d'Origine Contrôlée2020, pp.1-4. ⟨10.22004/ag.econ.305806⟩
Autre publication scientifique
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Quantitative assessment of economic, social and environmental sustainability of short food supply chains and impact on rural territories[Research Report] European Union’s Horizon 2020. 2019
Rapport
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Report on quantitative research findings on European consumers’ perception and valuation of EU food quality schemes as well as their confidence in such measures[Contract] Inrae. 2019
Rapport
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”Report on quantitative research findings on European consumers’ perception and valuation of EU food quality schemes as well as their confidence in such measures”.[Contract] Inrae. 2018
Rapport
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Analyse marketing des réponses multidimensionnelles des consommateurs face à un même objet : le cas des vins rouges de BourgogneSciences du Vivant [q-bio]. Université de Bourgogne Franche-Comté (COMUE), 2016. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
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