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Monia SAIDI

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Identifiants chercheurs

Présentation

Maître de conférences en sciences de gestion --------------------------------------------

Publications

What are the economic impacts of short food supply chains? A local multiplier effect (LM3) evaluation

Anna Kłoczko-Gajewska , Agata Malak-Rawlikowska , Edward Majewski , Adam Wilkinson , Matthew Gorton
European Urban and Regional Studies, 2023, ⟨10.1177/09697764231201572⟩
Article dans une revue hal-04394876v1

Strengthening the sustainability of European food chains through quality and procurement policies

K. Mattas , E. Tsakiridou , C. Karelakis , D. Lazaridou , M. Gorton
Trends in Food Science and Technology, 2022, 120, pp.248-253. ⟨10.1016/j.tifs.2021.11.021⟩
Article dans une revue hal-04394982v1

Choice Drivers for Quality-Labelled Food: A Cross-Cultural Comparison on PDO Cheese

Davide Menozzi , Georges Giraud , Monia Saïdi , Ching-Hua Yeh
Foods, 2021, 10 (6), pp.1176. ⟨10.3390/foods10061176⟩
Article dans une revue hal-03377362v1

The differentiated effect of information on the sensorial appreciation of wine

Monia Saïdi , Georges Giraud
British Food Journal, 2020, ahead-of-print (ahead-of-print), ⟨10.1108/BFJ-06-2019-0471⟩
Article dans une revue hal-02506907v1
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Willingness-to-Pay for Reshuffling Geographical Indications

Monia Saïdi , Jean-Sauveur Ay , Stephan Marette , Christophe Martin
Journal of Wine Economics, 2020, 15 (1), pp.95-111. ⟨10.1017/jwe.2020.5⟩
Article dans une revue hal-02871222v1
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Measuring the Economic, Environmental, and Social Sustainability of Short Food Supply Chains

Agata Malak-Rawlikowska , Edward Majewski , Adam Wąs , Svein Ole Borgen , Peter Csillag
Sustainability, 2019, 11 (15), pp.4004. ⟨10.3390/su11154004⟩
Article dans une revue hal-02628244v1

Role of the Information Available on the Label in Wine Choice: Influence of the Involvement and the Knowledge

Monia Saïdi , Georges Giraud
Economie Rurale, 2018, 363, pp.39-63. ⟨10.4000/economierurale.5404⟩
Article dans une revue hal-02483198v1

« Après l’achat… avant la consommation » : Une étude du comportement d’accumulation, à travers l’exemple des consommateurs de vin rouge

Monia Saïdi , Ghofrane Ghariani
16èmes Journées Normandes de Recherches sur la Consommation (JNRC) : Société et Consommation, NIMEC (Normandie Innovation Marché Entreprise Consommation), IAE de Caen et de Rouen, Nov 2017, Le Havre, France
Communication dans un congrès hal-01867144v1
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Choice of Burgundy red wines: Difference between stakeholders and consumers

Monia Saïdi , Georges Giraud , Yves Y. Le Fur
Contemporary Trends and Perspectives in Wine and Agrifood Management” Conference of the Academy of Business (EMAB), Conference of the Academy of Business (EMAB)., Jan 2015, Lecce, Italy
Communication dans un congrès hal-02276014v1
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Attributs extrinsèques dans le choix de vins rouges de Bourgogne Influence de l’implication et du niveau de connaissance

Monia Saïdi , Georges Giraud
10. Journée du Marketing Agroalimentaire, Sep 2015, Montpellier, France
Communication dans un congrès hal-02740637v1
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Are French wine consumers closer to Minerve or Bacchus?

Georges Giraud , Monia Saïdi , Yves Y. Le Fur
American Association of Wine Economists, May 2015, Mendoza, Argentina
Communication dans un congrès hal-02275101v1

Do wine makers and wine sellers evaluate wine using the same criteria? The case of Burgundy red wines

Monia Saïdi , Georges Giraud , Yves Y. Le Fur
Organization of the wine industry in the three main European wine countries (France, Spain, Italy),, Université Montesquieu (Bordeaux 4). Pessac, FRA., Nov 2014, Turin, Italy
Communication dans un congrès hal-02795951v1

Image and choice of Burgundy red wines: Difference between wine makers and wine sellers.

Monia Saïdi , Georges Giraud
European Association of Wine Economics, Œnometrics XXI, European Association of Wine Economists (EuAWE). Lyon, FRA., Jun 2014, Lyon, France
Communication dans un congrès hal-02797023v1

Convergence et différence dans la représentation des vins rouges de Bourgogne chez les professionnels de la filière viti-vinicole

Monia Saïdi
Journées de recherches en sciences sociales, Dec 2013, Angers, France
Communication dans un congrès hal-02805292v1
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Burgundy red wines’ representations for those involved in the sector

Monia Saïdi , Aurélie Loison-Bou Maroun , Christine Fant , Yves Y. Le Fur , Georges Giraud
International Conference Wine Active Compounds, Mar 2014, Beaune, France. 2014
Poster de conférence hal-02740722v1