Année de production

Nombre de documents

38


Article dans une revue11 documents

  • Renaud Redien-Collot, Miruna Radu Lefebvre. Communication and Entrepreneurship: Influence Tactics in Business Support Situations. International Review of Entrepreneurship, Senate Hall Academic Publishing, 2015, 13 (4), pp.269-297. <hal-01251704>
  • Vincent Lefebvre, Miruna Radu Lefebvre, Eric Simon. Formal entrepreneurial networks as communities of practice: a longitudinal case study. Entrepreneurship and Regional Development, Taylor & Francis (Routledge), 2015, 27 (7-8), pp.500-525. <10.1080/08985626.2015.1070539>. <hal-01217308>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre, Renaud Redien-Collot. Mentorat entrepreneurial et communication : quelles stratégies pour convaincre ?. Entreprendre & Innover, De Boeck Supérieur, 2014, pp.19-29. <http://dx.doi.org/10.3917/entin.021.0019>. <10.3917/entin.021.0019>. <hal-01016973>
  • Olivier Brunel, Eric-Michael Laviolette, Miruna Radu Lefebvre. Renforcer l'auto-efficacité entrepreneuriale des étudiants par des modèles de rôles d'anciens ayant réussi ou échoué : le professeur doit-il intervenir ?. Revue Internationale PME, Éditions EMS, 2014, 27 (3-4), <http://revueinternationalepme.com/ojs/index.php/ripme/article/view/947>. <hal-01017012>
  • Eric Michael Laviolette, Miruna Radu Lefebvre. Renforcer l’auto-efficacité entrepreneuriale des étudiants par des modèles de rôles d’anciens ayant réussi ou échoué : le professeur doit-il intervenir ?. Revue internationale P.M.E., 2014, Revue Internationale PME, 27 (3-4), pp.29. <http://revueinternationalepme.com/ojs/index.php/ripme>. <halshs-01086356>
  • Miruna Radu Lefebvre, Renaud Redien-Collot. "How to Do Things with Words": The Discursive Dimension of Experiential Learning in Entrepreneurial Mentoring Dyads. Journal of Small Business Management, Wiley, 2013, 51 (3), pp.370-393. <10.1111/jsbm.12022>. <hal-00836346>
  • Miruna Radu Lefebvre, Noreen O'Shea. Intuition et succès entrepreneurial : la représentation sociale de l'intuition dans la presse française. Revue Internationale PME, Éditions EMS, 2013, 26 (3-4), pp.169-186. <hal-00937637>
  • Vincent Lefebvre, Miruna Radu Lefebvre. Integrating Corporate Social Responsibility at the Start-up Level: Constraint or Catalyst for Opportunity Identification?. International Business Research, Canadian Center of Science and Education, 2012, 5 (7), pp.17-27. <10.5539/ibr.v5n7p17>. <hal-00836856>
  • Miruna Radu Lefebvre, Renaud Redien-Collot. Achieving legitimacy in entrepreneurship education: a case study. Journal of Enterprising Culture, World Scientific Publishing, 2012, 20 (4), pp.481-500. <10.1142/S0218495812500203>. <hal-00836392>
  • Miruna Radu Lefebvre. 2012 : fin du monde ou renouveau de l'entrepreneuriat ?. Dynamique entrepreneuriale, 2012, <http://www.dynamique-mag.com/actualite/2012-fin-du-monde-ou-renouveau-de-l-entrepreneuriat.179>. <hal-00956308>
  • Vincent Lefebvre, Miruna Radu Lefebvre, Erwan Lamy. Modèle " de la poubelle " et dynamique du business model. Entreprendre & Innover, De Boeck Supérieur, 2012, 15 (3), pp.77-87. <http://dx.doi.org/10.3917/entin.015.0077>. <10.3917/entin.015.0077>. <hal-00839460>

Communication dans un congrès21 documents

  • Vincent Lefebvre, Miruna Radu Lefebvre. L'Image Métier de l'accompagnement entrepreneurial : les déterminants d'une carrière.. Congrès de l'Académie de l'Entrepreneuriat, May 2015, Nantes, France. <hal-01169506>
  • Vincent Lefebvre, Karen Delchet-Cochet, Miruna Radu Lefebvre. RSE et Entrepreneuriat : vers un croisement des cadres conceptuels.. Congrès de l'Académie de l'Entrepreneuriat, May 2015, Nantes, France. <hal-01169508>
  • Miruna Radu Lefebvre, Denis Valérie. To be or not to be a future family business leader: the emotional ambivalence of next generation members.. IFERA, Jun 2015, Hambourg, Germany. <hal-01169512>
  • Eric Michael Laviolette, Olivier Brunel, Miruna Radu Lefebvre. Modèles de rôle d’anciens étudiants et intention entrepreneuriale des nouveaux étudiants : la place de l’expérience antérieure ?. CIFEPME, Oct 2014, Agadir, Maroc. 2014. <hal-01169503>
  • Etienne St-Jean, Miruna Radu Lefebvre, Cynthia Mathieu. Mentorat et développement de l'auto-efficacité de l'entrepreneur novice : l'effet combiné des fonctions du mentor, de la similitude perçue et de l'orientation dans un but d'apprentissage du mentoré. Congrès International Francophone en Entrepreneuriat et PME (CIFEPME), Oct 2014, Maroc. <hal-01016983>
  • Miruna Radu Lefebvre, François Fourcade, Véronique Tram. Learning rock climbing: Building a metaphor to tame fear of failure in young entrepreneurs. Academy of Management (AOM), Aug 2014, United States. <hal-01016990>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre, Claire Champenois. The Social Representation of Responsible Entrepreneurship in French Family Businesses.. The International Family Enterprise Research Academy (IFERA), Jun 2014, Finland. <hal-01017004>
  • Eric-Michael Laviolette, Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre. Business Modeling as Design Thinking: Implications for Entrepreneurship Education.. Conference of International Council for Small Business (ICSB), Jun 2014, Ireland. <hal-01016994>
  • Miruna Radu Lefebvre, Christophe Loué, Renaud Redien-Collot. Entrepreneur : représentation sociale d'une identité professionnelle hétérogène en quête de légitimité.. Journées George Doriot, May 2014, Maroc. <hal-01017007>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre. Fears and hopes of future family business leaders in France: role transition representations and perceived entrepreneurial preparedness. The International Family Enterprise Research Academy (IFERA), Jun 2014, Finland. <hal-01016978>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre, Claire Champenois. Responsible Entrepreneurship: norm and/or ideal of French family businesses?. Conference of International Council for Small Business (ICSB), Jun 2014, Ireland. <hal-01016999>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre. Investir au capital d'un nouveau projet entrepreneurial : une histoire de confiance ?. Académie de l'entrepreneuriat, Oct 2013, Suisse. <hal-01017001>
  • Olivier Brunel, Eric-Michael Laviolette, Miruna Radu Lefebvre. Entrepreneurial Experience Transfer by Role Models: A Structural Model. Research in Entrepreneurship and Small Business (RENT), Nov 2013, Lithuania. <hal-01016965>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre, Noreen O'Shea. Entrepreneurs : the last of the shamans ? Heroic metaphors of entrepreneurs in the French press. The 3rd Conference of Management, Spirituality & Religion (AOM & BEM Management School), May 2013, Lourdes, France. <hal-00839455>
  • Eric-Michaël Laviolette, Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre. Calling beauty to chase the beast: the role of aesthetics in the elaboration and evaluation of entrepreneurial business models. EGOS Conference, Jul 2013, Montréal, Canada. <hal-00839466>
  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre, Thierry Delécolle. Trust at first sight ? The impact of entrepreneurs' pitch presentations on business angels' investment decisions in France and Germany. Babson College Entrepreneurship Research Conference, Jun 2013, Lyon, France. pp.138, 2013. <hal-00839454>
  • Miruna Radu-Lefebvre, Vincent Lefebvre, Erwan Lamy. L'élaboration du Business Model en situation d'accompagnement : une co-construction de la boîte à alternatives du développement sur le modèle de la poubelle ?. Colloque "Regards croisés sur les pratiques d'accompagnement entrepreneurial" : 2ème rencontre entre acteurs des réseaux d'accompagnement et chercheurs, Jan 2012, Montpellier, France. <hal-00958368>
  • Miruna Radu-Lefebvre, Renaud Redien-Collot, Noreen O'Shea. Le changement entrepreneurial et ses ambivalences. Journée d'Etude de l'Université de Louvain, Sep 2011, Louvain, Belgique. <hal-00797504>
  • Miruna Radu-Lefebvre, Caroline Verzat, Noreen O'Shea, Alain Fayolle, Janice Byme. Les dynamiques du leadership dans les équipes de projet étudiantes. Proposition d'un programme de recherche. Workshop International en Entrepreneuriat : Enseignement, formation et accompagnement dans le champ de l'Entrepreneuriat : Evaluation et perspectives, 2011, Dijon, France. <hal-00797500>
  • Miruna Radu-Lefebvre, Renaud Redien-Collot, Noreen O'Shea. The impact of entrepreneurial mentoring on wisdom acquisition and transmission: a dialogical and relational phenomenon. Workshop International en Entrepreneuriat : Enseignement, formation et accompagnement dans le champ de l'Entrepreneuriat : Evaluation et perspectives, 2011, Dijon, France. <hal-00797507>
  • Miruna Radu-Lefebvre, Vincent Lefebvre. L'élaboration du Business Model en situation d'accompagnement : une co-construction de la boîte à alternatives du développement sur le modèle de la poubelle ?. 7ème Congrès de l'Académie de l'Entrepreneuriat et de l'Innovation, Oct 2011, Paris, France. <hal-00797511>

Chapitre d'ouvrage3 documents

  • Miruna Radu Lefebvre, Vincent Lefebvre. Le poids de l’héritage : le mentorat face aux attentes des futurs dirigeants et actionnaires d’entreprises familiales. Lafranchise, Nathalie; St-Jean, Etienne; Cuerrier, Christine. Le mentorat : théorie et pratique, 2015. <hal-01169498>
  • Renaud Redien-Collot, Miruna Radu Lefebvre. SMEs' leaders: Building collective cognition and competences to trigger positive strategic outcomes.. K. TODOROV & D. SMALLBONE. Handbook of Research on Strategic Management in Small and Medium Enterprises, Hershey, PA, USA: IGI Publishing., pp.143-158, 2014. <hal-01016997>
  • Vincent Lefebvre, Miruna Radu Lefebvre. Faciliter la détection d'opportunités entrepreneuriales par la RSE. F. Dupuis (éd.). Regards croisés sur la RSE, L'Harmattan, pp.145-170, 2012. <hal-00839450>

Autre publication2 documents

  • Miruna Radu Lefebvre, Gouëdard Marine, Nishimata Aline. EMULSARComment innover sur le marché des émulsions lorsqu’on est une jeune entreprise familiale ? : Etude de cas, CCMP. Etude de cas. 2015. <hal-01169521>
  • Miruna Radu Lefebvre, Lagueste Noémie, Nishimata Aline. Gil TURPEAU Bâtiment : comment pérenniser une entreprise familiale à la 4ème génération ?. Etude de cas. 2015. <hal-01169530>

HDR1 document

  • Miruna Radu Lefebvre. Towards a communication perspective on entrepreneurship: (Potential) Entrepreneurs as targets and sources of persuasive communications. Business administration. Université de Grenoble, 2015. <tel-01169488>